Najnowsza produkcja Days of Wonder jest niewątpliwie jedną z najbardziej gorących premier ostatniego okresu. Wielu graczy z niecierpliwością oczekiwało na pojawienie się gry w ich ulubionym sklepie, by czym prędzej pobiec do kasy i z szalonym śmiechem porwać pudełko do domu. Czy warto? Czy dopieszczony graficznie remake tytułu, który niewielu znało i pożądało jest wart poświęcanej mu uwagi? Traf chciał, iż ja, choć nie czytałem instrukcji, nie oglądałem zdjęć i zupełnie nie rozważałem zakupu tej gry, już w dniu premiery miałem możliwość zapoznać się ze „Small World”. Stąd moją opinię proszę traktować jako pisaną z punktu widzenia osoby, która o ...
Read More »Wszystkie wpisy
Small World – rzut chłodnym okiem
Hokej na stole… Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Przeszło rok temu (dokładnie 14 lutego) na stronach Games Fanatic pojawił się pierwszy tekst na temat gry zręcznościowej, która spotkała się z bardzo dobrym odbiorem wśród członków redakcji. Było to Crokinole. Chwilę później zaczęliśmy pisać o innej grze, na którą zachorowało wielu z nas, a mianowicie Carrom. Gdybym wybierał grę ubiegłego roku, to prawdopodobnie stawiałbym właśnie na ten drugi tytuł. Przeszło sto partii, niesamowite emocje… w końcu zakup stołu. Czego można chcieć więcej?
Read More »Poradnik dla twórców gier – część VII Ten tekst przeczytasz w 3 minut
W poprzednim odcinku była mowa o dobrych powodach tworzenia gier. Teraz kolej na złe powody może nie tyle do tworzenia, ale do tego by gry mogły zostać wydane.
Read More »Wywiad z Joe Nikischem Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Firma G3, m.in. dystrybutor gier wydawnictwa Abacusspiele przesłała nam ciekawy wywiad z Joe Nikischem, jednym z założycieli tego wydawnictwa. W 1989 roku z inicjatywy dwóch przyjaciół powstało w Niemczech wydawnictwo ABACUSSPIELE, znane dzisiaj m.in. dzięki wielu doskonałym grom karcianym czy familijnym grom planszowym. Do najbardziej znanych produktów tego niemieckiego wydawnictwa zalicza się Zooloretto – zdobywca Spiel des Jahres 2007. Zapraszamy do przeczytania wywiadu, w którym jeden z założycieli firmy oraz jej obecny właściciel Joe Nikisch opowiada o początkach działalności, rozwoju wydawnictwa, wydawanych grach, wskazówkach dla autorów oraz o wielu innych fascynujących rzeczach.
Read More »Black Sheep czyli jak zostać najlepszym hodowcą. [Współpraca reklamowa z REBEL.pl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
MUUU!!! Takie rozpoczęcie gry nie pozostawia wątpliwości co do jej tematyki. W Black Sheep (Czarna Owca), planszówce Reinera Knizii wydanej przez Fantasy Flight Games gracze walczą o stworzenie najbardziej wartościowej hodowli koni, krów, świń, białych i czarnych owiec oraz kogutów. Zanim jednak poziom decybeli wytworzony przez paszczowe naśladownictwo odgłosu wydawanego przez dostarczycielki mleka zdecyduje o tym, kto zacznie rozgrywkę spójrzmy na to co zawiera pudełko.
Read More »Royal Palace – wazeliniarstwo dla opornych Ten tekst przeczytasz w 5 minut
„[…] Pan Żytowiecki nie wiedział, o czym mowa, ale był pewien, że z Francji nic pożytecznego czy przydatnego przyjść nie może. Stroje Francuzi mieli cudaczne, pachnidła śmierdzące, twarze smarowali bielidłem, brwi czernili węglem, a usta smarowali czerwienią tak, że wyglądali, jakby przed chwilą jedli krwiste mięcho i nie otarli ust. W dodatku francuskie białogłowy nosiły suknie tak skrojone, że nie tylko półkule piersi było im widać, ale nawet brodawki potrafiły wystawać znad materiału. No i obyczajów były te francuskie panny więcej niż lekkich, co powodowało iż dworki królowej Marysieńki wielu polskich panów oraz rycerzy pozarażały francuską, nomen omen, chorobą.” Jacek ...
Read More »Icehouse – Piramidkowe erupcje Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Po dłuuugiej przerwie (za co przepraszam) kolejny artykuł z Icehouse’owego cyklu. Planowałem go wprawdzie na Walentynki – ale co tam, mamy ledwie miesięczne opóźnienie. Koleżanki i koledzy – dzisiaj piramidkowa gra dla par, ale także dla singli, czyli Volcano.
Read More »Poradnik dla twórców gier – część VI Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Jakie są według autora książki powody, by tworzyć gry? Zacznijmy od dobrych powodów. Dobry powód #1: Radość tworzenia Tworzenie gier to wspaniałe doświadczenie. Ludzie w tej branży są inteligentni, otwarci na innych i kochają dobrą zabawę. Twórcy gier mogą zaprzyjaźnić się ze wspaniałymi ludźmi i grać do upadłego. To fascynujące patrzeć, jak twoje dzieło zmienia się ze zbioru reguł w grę o eleganckiej mechanice. Gdy nabierasz doświadczenia w tworzeniu gier, zdobywasz jednocześnie wiedzę o ludzkiej naturze, o tym jak ludzie myślą i jakie są motywy ich działania.
Read More »Po Pionku… Najlepsza gra X Pionka! Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Tradycyjnie po zakończeniu Pionka następuje czas rozwiązania przeróżnych konkursów i plebiscytów, które mają miejsce na imprezie. Najważniejszym z nich jest oczywiście plebiscyt na najlepszą grę Pionka. Na oficjalnej stronie gliwickich spotkań podałem dziś wyniki, a na Games Fanatic pozwolę sobie je szerzej opisać i omówić. Tak więc zwycięzcą został…
Read More »Elementy gier w obiektywie Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Znalazłem przypadkiem taką sesję fotograficzną. Wprawdzie nie dotyczy gier ale tematem są akcesoria w grach używane.
Read More »