Jak można przeczytać na stronie serwisu spiellust.net Łukasz M. Pogoda jest pierwszym Polakiem, który został członkiem niemieckiego stowarzyszenia autorów gier Spieleautorenzunft e.V. (SAZ), powstałej w 1991 r. w Niemczech, organizacji broniącej prawa i interesy autorów gier, wspierającej początkujących twórców gier oraz promującej gry planszowe. O tym jak można zostać członkiem SAZ i po co Łukasz nim został oraz jakie są jego plany na przyszłość powie nam sam zainteresowany, którego poprosiliśmy o krótki wywiad.
Read More »Wszystkie wpisy
Łukasz M. Pogoda – pierwszy Polak w SAZ
Awans – fajne, a proste Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Można też napisać: proste, a fajne. Oba stwierdzenia będą opisywać moje wrażenia z tej gry. Kolejnej gry z kategorii „państwowych”, czyli powstałych z zaangażowania instytucji państwowych bądź publicznych pieniędzy. Nie znam kulis powstania tej gry. Mogę chyba nieco pofantazjować. – Panie referencie! Grę jakąś z szarżami wojskowymi nam trzeba. Dacie radę? – A i owszem, panie kierowniku! Być może tak wyglądała scenka rozpoczynająca pracę nad Awansem. Cóż można zrobić z wojskowymi stopniami? Ano można zrobić grę w wojnę. Tak o Awansie myśli do tej pory niemało osób. I jest to opinia krzywdząca i nieprawdziwa. Autor gry, Karol Madaj, postawił sobie ...
Read More »De Vulgari Eloquentia – zostań bankierem, mnichem lub nawet papieżem [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Nie było dane mi zagrać w gry Mario Papiniego jak Feudo czy Siena, chociaż ta druga jakiś czas mocno mnie kusiła, zwłaszcza ceną. Gry tego pana z tego co słyszałem, są bardzo tematyczne, zawierają mnóstwo mechanizmów odzwierciedlających tematykę przez grę poruszaną. Na targach w Essen w 2010 roku wyszła kolejna gra Mario Papini: De Vulgari Eloquentia (czyli z łaciny: „O języku ludowym”), o niecodziennym temacie i tak samo jak poprzednie gry tego autora zawierająca dużo tzw: chromu, czyli mechanicznych ozdobników, które mają dodatkowo pomóc zatopić się w tematyce gry… tylko czasem za dużo chromu może spowodować że zamiast zatopić się, ...
Read More »Dragon’s Ordeal, czyli MiM na sterydach… Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Podejrzewam, że większość czytleników GamesFanatic.pl jest zdziwiona faktem, że to ja podpisuję się pod rzutem oka na Dragon’s Ordeal. Przecież folko to miłośnik eurogier i gier logicznych, ostatnie w co lubi grać to ameritrashe i gry przygodowe. Czytelnicy Ci mają rację, na wstępie wytłumaczę jak to się stało, że mi przypadła ta rola.
Read More »iPhone Caylus, Tikal, Le Havre … zapowiedzi na 2011. Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Razem z Tycjanem zapytaliśmy wydawców i deweloperów o plany gier planszowych na iPhone w 2011. Wynik w postaci infografiki przedstawił Edrache.
Read More »Magnum Sal – o trzech takich, co ukradli sól [Współpraca reklamowa z Gry Leonardo] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 10 minut
Opowiem Wam bajkę. Dawno, dawno temu, za siedmioma kopalniami, za siedmioma soli złożami…stop! Przecież każda bajka wpierw tytuł mieć musi. A żeby na świecie obciachu nie było to tytuł będzie zagramaniczny, łaciński. To może tak. Magnum znaczy wielka, a Sal znaczy sól, czyli razem, Magnum Sal to będzie Wielka Sól, a Wielka Sól to… Wieliczka! Tytuł i setting jest, to teraz lecimy dalej. Ehym. Bajka ta będzie piękna a emocjonująca. O sztygarach i żupnikach, o realizowaniu królewskich zamówień, o zarabianiu ton dukatów i o tym, że górnik górnikowi wilkiem, choć w sumie częściej czerpakiem…Posłuchajcie.
Read More »Podsumowanie roku 2010 Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Dzisiaj jest ostatni dzień 2010 roku. Z tej okazji w imieniu całej redakcji chciałbym złożyć Wam serdeczne życzenia na nadchodzący 2011 rok. Mam nadzieję, że będziecie mieć w nowym roku dużo czasu na planszówki z rodziną i przyjaciółmi (a także odpowiednio grube portfele na ich zakup ;) ), a nasze ukochane hobby będzie kwitło, a rok będzie obfitować w mnóstwo hitów. Część redakcji i współpracowników z tej okazji przygotowało podsumowanie mijającego roku. Część drugą tego podsumowania usłyszycie w drugiej połowie stycznia w Planszostacji.
Read More »iPhone/iPad coraz częściej gra w planszówki, cz. 3 Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Kolejną porcję informacji zacznę od zapowiedzi gier, które dopiero mają się ukazać. Najciekawiej zapowiada się niewątpliwie konwersja numeru jeden dwa listy BGG, czyli Puerto Rico. Firma Sage Board Games, odpowiedzialna za przeniesienie Medici i Ra Reinera Knizi, podpisała umowę z wydawnictwem Ravensburger, w ramach której ma przygotować ten planszowy hit w wersji na iPada.
Read More »Gamedec Board Game – Odpowiedz, cz. 2 wywiadu Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Mój ostatni wpis wzbudził sporą falę różnych komentarzy. Część z Was potraktowała go chyba zbyt dosłownie, bardziej jako typową „zapowiedź prasową”, niż jako wywiad (zresztą sam o niego poprosiłem) z twórcami powstającej dopiero gry, a którym jest on w rzeczywistości. Może jest to faktycznie moja wina, że nie napisałem tego wprost. Dlatego wspólnie z Marcinem Przybyłkiem stwierdziliśmy, że czytelnicy GF powinni poznać odpowiedzi na niektóre pytania i zarzuty stawiane w komentarzach.
Read More »„Gamedec”, czyli cyberpunkowa gra planszowa Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Kilka dni temu natrafiłem w Internecie na informację prasową o nowej grze planszowej, która powstaje na podstawie książki, polskiego autora Marcina Przybyłka – „Gamedec”. Bardzo lubię cyberpunk, pamiętam jakie wrażenie zrobił na mnie Neuromancer Williama Gibsona. Niestety nie dane mi było i zapewne nie tylko mi do tej pory zagrać w grę planszową, która pozwoliłaby choć trochę poczuć „zapach krzemowych autostrad” i „tętno cyfrowych miast”. Czy polski tytuł zapełni tę lukę? Mam nadzieję, że tak. Zapraszam do wywiadu z autorem książki Gamedec, Marcinem Przybyłkiem oraz z twórcą mechaniki i konceptu gry Janem Madejskim. Dodatkowo specjalnie dla GamesFanatic – Tomek Maroński ...
Read More »