Home | Wszystkie wpisy

Wszystkie wpisy

„Proch i Stal” – gra o Konfederatach Barskich w Tyńcu
Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę

W dniu 12 czerwca 2011 (w godzinach 15-18) odbędzie się premiera nowej gry planszowej: „Proch i Stal” (Wojciech Krupnik, Wojciech Wójcik). Będzie ona miała miejsce w Tyńcu podczas V Dni Benedyktyńskich, które w części będą poświęcone konfederacji barskiej. W Tyńcu oprócz możliwości zagrania w grę będzie szansa zobaczenia i zagrania w wersję wielkoformatową, zmierzenia się z innymi obrońcami twierdzy w konkursie/turnieju (jako nagrody oprócz produktów benedyktyńskich przewidziano także egzemplarze gry). Poniżej kilka słów o samej grze.

Read More »

Raf Peeters – o pracy projektanta
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Jakiś czas temu na naszym rynku pojawiły się łamigłówki z serii SmartGames. O ich potędze, ogromnej sile przyciągania i wciągania przekonałam się całkiem niedawno. Za mną poszła rodzina i znajomi. Wszyscy wpadliśmy w sidła twórczego i radosnego spędzania czasu. A to wszystko dzięki wydawnictwu Granna, które jest ich dystrybutorem. Jeśli jeszcze nie znacie Safari, Kamuflażu i innych łamigłówek dla dzieci oraz dorosłych, to czas się z nimi bliżej zapoznać. Niebawem też pojawi się nowa łamigłówka, a w ramach rekompensaty za utrzymanie przeze mnie tajemnicy, zapraszam do przeczytania mojego wywiadu z autorem większości projektów serii SmartGames – Raf Peeters’em.

Read More »

Die Burgen von Burgund – Zamki Burgundii [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Są gry, które kurzą się na półkach. Są gry, w które gramy w miarę regularnie. Są wreszcie gry, w które gramy, kiedy tylko możemy i na które zapraszamy ochoczo znajomych. A oni pędzą do nas co wieczór porzucając wszelakie zajęcia, zostawiając włączone żelazko i płaczące w łóżeczkach niemowlęta. Te gry po prostu wciągają. Pozwólcie, iż w ramach wstępu posłużę się czymś na kształt minifelietonu. Czym taka gra musi się charakteryzować, aby wciągać za krawat, pochłaniać na całego i absorbować myśli na tyle skutecznie, by marzyć co wieczór o jej rozłożeniu i ponownym zmierzeniu się z przeciwnikami jak i samą mechaniką? ...

Read More »

UK Games Expo 2011
Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę

Wczoraj zakończyły się trzydniowe targi gier UK Games Expo 2011. W jednym miejscu spotykali się miłośnicy wszystkich rodzajów gier zarówno elektronicznych jak i oczywiście planszowych. Pod tym adresem można obejrzeć kilka zapowiedzi gier (nagranych w czasie trwania imprezy), które należą do tej drugiej kategorii, m.in. Dungeon Petz (Vlaada Chvátil), A Few Acres of Snow (Martin Wallace), Guards Guards (Leonard Boyd, David Brashaw), Ankh-Morpork (Martin Wallace).

Read More »

Pewnego razu – bajka z sensem [Współpraca reklamowa z Hobbity.eu] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Począwszy od 1835 roku, przez kolejne trzydzieści siedem lat, sukcesywnie ukazywały się bajki duńskiego pisarza H. Ch. Andersena. Napisał on około 150 baśni, w większości opartych na własnych pomysłach, jednak część wątków zaczerpnął również z literatury ludowej. Jego twórczość przyniosła mu światowy sukces – baśnie przetłumaczono na osiemdziesiąt języków i zyskał niezliczone grono wielbicieli wśród dzieci oraz dorosłych. Dla swoich pociech często i my musimy przeistaczać się w Andersena, co wcale nie jest łatwe! Jeśli macie z tym problem to czas sięgnąć po grę „Pewnego razu” wydaną w Polsce przez wydawnictwo Hobbity.eu.

Read More »

Archiwum ŚGP – Reiner Knizia
Ten tekst przeczytasz w 12 minut

Jak może najstarsi (stażem) nasi czytelnicy pamiętają, kiedyś dawno temu, wspólnymi siłami redakcji GamesFanatic rozpoczęliśmy redagowanie magazynu Świat Gier Planszowych. Po wielu spektakularnych wpadkach i kilku drobnych sukcesach drogi ŚGP i GF się rozeszły i dzisiaj już nie łączy nas nic poza luźną, okazjonalną współpracą. Jako że archiwalne numery magazynu są dzisiaj trudne do zdobycia, tamte czasy wciąż wspominamy z pewną nostalgią i myślimy, że popełniliśmy wówczas kilka artykułów wartych przeczytania, postanowiliśmy przypomnieć te – naszym zdaniem – najciekawsze na łamach GF. Zaczynamy od tekstu numeru z samych początków – dzisiaj artykuł u życiu i twórczości Reinera Knizii. Weźcie proszę ...

Read More »

Indiana Jones vs Siedmiu Samurajów
Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Od trochę ponad miesiąca w App Store można kupić Tikala. Aby odpowiedzieć na pytanie, czy warto, porównałem go z Samurajem. „Niektórzy twierdzą, że piłka nożna to sprawa życia lub śmierci. Zapewniam was, że jest to coś znacznie poważniejszego”. Lubię to powiedzenie Billa Shankly’ego, słynnego menedżera klubu FC Liverpool, ponieważ bardzo dobrze obrazuje znaczenie futbolu dla wielu ludzi. W końcu mecze piłkarskie stały się kiedyś przyczyną wybuchu wojny… Poświęcam piłce nożnej tyle miejsca we wstępie, bo stała się ona inspiracją dla niniejszego tekstu. Często przed ważnymi, szlagierowymi meczami z udziałem znanych drużyn, prasa przygotowuje porównania poszczególnych formacji i zawodników. Sprawdza się ...

Read More »

Reiner Knizia – o grach dla dzieci
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

Niedawno pojawiła się na półkach sklepowych nowa gra dla dzieci wydawnictwa Egmont, pt. „Pluszaki Rozrabiaki – opowieści z podróży”. Jest to gra zaprojektowana przez znanego wszystkim graczom Reinera Knizia, a jej oryginalny tytuł to „Der kleine Sprechdachs”. Polska wersja tej gry oparta jest na marce własnej Egmontu i nawiązuje do serii „Pluszaki Rozrabiaki”. Z okazji pierwszego wydania na naszym rynku zadałam autorowi kilka pytań dotyczących właśnie gier dla dzieci.

Read More »

Grand Cru – winiarz czy ekonomista? [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Podczas partii Grand Cru gracze starają się zbudować i uczynić rentownymi swoje winiarskie przedsiębiorstwo. Startują od zera, a nawet poniżej zera, ich pierwszą decyzją jest ile zaciągnąć pożyczek. Ten z rywali, który najbardziej się zadłuży dostaje znacznik pierwszego gracza. Gra trwa nieokreśloną na początku liczbę rund-lat. Kończy się po roku, w którym przynajmniej jeden z graczy spłaci swoje wszystkie pożyczki lub zbankrutuje przekraczając maksymalny dopuszczalny poziom zadłużenia.

Read More »