Czy źródło życia, woda będzie dla jak narkotyk nas niczym chrom w filmie Mad Max Na Drodze Gniewu? Już dziś sprawdźcie drugą opinię nt gry Radlands.
Read More »Wszystkie wpisy
Radlands – karciany świat Mad Max-a? [Współpraca reklamowa z Lucky Duck Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Sagrada: Chwała – trzecia część tryptyku [Współpraca reklamowa z FoxGames] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Bazylika Sagrada Familia (Temple Expiatori de la Sagrada Familia, czyli Świątynia Pokutna Świętej Rodziny,) dzieło sztuki Antoniego Gaudiego, chluba Barcelony. Projekt świątyni na planie krzyża łacińskiego zawiera 18 wież oraz 3 fasady *) – Narodzenia, Pasji oraz Chwały. Dziś pochylimy się Chwałą - ostatnia częścią tryptyku małych rozszerzeń Sagrady poświęconych wspaniałym fasadom tej świątyni.
Read More »Polimino Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Co łączy takie gry, jak Książęta Florencji, Wyspa Kotów, Patchwork i Ubongo? Wszystkie te gry (i jeszcze ponad 200 innych) wykorzystują figury geometryczne zwane po angielsku polyominoes. Jaki jest polski odpowiednik tego słowa? Jeszcze nie wiadomo. Spotkałem się z nazwami polimino, poliomino i wielomino. A jak to wygląda w innych językach? W niemieckim, francuskim i holenderskim używa się angielskiej nazwy polyomino, we włoskim, portugalskim, rosyjskim, ukraińskim i estońskim – polimino, a w hiszpańskim poliomino. Najdziwniejsza jest nazwa plurkvadrato w języku esperanto.
Read More »Atiwa – żywe złoto czy wielkie guano? [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Wystaw ludzika, wykonaj akcję, kolejny gracz … wystaw ludzika, wykonaj akcję … nakarm, rozmnóż, zabierz z powrotem pracowników, kolejna runda. "Ile razy tak można panie Uwe? Przecież to banalne, płytkie, w końcu stanie się nudne”…. Ale jeszcze nie tym razem …
Read More »The Great Split – kart dzielenie i zysków mnożenie [Współpraca reklamowa z Horrible Guild] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut
The Great Split to gra oparta o mechanikę "I cut, you choose" ("ja dzielę, ty wybierasz") i indywidualne Jeśli tak właśnie jest, nie ma powodów do obaw. Proszę załączyć czasu wehikuł i przenieść nas do dwudziestolecia międzywojennego, ściany udekorować zgodnie z panującym stylem i wrzucić nas w sam środek aspirującej society. Czas na The Great Split!
Read More »Cartaventura: Oklahoma – przygoda ukryta w talii kart [Współpraca reklamowa z Muduko] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Gry fabularne coraz częściej goszczą w moim domu. Miałam już okazję wypróbować tytuły zarówno niewielkie, np. Dawno, Dawno Temu, jak i potężne (Uśpieni Bogowie). Z przyjemnością zagłębiłam się też w świat komiksów i książek paragrafowych, przeżywając dzięki nim przygody m.in. w Krainie Czarów lub u podnóża Ognistej Góry. Teraz do moich rąk trafiła interaktywna karcianka od wydawnictwa Muduko, czyli Cartaventura: Oklahoma. Jaka historia kryje się pomiędzy kartami? Przekonajmy się!
Read More »Ostry Dyżur – ostry jak papryka Habanero, czy bardziej Carolina Reaper? [Współpraca reklamowa z Galakta] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Już dziś możemy wcielić się w doktora Rossa i sprawdzić swoje siły w trakcie swojej zmiany w Ostrym Dyżurze.
Read More »Adrift: a puzzletale – oniryczna zagadka [Współpraca reklamowa z PostCurious] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Jasmine Perodine, po śmierci dziadka i otrzymaniu spadku, zaczyna śnić powtarzające się wizje. Czy mają one jakieś głębsze znaczenie? Z pewnością nie jest to tylko kwestia przypadku? Interpretacja snów to niełatwe zajęcie. Marzenia senne – enigmatyczne, pełne alegorii, zagadek i ukrytych znaczeń – wymagają eksperta, który pomoże je rozszyfrować. Pomóc w tej sytuacji może tylko ktoś doświadczony w tej niezwykłej sztuce – tak się składa, że jesteś jednym z najlepszych. Tak oto w twoje ręce wpada dziennik snów pełen wierszy i niezwykłych obrazów, a także cztery sakiewki zawierające fragmenty dziwnych artefaktów. Czy to wystarczy by rozwiązać zagadkę owianą oniryczną mgłą?
Read More »Bohaterowie Tenefyru – bez żartów [Współpraca reklamowa z Galakta] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Pogodziłem się już ze swoimi niedoskonałościami. Mam w sobie wystarczająco dużo samokontroli, żeby uznać opowiadanie jakiegokolwiek suchego dowcipu o Teneryfie za słabe i nieśmieszne, bo nazbyt oczywiste. Nie mam jej jednak aż tyle, żeby o tym nie wspomnieć na samym początku tekstu, marnując wstęp do recenzji.
Read More »Gra jest kobietą, czyli o męskim szowinizmie w planszówkowym świecie Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Ten poważny temat w bardzo rozrywkowym hobby już wiele razy zaprzątał mi głowę, ale dopiero niedawno postanowiłam zebrać moje myśli w jeden tekst. Nie ma on na celu atakowania nikogo ani wypowiadania się za wszystkie kobiety spędzające swój wolny czas nad planszą, a jedynie przywołanie kilku sytuacji, w których poczułam się zignorowana i potraktowana protekcjonalnie z racji mojej płci, co przy tego typu hobby nie powinno mieć żadnego znaczenia.
Read More »