Tom Hancock w relacji z konwentu Origins opublikowanej na blogu Fortress: Ameritrash dość szczegółowo przedstawia nowy prototyp spółki autorskiej Jason Matthews i Christian Leonhard, autorów głośnej gry 1960: The Making of the President. Jak pisze Hancock, gra nieco przypomina 1960, ale jednocześnie jest pod wieloma względami znacząco inna, zawiera rozwiązania które wydają się być niezwykle interesujące.
Read More »Wszystkie wpisy
Uratuj świat przed Obamą (albo McCainem)
Stronghold: zapiski z dziennika (4) Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Jak w każdy wtorek pojawiam się z wpisem na gamesfanatic dotyczącycm Strongholda. Ostatnio opowiadałem o tym, jak pan Prinz zdradził mnie podstępnie i stworzył świetną mechanikę, której nijak nie da się podkraść, dziś opowiem jak za sprawą prostej uwagi Salou okazało się, że Stronghold bez problemu obejdzie się bez listwy czasu!
Read More »Nowe zasady do Roll Through the Ages Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Jakiś czas temu znęcaliśmy się w Planszostacji nad grą Roll Through the Ages – zarówno wg mnie jak i Michała 'bazika’ Bażyńskiego ma ona w sobie bardzo duży potencjał, niestety kompletnie zmarnowany. Brak w niej interakcji, jakiegoś większego elementu decyzyjnego a dodatkowo kończy się właściwie zanim się rozpoczęła. Takich opinii pojawiło się więcej, Matt Leacock opublikował więc nowy wariant zasad – The Late Bronze Age.
Read More »Na gry wydajemy więcej niż na wódkę i leki Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Na stronie Interii pojawił się wczoraj artykuł o sensacyjnym tytule: Na gry wydajemy więcej niż na wódkę i leki. Niestety w tekście nie chodzi o gry planszowe tylko o rozmaite gry hazardowe.
Read More »Race for the Galaxy: Rebel vs Imperium – rzut (video) okiem Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Zgodnie z obietnicą, kolejny rzut video okiem dotyczący dodatku do Race for the Galaxy – Rebel vs Imperium.
Read More »Mamma Mia, czyli zabawa która może skończyć się w pizzerii! [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Uwe Rosenberg to imię i nazwisko autora, które kojarzy się z Agricolą i Le Havre, z grami dla prawdziwych geeków, a jeszcze trzy lata temu sytuacja wyglądała inaczej. Gdybym wtedy zapytał miłośnika planszówek o grę tego pana na pewno dostałbym odpowiedź – Fasolki. Fasolki klasyczne, dla dwóch, dodatek, dodatek drugi, fasolki piłkarze, fasolki fanowskie, fasolki historyczne, fasolki westernowe, fasolki kobiece, kosmiczne, mutanci, rycerze… czego tam jeszcze nie było. Można by powiedzieć, autor jednej gry… Była jeszcze jedna, trochę mniej znana, nominowana w 1999 roku do Spiel des Jahres, również karcianka – Mamma Mia.
Read More »Days of Steam – rzut okiem Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Na ostatnim Essen wyszła gra która powinna się załapać u mnie na radar, ale jakoś zupełnie jej nie zauważyłem. Dopiero niedawno Rafał zapytał mnie czy słyszałem o grze o jakże intrygująco brzmiącej nazwie Days of Steam, a ja ze wstydem musiałem przyznać że nic nie wiem. Szybko posprawdzałem co to za gra śmie nawiązywać tytułem tak bezpośrednio do mojego ukochanego Age of Steam-a.
Read More »Planszostacja 35 – Automobile – Dominion: Intrigue Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Powoli zamieniamy się w miesięcznik, i pewnie niestety do końca wakacji może to tak ciągle wyglądać. Tak więc w odcinku czerwcowym zapraszamy do posłuchania o dwóch nowych grach: Automobile i Dominion: Intrigue. Na koniec rozmawiamy o rosnących cenach gier, i TOP 5 najtańszych gier. Planszostacja – odcinek 35 [22 MB]
Read More »Poradnik dla twórców gier – część XX Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Dotychczasowe odcinki cyklu zawierały informacje o różnych zagadnieniach, związanych z tworzeniem gier. Drogę od pomysłu na grę do umieszczenia gotowej gry na sklepowej półce można przedstawić w formie ośmiu niżej wymienionych etapów:
Read More »Age of Conan – barbarzyńca na planszy Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Powiadają legendy, że najpotężniejszy wojownik ery hyboryjskiej, człek – jak pisał nemedyjski kronikarz – który swemi obutymi w sandały stopy podeptał zdobne w klejnoty trony Ziemi, urodził się na polu bitwy, w czym miała być wieszczba jego przyszłych losów. Jest to możliwe, albowiem niewiasty cymmeryjskie równie sprawnie jak ich mężowie władały orężem, nie można tedy wykluczyć, iż matka Conana, nie bacząc na poważny swój stan, pospieszyła, by odpierać atak wrażych Vanirów. Robert E. Howard, Dom pełen łotrów Nowa produkcja sprawdzonego zespołu autorów, renomowane wydawnictwo i bogata w treść licencja. Planszowe wcielenie przygód Conana Barbarzyńcy momentalnie trafiło na listy zakupowe wielu ...
Read More »