Stranger Things: Attack of the Minf Flayer to wieloosobowa gra karciana z ukrytymi tożsamościami. Jeżeli lubisz grę nad stołem, a kłamstwo to Twoje drugie imię, powinień wypróbować nową grę wydawnictwa Rebel.
Read More »Wszystkie wpisy
Stranger Things: Attack of the Mind Flayer – czy jesteś już opętany? [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Pałac Jabby – międzygalaktyczny List miłosny [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Są takie planszówki, które uwielbiają rzesze graczy, a mnie specjalnie nie zachwycają. Do kategorii tej należą bez wątpienia dwa klasyki wśród nowoczesnych gier planszowych: Splendor oraz List miłosny. Co ciekawe, obie gry zostały jakiś czas temu zrekompensowane w moich oczach, za sprawą swoich Marvelowskich wersji (Splendor: Marvel, Rękawica Nieskończoności). Nie ukrywam, że to właśnie przeniesienie ich fabuły do tego uniwersum przyciągnęło w pierwszej chwili moją uwagę. Czy osadzony w równie wysoko cenionym przeze mnie świecie Gwiezdnych Wojen Star Wars: Pałac Jabby także zyskał moją sympatię? Zapraszam do lektury recenzji gry wydawnictwa Rebel.
Read More »Baśniowa gospoda – brakuje tylko Shreka [Współpraca reklamowa z FoxGames] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Miałem zacząć tekst od poprowadzenia paraleli między Baśniową gospodą a Kingdomino wskazując, że Paolo Mori uczynił z Connect 4 to samo, co Bruno Cathala z domino. Wziął znaną wszystkim z dzieciństwa grę i dodał do niej akurat tyle zasad, żeby jej przesadnie nie skomplikować. W efekcie otrzymaliśmy przystępne tytuły, które da się wytłumaczyć szybko każdemu podpierając się jak szczudłem argumentem: “Na pewno grałaś/grałeś w coś podobnego”.
Read More »Kryminauci – Tajemnice Nadrzecznej. Czas odmierzany kopertami [WSPÓŁPRACA REKLAMOWA] Otrzymaliśmy od Kryminautów bezpłatny egzemplarz gry, ale nie mieli oni wpływu na naszą opinię.
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Czas odmierzany kopertami. Trudno Kryminautów nazwać planszówką. Jeśli już do czegoś przyrównać, to do Escape Roomu - co prawda nie uciekamy z zamkniętego pomieszczenia, ale musimy łączyć ze sobą fakty i szukać rozwiązania. Może też nieco przypominać portalowego Detektywa, jeśli weźmiemy pod uwagę samo rozwiązywanie sprawy bez tej całej planszowej otoczki (przesuwania się po planszy, odmierzania czasu). W pudełku dostajemy pięć sporych rozmiarów kopert z materiałami (zdjęcia, notatki z przesłuchań) - ale nie to jest najważniejsze.
Read More »Zwierzęcy Front – zapach bekonu o poranku [Współpraca reklamowa z Lucky Duck Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
„Wojna. Wojna nigdy się nie zmienia”. Jedyne co zmienia się tym razem, to siły zbrojne. Po tzw. Świńskiej Rewolucji roku 2028 to nie ludzie trzymają karabiny czy sterują czołgami. Teraz mięso armatnie to wysoce przeszkolona i zorientowana na zwycięstwo wieprzowina. I to właśnie tymi oddziałami przyjdzie Ci dowodzić w konflikcie, który rozciągać się będzie od powietrza i ziemi, aż do morza.
Read More »Historia gier w Polsce – część 11. Lata 1997-2000 Ten tekst przeczytasz w 7 minut
W 9 odcinku Historii Gier pisałem o niezbyt udanych początkach sprzedaży na polskim rynku produktów firmy Ravensburger. W latach 1994-96 puzzle i w mniejszym zakresie gry Ravensburgera dystrybuowane były w Polsce przez trzy hurtownie: Amar, Italwil i Toma-Plus. Dopiero w listopadzie 1997 powstała spółka joint venture Toma Plus Ravensburger, która do roku 2002 rozprowadzała w Polsce gry i puzzle Ravensburgera.
Read More »Santiago – nowe, chociaż stare [Współpraca reklamowa z Trefl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Rodzinna gra licytacyjna do wydawnictwa Trefl, który zyskała nowy, dwuosobowy tryb rozgrywki. Mimo upływu lat mechanika gry nadal dobrze działa.
Read More »Labirynty – po nitce do kłębka [Współpraca reklamowa z Nasza Księgarnia] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Labirynty to seria dwóch łamigłówek stworzona przez duet Pablo Céspedes i Víctor Hugo Cisternas, w których czekają na nas, no cóż, labirynty. Nie są to jednak takie proste zagadki, jakie kojarzymy z książeczek dla dzieci. Panowie wpadli na bardzo interesujący koncept. który wykorzystuje zaginanie papieru i umożliwia stworzenie bardziej skomplikowanych, przestrzennych zadań.
Read More »San Francisco – budujemy Amerykę z Doktorem K. [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Dr Reiner Knizia słynie m.in. z tego, że potrafi oprzeć wymyśloną grę o jeden pomysł, jedną mechanikę, obudować ją „ozdobnikami” i „sprzedać” jako fajny, grywalny produkt. Jak jest w przypadku San Francisco? Co jest tym trickiem mającym przyciągnąć graczy? I czy mu się to udało?
Read More »Kotki & smoki: Cukras – komiks paragrafowy dla nieletnich [Współpraca reklamowa z FoxGames] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Komiksy paragrafowe dla dzieci od 3 roku życia? Kiedy tylko zobaczyłam zapowiedź nowości wydawnictwa FoxGames, wiedziałam, że muszę je wypróbować. I tak też się stało. Dziś zapraszam Was do lektury recenzji jednej z dwóch niedawno opublikowanych gier książkowych, czyli komisu Kotki & smoki: Cukras.
Read More »