Granna to wydawnictwo, które pojawiło się na rynku polskim w 1991 roku. Od początku swego istnienia zachwycało bardzo dobrym wykonaniem swoich produktów, dbało o jakość materiałów, wysoki poziom graficzny i merytoryczny. Jedyna ich wada, to fakt, że gry, jakie pojawiały się w ich ofercie to w większości produkty dla dzieci. Czytelnicy portalu Gry-Planszowe.pl mogą kojarzyć firmę z takimi tytułami jak Superfarmer, Dżungla, Pentomino czy Tangram. Po najnowszym produkcie wydanym przez Grannę, może to się zmienić.
Read More »Wszystkie wpisy
Wilki i owce
Spotkanie w Alibi Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Wczorajsze spotkanie w warszawskim klubie Alibi zaskoczyło przede wszystkim liczebnością. Normalnie, w środku tygodnia nie przychodzi aż tylu chętnych. Tym razem było prawie dwadzieścia osób. Natomiast wybór gier był jak zwykle większy niż możliwości.
Read More »Na sygnale Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Publiczna służba zdrowia to jedno z najbardziej paranoidalnych miejsc jakie może wyobrazić sobie współczesnym człowiek. Popadająca w skrajności i kontrasty niczym polityk walczący o wyborców. Z jednej strony mamy bohaterskich ratowników, walczących o życie pacjentów lekarzy, pełne współczucia i pomocy pielęgniarki. Z drugiej chamstwo, głupotę i korupcję. Pijanych anestezjologów, przekupionych chirurgów, ratowników – morderców jak swego czasu w łódzkim pogotowiu. Przedziwne miejsce.
Read More »Tam gdzie powstają gry Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Czasami zastanawiamy się dlaczego w Polsce jest o wiele mniej rodzimych produkcji. Dlaczego nie możemy nadążyć za inwencją Niemców w tej dziedzinie. Dlaczego oni mogą, a my nie. Skąd u nich taki potencjał, wena twórcza, łatwość w znajdowaniu nowych pomysłów.
Read More »Gloom znaczy ponury Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Ogłoszono nagrody Origins, najbardziej prestiżowe wyróżnienia na amerykańskim rynku gier nieelektronicznych. W kategorii karcianek niekolekcjonerskich wygrał Gloom, wydany przez znaną z Dungeoneera firmę Atlas Games. Jako, że nie słyszałem o tym tytule wcześniej skierowałem się na znany wszystkim serwis boardgamegeek i popatrzyłem na zdjęcia. A te na tyle zaintrygowały, że przyśpieszyłem kopanie… znaczy wyszukiwanie informacji
Read More »El Grande Ten tekst przeczytasz w 6 minut
„Najwyższy czas skończyć z tą arabską zarazą. Pora przepędzić czcicieli Mahometa raz na zawsze z Europy i odzyskać Hiszpanię dla wiary chrześcijańskiej.” Takie słowa z pewnością można było usłyszeć na salonach Hiszpanii w XII wieku. Powoli kończyła się trwająca od setek lat Rekonkwista – długa walka o odzyskanie Hiszpanii spod panowania Arabów i przezwyciężenie skutków arabskiej inwazji z 711 roku. Zaczynała się za to walka o uzykanie wpływów i podporządkowanie sobie Półwyspu Iberyjskiego wśród hiszpańskiej arystokracji. Panujący król mógł być w tej walce zarówno przeszkodą, jak i narzędziem.
Read More »Origins 2006 – ciekawostki Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
W skrócie ciekawostki, które mnie osobiście zainteresowały z kończących się targów Origins 2006.
Read More »Działkon III 2006 Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Minął kolejny słoneczny weekend spędzony na Działkonie. W przerwach między wypadami nad rzekę i piłkarskimi emocjami (Portugalia gratulacje, Brazylia szok) rzucaliśmy się w wir grania. Poniżej szczegóły. Skala ocen 1-6.
Read More »Wróg u Bram Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Bitwa o Stalingrad to jedna z decydujących bitew II Wojny Światowej. Wojska niemieckie pod wodzą generała Friedricha Paulusa, które miały za zadanie zająć miasto zostały w wyniku operacji Uran zamknięte w okrążeniu przez przeważające siły Rosjan. Próby odsieczy ze strony 4. Armii Pancernej nie powiodły się. Pod Stalingradem zginęło prawie 200 tys. żołnierzy niemieckich a kolejne 100 tys. zostało wziętych do niewoli, z której powrócili nieliczni. Plany Hitlera dotyczące zajęcia Kaukazu ostatecznie rozpadły się a inicjatywę na froncie wschodnim przejęła Armia Czerwona.
Read More »Wszyscy na pokład Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Czas wakacyjny, to czas podróży. Nadchodzi ten wspaniały moment, kiedy ostatni raz odmeldowujemy się w pracy, pakujemy walizki i wsiadamy… no właśnie, gdzie? Możemy do autokaru, możemy do pociągu, samochodu… aż wreszcie do samolotu. W ostatnich czasach nie jest to może najbezpieczniejszy środek transportu, ale ciągle bardzo prestiżowy. Biura podróży, linie lotnicze, coraz agresywniej starają się przyciągnąć pasażerów do siebie, różnego rodzaju promocjami. Właśnie o tego rodzaju walce opowiada gra „Wszyscy na pokład”.
Read More »