Home | Wszystkie wpisy

Wszystkie wpisy

Show Business – zapowiedź
Ten tekst przeczytasz w 2 minut

Wydawnictwo „SINONIS” oraz „DRUKARNIA 606” zapowiadają nową polską grę planszową „Show Business” autorstwa Grzegorza Majewskiego. Premiera odbędzie się na targach gier planszowych w Essen w październiku 2010. Adekwatnie do tytułu, gra rozgrywa się w środowisku branży muzyczno – rozrywkowej, w której bohaterem zbiorowym jest 50-ciu muzyków, reprezentujących różnorodne gatunki muzyki jak, rock, pop, jazz, rap, techno itd.

Read More »

Pünct [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Jeśli jesteś miłośnikiem gier logicznych, to na pewno znasz projekt GIPF. Jeśli nie przepadasz za tego typu rozgrywką, ale lubisz grać i „siedzisz” w temacie, to na pewno słyszałeś o Krisie Burmie – Belgijskim autorze gier planszowych, dokładnie gier logicznych – autorze GIPFa. Pozostałym należy się małe wyjaśnienie. GIPF to projekt w skład którego wchodzi 6 gier logicznych: Gipf, Tzaar – który zastąpił Tamska; Zèrtz, Dvonn, Yinsh i tytułowy Pünct. Oprócz dziwnych nazw łączy je fakt, że rozgrywane są na planszach w kształcie sześciokąta, oraz wspólna filozofia pozwalająca łączyć gry ze sobą. Część z wymienionych tytułów jest bardziej znana, zyskała ...

Read More »

Fauna – Najlepsza gra edukacyjna na świecie?
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Nie łatwo zaprojektować dobrą grę edukacyjną. Taki produkt powinien łączyć dwa nastawienia, często niesłusznie traktowane jako sprzeczne. Z jednej strony taka gra ma uczyć, co niektórzy niesłusznie uważają za przykry obowiązek. Z drugiej strony gra edukacyjna ma być zabawą, sposobem spędzania wolnego czasu lub pomocą dydaktyczną. Dodatkowo gra edukacyjna powinna być pozbawiona wad merytorycznych, czyli najlepiej jakby autorem był specjalista z danej dziedziny. Jednakże specjalista może przesadzić i zaproponować niestrawną papkę zrozumiałą jedynie dla podobnych mu specjalistów. Wystarczy już tych dywagacji, przejdźmy do konkretów.

Read More »

Rubik 360 – Prostota, elegancja, uzależnienie. [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Kula jako obiekt geometryczny  jest wykorzystywana w łamigłówkach chętnie i od dawna. Popularne są kuliste puzzle 3D (jigsaw puzzles), w których celem jest ułożenie z dostarczonych płaskich elementów obiektów w rodzaju globusów, piłek futbolowych, golfowych, bilardowych czy map nieba (ekskluzywnym przykładem może być Globe Puzzle z Eureki).  Cała kategoria burr puzzles , w których rozkładamy i składany z powrotem obiekty 3D powstałe z zachodzących na siebie, zwykle drewnianych elementów, wzięła swoją nazwę od kształtu rzepa – owocu łopianu – nie dziwią więc nikogo z grubsza kuliste kształty dominujące wśród łamigłówek tego typu (genialną wariacją na temat zachodzących na siebie kul ...

Read More »

Warsztaty dla autorów – GRAMY z Treflem
Ten tekst przeczytasz w 2 minut

W czasie festiwalu GRAMY (17-18. kwietnia w Gdyni) odbędą się warsztaty dla autorów gier planszowych, pod patronatem wydawnictwa TREFL. Do uczestnictwa szczególnie zapraszamy wszystkich, którzy poważnie myślą o stworzeniu gry planszowej i jej publikacji w profesjonalnym wydawnictwie – zarówno osoby już obeznane w temacie jak i zupełnie początkujące.

Read More »

Na radarze (?) – Railways of the World: the card game
Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę

Budowa kolei to jeden z najobszerniejszych i najczęściej wykorzystywanych tematów wśród gier planszowych. Mamy pełne spektrum od lekkich rodzinnych gier typu Ticket to Ride, aż po kilkugodzinne kolosy z rodziny 18xx. W większości są to gry planszowe. Czasem trafiają się gry kościane jak Railroad Dice, gry kafelkowe jak Days of Steam. Ba – są zapowiedziane nawet mieszanki Osadników z Catanu i gry kolejowej. Ale są one rzadkością. Podobnie jak gry karciane o tematyce kolejowej. Teraz FRED Distribution, wydawca Railways of the World (wcześniej znanego pod tytułem Railroad Tycoon) wyda Railways of the World: the card game

Read More »

Tinners’ Trail – losowość w okowach miedzi i cyny [Współpraca reklamowa z REBEL.pl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 2 minut

„Szlak cynowców” to pierwsza gra, która pojawiła się w linii gier Martina Wallace’a – TreeFrog. Miałem okazję zagrać w ten tytuł ponad rok temu. Nie zachwycał on swoim wyglądem – jak to u Martina bywa. Natomiast to co mnie w tym tytule urzekło, to że losowość kostek, która odgrywa bardzo istotną rolę w tym tytule, została przez autora okiełznana. Na dodatek w taki sposób, że w ogóle mi to nie przekszadza – a ja naprawdę za kostkami nie przepadam. Wadą tej gry, było to że była trudno dostępna – na Games Fanatic zagościła tylko w krótkim rzucie okiem Pancha. Teraz ...

Read More »