Wydawnictwo „SINONIS” oraz „DRUKARNIA 606” zapowiadają nową polską grę planszową „Show Business” autorstwa Grzegorza Majewskiego. Premiera odbędzie się na targach gier planszowych w Essen w październiku 2010. Adekwatnie do tytułu, gra rozgrywa się w środowisku branży muzyczno – rozrywkowej, w której bohaterem zbiorowym jest 50-ciu muzyków, reprezentujących różnorodne gatunki muzyki jak, rock, pop, jazz, rap, techno itd.
Read More »Wszystkie wpisy
Show Business – zapowiedź
Pünct [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Jeśli jesteś miłośnikiem gier logicznych, to na pewno znasz projekt GIPF. Jeśli nie przepadasz za tego typu rozgrywką, ale lubisz grać i „siedzisz” w temacie, to na pewno słyszałeś o Krisie Burmie – Belgijskim autorze gier planszowych, dokładnie gier logicznych – autorze GIPFa. Pozostałym należy się małe wyjaśnienie. GIPF to projekt w skład którego wchodzi 6 gier logicznych: Gipf, Tzaar – który zastąpił Tamska; Zèrtz, Dvonn, Yinsh i tytułowy Pünct. Oprócz dziwnych nazw łączy je fakt, że rozgrywane są na planszach w kształcie sześciokąta, oraz wspólna filozofia pozwalająca łączyć gry ze sobą. Część z wymienionych tytułów jest bardziej znana, zyskała ...
Read More »Fauna – Najlepsza gra edukacyjna na świecie? Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Nie łatwo zaprojektować dobrą grę edukacyjną. Taki produkt powinien łączyć dwa nastawienia, często niesłusznie traktowane jako sprzeczne. Z jednej strony taka gra ma uczyć, co niektórzy niesłusznie uważają za przykry obowiązek. Z drugiej strony gra edukacyjna ma być zabawą, sposobem spędzania wolnego czasu lub pomocą dydaktyczną. Dodatkowo gra edukacyjna powinna być pozbawiona wad merytorycznych, czyli najlepiej jakby autorem był specjalista z danej dziedziny. Jednakże specjalista może przesadzić i zaproponować niestrawną papkę zrozumiałą jedynie dla podobnych mu specjalistów. Wystarczy już tych dywagacji, przejdźmy do konkretów.
Read More »Rubik 360 – Prostota, elegancja, uzależnienie. [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Kula jako obiekt geometryczny jest wykorzystywana w łamigłówkach chętnie i od dawna. Popularne są kuliste puzzle 3D (jigsaw puzzles), w których celem jest ułożenie z dostarczonych płaskich elementów obiektów w rodzaju globusów, piłek futbolowych, golfowych, bilardowych czy map nieba (ekskluzywnym przykładem może być Globe Puzzle z Eureki). Cała kategoria burr puzzles , w których rozkładamy i składany z powrotem obiekty 3D powstałe z zachodzących na siebie, zwykle drewnianych elementów, wzięła swoją nazwę od kształtu rzepa – owocu łopianu – nie dziwią więc nikogo z grubsza kuliste kształty dominujące wśród łamigłówek tego typu (genialną wariacją na temat zachodzących na siebie kul ...
Read More »Warsztaty dla autorów – GRAMY z Treflem Ten tekst przeczytasz w 2 minut
W czasie festiwalu GRAMY (17-18. kwietnia w Gdyni) odbędą się warsztaty dla autorów gier planszowych, pod patronatem wydawnictwa TREFL. Do uczestnictwa szczególnie zapraszamy wszystkich, którzy poważnie myślą o stworzeniu gry planszowej i jej publikacji w profesjonalnym wydawnictwie – zarówno osoby już obeznane w temacie jak i zupełnie początkujące.
Read More »Rzut okiem na At the Brink of War Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Zbliża się powoli premiera trzeciego dodatku do Race for the Galaxy o czym pisałem jakiś czas temu. Rio Grande Games i Tom Lehmann ogłosili właśnie wyniki konkursu na projekty kart do trzeciego dodatku, które możecie znaleźć w rozwinięciu.
Read More »Na radarze (?) – Railways of the World: the card game Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Budowa kolei to jeden z najobszerniejszych i najczęściej wykorzystywanych tematów wśród gier planszowych. Mamy pełne spektrum od lekkich rodzinnych gier typu Ticket to Ride, aż po kilkugodzinne kolosy z rodziny 18xx. W większości są to gry planszowe. Czasem trafiają się gry kościane jak Railroad Dice, gry kafelkowe jak Days of Steam. Ba – są zapowiedziane nawet mieszanki Osadników z Catanu i gry kolejowej. Ale są one rzadkością. Podobnie jak gry karciane o tematyce kolejowej. Teraz FRED Distribution, wydawca Railways of the World (wcześniej znanego pod tytułem Railroad Tycoon) wyda Railways of the World: the card game
Read More »Tinners’ Trail – losowość w okowach miedzi i cyny [Współpraca reklamowa z REBEL.pl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 2 minut
„Szlak cynowców” to pierwsza gra, która pojawiła się w linii gier Martina Wallace’a – TreeFrog. Miałem okazję zagrać w ten tytuł ponad rok temu. Nie zachwycał on swoim wyglądem – jak to u Martina bywa. Natomiast to co mnie w tym tytule urzekło, to że losowość kostek, która odgrywa bardzo istotną rolę w tym tytule, została przez autora okiełznana. Na dodatek w taki sposób, że w ogóle mi to nie przekszadza – a ja naprawdę za kostkami nie przepadam. Wadą tej gry, było to że była trudno dostępna – na Games Fanatic zagościła tylko w krótkim rzucie okiem Pancha. Teraz ...
Read More »Na radarze – 7 Wonders Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
W 48 odcinku Planszostacji, Cnidius opowiadał o cywilizacyjnej grze karcianej, która bardzo przypadła do gustu całej załodze Rebel’a, która pojechała na targi. Wówczas jedyne co wiedzieliśmy to, że jej autorem jest Antoine Bauza. Teraz znamy też jej tytuł: 7 Wonders.
Read More »Nadchodzi Wolność – 1989: Dawn of Freedom Ten tekst przeczytasz w 2 minut
W serwisie BoardGameGeek.com pojawiły się pierwsze konkretne informacje na temat gry 1989: Dawn of Freedom autorstwa Jasona Matthewsa (współautor Twilight Struggle) i Teda Torgersona. Jak pewnie się już domyślacie gra traktuje o przemianach w Europie Środkowej 20 lat temu, więc zainteresowanie tym tytułem w Polsce powinno być duże.
Read More »