Home | Wszystkie wpisy

Wszystkie wpisy

Kuźnia Gier o Essen 2012
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Historia Kuźni Gier zaczyna się w 2005 r. Spod ich dłuta wyszły gry planszowe, karciane, karcianki kolekcjonerskie i gry RPG. Kuźnia Gier to sztab ludzi, którzy przed Essen mają pełne ręce roboty. Na szczęście Piotr 'Żucho’ Żuchowski znalazł chwilę dla nas i odpowiedział na kilka pytań. Zapraszam do przeczytania wywiadu.

Read More »

3, 2, 1… Start! – matematyczne wyścigi [Współpraca reklamowa z Egmont] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Patrzysz na pudełko i myślisz – są auta, są wyścigi i będzie jazda. Potem patrzysz kto jest autorem. Adam Kałuża? Ten od K2 i Jaskini? Zastanawiasz się czy też się ścigał tuningowanym Peugeotem 406 niczym bohater filmu Taxi. Zaglądasz do środka i… nie znajdujesz nic, co by przypominało PitchCar, Formula D czy Rallyman. Rozczarowanie? Ależ skąd! Zwołujesz dzieciaki swoje lub z sąsiedztwa i zaczynacie prawdziwie matematyczny wyścig.

Read More »

Angry Birds – zabawy na świeżym powietrzu [Współpraca reklamowa z Tactic] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut

Angry Birds to gra, która jest znana na całym świecie. Dostępna jest na różne urządzenia zaczynając od iPhone’ów, przez smartfony, komputery, Facebook, PlayStation, Xbox itd. Oprócz wersji elektronicznych ptaszki stały się bohaterami parków tematycznych, zabawek, książek, gadżetów i… gier planszowych dla dzieci. Na naszym rynku są obecnie dwie wersje gier planszowych na licencji Rovio Entertainment. Jedną z nich jest Angry Birds Action Game – plenerowa gra zręcznościowa nie tylko dla dzieci.

Read More »

Planszostacja 56
Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę

Tego się pewnie nie spodziewaliście :-) Essen za progiem, pomyślałem że warto by wskrzesić Planszostację. Ten odcinek króciutki – solo opowiadam o graniu z moim synkiem Adasiem i opisuję Memoir 44. Bez fajerwerków, ale też na początek muszę przecież na nowo przypomnieć sobie gdzie jest mikrofon, nauczyć się znów programu do edycji, etc.

Read More »

Jishaku – gra wywołująca emocje [Współpraca reklamowa z Trefl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut

Magnesy w grach planszowych to żadna nowość na rynku. Wykorzystuje się je przede wszystkim w grach podróżnych lub w grach dla dzieci, w których mają raczej techniczne znaczenie, zwiększające atrakcyjność bądź funkcjonalność. Są jednak gry, w których magnesy są najistotniejszymi elementami, choćby w Polarity z 1986 r. i Jishaku, które niedawno miało swoją premierę na polskim rynku.

Read More »

Ninjato – klimatyczna eurogra [Współpraca reklamowa z Rebel.pl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Okres Heian (794 – 1192 n.e.) był jednym z najbardziej spokojnych i bezpiecznych w historii Japonii, wtedy też bardzo rozwinęła się kultura tego kraju. Koniec epoki (od połowy XII w.) naznaczony był walką o tron cesarski pomiędzy dwoma wielkimi rodami Taira i Minamoto. Wielkie rody miały swoje prywatne armie samurajów, ale nie były one tak skuteczne w szpiegowaniu i eliminacji wrogów jak wojownicy ninja. Okres ten zakończył się wojną domową Genpei. Schyłek okresu Heian stał się tłem dla gry Ninjato.

Read More »

KOCIOŁ 2012
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

Już za tydzień w dniach 29-30 września 2012 odbędzie się w Warszawie Festiwal Gier Planszowych i Towarzyskich KOCIOŁ 2012. Jest to druga edycja imprezy, którego organizatorami są: Wydział Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej, Stowarzyszenie MARIASZ oraz Stowarzyszenie ROZWIŃ SIĘ. Współfinansującym jest m. st. Warszawa.

Read More »