W dniach 18 – 21 października 2012 r. w Essen odbyły się międzynarodowe targi gier planszowych. Na targach były również polskie wydawnictwa, a wśród nich nie zabrakło krakowskiej Galakty. O tegorocznym Essen opowiada nam Michał Walczak-Ślusarczyk z wydawnictwa Galakta.
Galakta jest obecna na targach SPIEL od wielu lat. Nie inaczej było w tym roku – nasi wysłannicy udali się do europejskiej stolicy gier. Z roku na rok obserwujemy coraz większe sukcesy kolejnych firm z Polski, co jest bez wątpienia powodem do dumy dla wszystkich rodaków.
Nasz wyjazd skupiony był jak zwykle na spotkaniach z naszymi najważniejszymi partnerami – Fantasy Flight Games oraz Kosmos, ale odwiedziliśmy także kilka innych firm. Na pewno zaowocują one kilkoma ciekawymi premierami, które już w przyszłym roku zagoszczą na stołach nadwiślańskich graczy. Już teraz możemy zdradzić, że w przyszłym roku nakładem naszego wydawnictwa ukaże się gra Relic – połączenie uwielbianego przez wielu uniwersum Warhammer 40 000 i jednej z najpopularniejszych gier fantasy wszech czasów – Talisman: Magia i Miecz. Jeśli chodzi o kolejne premiery to jeszcze jest zbyt wcześnie aby cokolwiek ogłaszać, ale na pewno nasi fani mają na co czekać.
Korzystając z wolnej chwili odwiedziliśmy naszych znajomych z kilku polskich firm, gdzie miło zamieniliśmy kilka słów na temat ich pobytu w Essen i wymieniliśmy się kilkoma anegdotami. Odwiedziliśmy także Q-workshop aby na żywo poznać działanie elektronicznej kostki DICE+. Bardzo ciekawi jesteśmy jak zostanie ona przyjęta na świecie.
Na targach byliśmy de facto półtora dnia (cały piątek i w sobotę do 13:00), więc po wszystkich spotkaniach firmowych i towarzyskich nie zostało nam zbyt wiele czasu na prywatne zakupy. Tak naprawdę aby wszystko na spokojnie zbadać potrzeba co najmniej 2 dni i to z zastrzeżeniem, że się tylko ogląda i wysłuchuje opisów gier.
Jeśli chodzi o prywatną część wyjazdu, w ciągu tych kilku wolnych chwil udało mi się zdobyć m.in. koreańską grę Lectio, na której dodruk czekałem od ponad pięciu lat, a także kilka gadżetów promocyjnych do różnych gier.