Ja tu jeszcze pykam sobie po angielsku, a w międzyczasie Rebel zapowiedział wypuszczenie na rynek wydania po polsku. No nic, trzeba sobie jakoś radzić z recenzencką bezwładnością. Wiedz zatem drogi Czytelniku lub Czytelniczko, że wszystko co przeczytacie w poniższym tekście nie odnosi się technicznie rzecz biorąc do tego konkretnego pudełka, które będzie się dało zakupić u nas w sklepie. Pewnie funkcjonalnie wszystko będzie identycznie i rodem z tej samej fabryki, ale dla formalności wspominam o tym na początku.
Read More »Wszystkie wpisy
Deal with the Devil – czyli po polsku: Pakt z Diabłem [Współpraca reklamowa z Czech Games Edition] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Zombicide: Żywi lub Nieumarli – zombie w świetle zachodzącego słońca [Współpraca reklamowa z Portal] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Od 1 do 6 graczy wcieli się w 6 bohaterów, którzy stawią opór hordom - naprawdę hordom - nieumarłych przeciwników. Rozgrywka turowa pozwala graczom i bohaterom dokładnie przemyśleć i wykonać swoje ruchy, zanim do ataku ruszą żywe trupy. Gra toczy się w trybie scenariuszowym: jeden krótki tytułem wstępu i zapoznania, a po nim 10 niezależnych misji.
Read More »Rebelkon czyli sławy, zapowiedzi i gralnia – fotorelacja Ten tekst przeczytasz w 2 minut
W dniach 22-23 kwietnia odbył się pierwszy w historii Rebelkon. My mieliśmy przyjemność uczestniczyć na zaproszenie wydawnictwa Rebel w tym wydarzeniu. Były zapowiedzi nowych tytytułów, były przedpremierowe pokazy gier wydawnictwa, byli autorzy, w końcu była wielka gralnia na płycie boiska w hali Polsat Plus Arena Gdynia. A skoro byliśmy i my to pstryknęliśmy kilka fotek, żeby się nimi z Wami podzielić.
Read More »Biuro Śledcze: Śledztwa w Arkham – brudne macki niewyobrażalnej zbrodni [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut
A więc jesteśmy agentami śledczymi - lub agentem, jeśli nie lubimy dzielić się władzą. W każdej z pięciu zawartych w grze spraw przyjdzie nam zapoznać się z początkowym dossier. Otrzymamy zestaw niezbędnych w danym śledztwie dokumentów - jak mapa, książka adresowa czy lokalna gazeta z kluczowego dla sprawy dnia - i ruszymy do pracy.
Read More »Escape Run Alcatraz 2034 – czy nowe, zawsze znaczy lepsze? [Współpraca reklamowa z Tactic] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Zamknięte przed 60 laty więzienie w USA, które położone jest u wybrzeży San Francisco, obrosło legendą. Zanim doszło w nim do ucieczki kilku osadzonych, sądzono, że jest ona absolutnie niemożliwa. Nie ma się więc co dziwić, że miejsce to od zawsze fascynuje i inspiruje twórców seriali, filmów, ale i gier bez prądu. Najnowszą planszówką, której akcja rozgrywa się na wyspie, gdzie zsyłani byli najwięksi kryminaliści Ameryki, jest Escape Run Alcatraz 2034. Przyjrzyjmy się jej!
Read More »Through A Glass – książkowy przykład śledztwa Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Wyposaż się w ołówek, kostki k6 oraz wydrukowany arkusz postaci ruszaj na spotkanie przygody! Okres międzywojennej prohibicji, detektyw w zniszczonym prochowcu, sugerowane przez okładkę nocne poszukiwania w mrocznym lesie - brzmi jak świetny plan na kilka intensywnych wieczorów!
Read More »Fellowships Of Fate – o dziewięciu takich co nie ukradli pierścienia [Współpraca reklamowa z WY Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
W popkulturze występuje kilka przypadków tekstów tak silnie zakorzenionych w naszej świadomości, że wystarczy przywołać tylko imiona głównych bohaterów, żebyśmy wiedzieli o jakim dziele mówili. I tak jest w przypadku osławionej drużyny z: krasnoludem, elfem i czarodziejem w składzie. Natomiast co stanie się jeśli w składzie tego bractwa znajdziemy wilkołaka lub kotka? Taką alternatywę proponuję nam karcianka Fellowships of Fate. Dziewięciu nie zawsze wspaniałych Tytułowe Bractwo Przeznaczenia dopłynęło do naszej redakcji z dalekiej Japonii, zatem nic dziwnego, że w środku spotykamy się z estetyką typową dla wschodniej kultury. Grafiki prezentują się ciekawie, choć i tu muszę od razu podkreślić ...
Read More »Lands Of Galzyr – wywiad z autorem gry, Samim Laakso Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Lands Of Galzyr to przygodowa gra, która porwała mnie bez reszty swoją elegancją zasad, stylem pisarskim w księdze przygód i oprawą graficzną, którą niemal chce się przytulić. Wrażenia opisałem w recenzji - dziś mam przyjemność zaprezentować Wam wywiad, który przeprowadziłem z autorem gry, Samim Laakso.
Read More »Thorgal: The Board Game – wywiad z autorem gry Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Przydarzyła nam się wyjątkowa okazja - możliwość rozmowy z autorem gry Thorgal: The Board Game! Jej społecznościowa kampania w serwisie gamefound wciąż trwa. Jeśli już wzięliście udział, poniższy tekst będzie ciekawym uzupełnieniem tego, co o grze już wiecie. Jeśli wciąż się wahacie - być może ten wywiad rozjaśni ciemne chmury, rozgromi w głowie mury lub po prostu odpowie na Wasze pytania dotyczące gry.
Read More »Caral (wersja deluxe) – piramidy, alpaki i gniew bogów [Współpraca reklamowa z Funtails] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Starożytne cywilizacje to wdzięczny temat, który przewija się w wielu grach planszowych. Tym razem jednak nie odwiedzimy Egiptu, czy Grecji, a przeniesiemy się do Caral – jednego z najstarszych miast na świecie, datowanego na około 3000 lat p.n.e. i znajdującego się na terenie Peru. W podróż w przeszłość zabierze nas Klaus-Jürgen Wrede – autor znany między innymi z Carcassonne. Przyjdzie nam zawalczyć o tytuł największego budowniczego piramid, zyskując prestiż i sławę.
Read More »