W poprzednim artykule przedstawiłem bardzo skrótowo system gier piramidkowych (Icehouse), zaproponowałem też polskie słownictwo. Dzisiaj opis gry, która obecnie „sprzedaje” system: kto kupi sobie jeden Zestaw (wszystko jedno – Rainbow czy Xeno), dostaje wszystko, co potrzeba, żeby grać w Treehouse (2-4 graczy).
Read More »Wszystkie wpisy
Icehouse – Treehouse
Szast, prast, Rorschach Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Rorschach to nowa gra wydawnictwa Bucephalus Games, zaprojektowana przez czterech bardzo ostatnio aktywnych autorów. Zaprojektowana to może zbyt mocne słowo, gdyż zasady gry są niezwykle proste. Jednak nie można odmówić im pomysłowości. Co więcej, po zapoznaniu się z pomysłem sami przyznacie, że Rorschach mimo przerażającej nazwy zapowiada się na gwiazdę wielu imprez.
Read More »Siam. Królowie świata odchodzą Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Od niedawna lubię gry logiczne. Wcześniej jakoś nie miałem okazji pograć, poza tym jakoś wyliczyłem, że trzeba umieć, więc grać długo, by się nauczyć i w efekcie grać dobrze. Po „Blokusie” i turnieju na Pionku, gdzie zająłem najgorsze (bo 4, tuż za podium) miejsce – zupełnie zmieniłem zdanie. Z doświadczeniem byłem na bakier, a od sław nie tak wiele (bo ledwie 15 punktów od zwycięzcy) mnie dzieliło.
Read More »Icehouse, czyli piramidki od Looney Labs Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Co to jest Icehouse? Zacznijmy od absolutnych podstaw. Icehouse to „system gier” (ang. Game System), czyli zbiór podstawowych komponentów, za pomocą których można rozgrywać rozmaite gry. Dobrą analogią są gry karciane – tą samą talią możemy zagrać w brydża, pokera, remika, planowanie, makao, czy wojnę. Albo podobnie jak warcaby – na szachownicy (8×8 lub 10×10) możemy grać nie tylko w warcaby, ale także w „Wilka i owce”, czy „skakankę” (warcabowa wersja Halmy).
Read More »Formula D – rzut okiem Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Znacie tę mechanikę – rzucasz kostką i poruszasz pionkiem o tyle pól, jaki wypadł wynik. Taka właśnie jest Formula D i pewnie ta informacja wystarczy, żeby część z Was przerwała czytanie i wystawiła na bgg ocenę niższą od 5. Jednak jeśli nadal chcecie czytać, to zapraszam do krótkiej recenzji.
Read More »Tajemniczy Mikołaj – czas działać Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Z lekkim opóźnieniem (ale to wszystko przez olbrzymie zaspy śnieżne na biegunie) każdy z Tajemniczych Mikołajów właśnie powinien otrzymać list z adresem „swojej” osoby oraz z informacjami o sposobach uzyskania zniżek u Pomocników Tajemniczego Mikołaja. Jeśli wystąpiłyby jakiekolwiek problemy, lub ktoś z Was nie otrzymał listu proszę o kontakt. Dziękuję wszystkim za zgłoszenia, a sklepom za udział w akcji i szczodre zniżki. Ja swoje zrobiłem – reszta należy do Was. Jak otrzymacie już swoje prezentu – napiszcie do mnie. Dzięki temu będę miał pewność, że wszystko jest w porządku i będę mógł stworzyć (ciekawe mam nadzieję) podsumowanie.
Read More »Tworzenie gier nie tylko dla orłów – część III Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Dzisiaj bez specjalnego wstępu, zapraszam do przeczytania trzeciej części artykułu poświęconego projektowaniu gier. Dwie poprzednie można znaleźć pod linkami: część I, część II.
Read More »Z listów do redakcji Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Otrzymałem wczoraj niezwykle miły i wręcz wzruszający list od jednego z czytelników Świata Gier Planszowych. Pozwalam sobie (za zgodą autora) podzielić się z wami jego treścią:
Read More »Lista Tajemniczych Mikołajów zamknięta Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Zgodnie z harmonogramem w poniedziałek o północy zamknęliśmy listę uczestników naszej świątecznej akcji. Jeszcze dwie spóźnialskie osoby rzutem na taśmę wślizgnęły się do naszego grona we wtorek rano i pierwszy etep uważam za zakończony. Pierwszym polskim Tajemniczym Mikołajem zostały 23 osoby. Zważywszy na dość późne ogłoszenie akcji oraz olbrzymią konkurencję ze strony akcji na BGG wydaje mi się, iż jest to liczba wysoka. Każda osoba powinna dostać mailem potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Poniżej prezentuję kompletną, alfabetyczną listę wszystkich uczestników. Jeśli nie ma Cię na tej liście, a wysyłałeś zgłoszenie jak najszybciej skontaktuj się z nami (mikolaj(at)gamesfanatic.net) lub po prostu napisz to ...
Read More »Sator Arepo Tenet Opera Rotas Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Trzeba przyznać, że tytuł tej gry jest efektowny. Kwadrat złożony z tych pięciu słów już od wieków inspiruje do mistycznych skojarzeń i urzeka swoimi właściwościami. Nie tylko można go czytać we wszystkich kierunkach, nie tylko z tych liter można złożyć krzyż ze słów Pater Noster (rozstawiając dwie pary A i O, czyli alfa i omega w ćwiartkach tego krzyża), ale w dodatku jeśli zsumować wartości liter we wszystkich wyrazach, to suma cyfr powstałych liczb (73, 55 i 64) zawsze da 10. Zadziwiające. Czy gra dorównuje elegancją swojemu tytułowi?
Read More »