Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników gier na piątą edycję Festiwalu GRAMY, który odbędzie się w dniach 17-18 listopada, tym razem w Gdańsku – w czasie Targów Gra i Zabawa, w nowym kompleksie targowym Amberexpo.
Read More »Wszystkie wpisy
GRAMY 2012 – zapowiedź edycji jesiennej
Złote Miasto – Ze starej półki cz.17 Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Michael Schacht był bohaterem Starej Półki już kilkakrotnie. Nie tyle jednak ze względu na geniusz swoich gier, ile na ich lekką wagę i przyjemną otoczkę, która zazwyczaj bardzo dobrze nadaje się do grania rodzinnego lub z graczami okazjonalnymi. Dzisiejsza bohaterka jest dostępna w naszym rodzimym języku i pomimo abstrakcyjności tematu najbardziej z dotychczasowych kolorowa. Przyciąga oko, nie da się ukryć. Ale czy resztę ciał graczy także przyciagnie do planszy?
Read More »O zakładzie i fabryce Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Nowo powstałe wydawnictwo Fabryka Gier Historycznych, niedawno oddało w nasze ręce swój pierwszy tytuł „W Zakładzie. Lubelski Lipiec ’80”. Postanowiłem wypytać co nieco o samą grę jak i ich wrażenia z początków działalności tej nietypowej fabryki. Na moje pytania odpowiadają Michał Sieńko (współzałożyciel wydawnictwa) i Adam Kwapiński (jeden ze współautorów gry).
Read More »RÖK – grill game part 2 [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Kolejną propozycją wydawnictwa Gigamic jest Rök – gra zaprojektowana przez Thierry Chapeau. Nazwa gry najprawdopodobniej nawiązuje do kamiennej steli z tekstami runicznymi, odkrytej w szwedzkiej prowincji Östergötland. Inskrypcja z Rök powstała na początku IX w. n.e. Od wieków runy używane były nie tylko jako litery alfabetu, ale przypisywano im magiczną moc, bo według legend pochodzą od boga Odyna. W XXI wieku te runy wykorzystano do… gry zręcznościowej.
Read More »Hawaii – wcale niełatwe hulanie [Współpraca reklamowa z REBEL] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Pamiętacie mój po-mini-pionkowy rzut okiem na grę odkrytą przez Wojtka wc? Wyraziłam w nim oczywiste pytanie, czy po kilku kolejnych rozgrywkach gra nadal będzie mnie zachwycała. Gra, która – przypomnijmy – jest dosyć oryginalnym elementem mojej kolekcji (skromnej, dodajmy). Hawaii to typowa bowiem eurogra, posiadająca jakiśtam klimacik, hordę żetonów, mieniącą się kolorami modularną planszę i kilka sposobów na zdobywanie punktów. Jak więc przetrwała 3-miesięczna próbę czasu? Nie wiem, czy odpowiedź Was zaskoczy.
Read More »Wazabi – grill game part 1 [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Gry imprezowe są bardzo potrzebne w domowej kolekcji. W końcu nigdy nie wiadomo jacy goście do nas zawitają i na jaką grę uda się ich namówić. Do niedawna byłam też przekonana, że jeśli tego typu gra została wydana przez cenione przeze mnie wydawnictwo, to taki produkt jest wart choćby poznania. Tak też, na warsztat recenzencki trafiły do mnie dwie gry wydawnictwa Gigamic, znanego z ciekawych i pięknie wydanych gier logicznych.
Read More »Hobbity wydadzą Village po polsku i potrzebują małej pomocy Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Nie jest prosto przetłumaczyć słowo Village na polski, tak aby tytuł brmiał chwytliwie, a nie śmiesznie. Wydawnistwo Hobbity prosi więc graczy o pomoc, organizując jednocześnie mały konkurs: „Wydawnictwo Hobbity.eu zaprasza do udziału w konkursie na tytuł polskiego wydania gry Village. Termin na zgłoszenia propozycji mija 15 czerwca 2012 r. Propozycje konkursowe należy przesłać na adres mailowy wydawnictwa:konkurs@hobbity.eu Regulamin konkursu dostępny jest na stronie wydawnictwa: http://www.hobbity.eu/89-flashnews/113-villagepl„
Read More »Basia – Łap kolory! [Współpraca reklamowa z Egmont] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Godzina 17.30. Zasiadam na całkiem wygodnym dywanie u sąsiadów. W co dziś gramy? W Basię. W co? W Łap kolory! Ale mama mówi, ze mam dziurawe ręce. Basia to bohaterka serii książek dla dzieci w wieku przedszkolnym, stworzonej przez Zofię Stanecką i Mariannę Oklejak. Basia stała się również bohaterką gry o tytule „Colora go”, stworzonej przez Francuzów – Valery Fourcade i Jean-Philippe Mars, a zaadoptowanej na potrzeby rodzimego rynku przez wydawnictwo Egmont.
Read More »Gra Roku – a komu to potrzebne? a dlaczego? Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Kilka dni temu poznaliśmy laureatów konkursu Gra Roku 2012 – nagrodę główną zdobyła gra „Kolejka” wydana przez Instytut Pamięci Narodowej. O wydarzeniu, poza mediami branżowymi, napisała m.in. Rzeczpospolita oraz Polskie Radio. Jako że zwykle zajmuję się organizacją konkursu z ramienia organizatora (redakcji serwisu GamesFanatic.pl), pokuszę się o podsumowanie tegorocznych wyników oraz widoków na przyszłość. Uwaga, będzie długo…
Read More »Poznaliśmy Grę Roku 2012! Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
I oto stało się – 2 czerwca, na Pionkowej scenie ogłoszono wyniki tegorocznego konkursu na Grę Roku. Zaszczytny tytuł, piekną statuetkę oraz praktyczny dyplom oprawiony w ramki odebrał (spóźniony) przedstawiciel Instytutu Pamięci Narodowej za grę Kolejka autorstwa Karola Madaja. W imieniu organizatora konkursu – redakcji serwisu GamesFanatic.pl GRATULUJEMY! Tytuł Gra Roku 2012 – Wyróżnienie Graczy przypadło natomiast, w plebiscycie internetowym, grze Labyrinth: the Paths of Destiny autorstwa, obecnych w Gliwicach, panów Kamila Matuszaka i Mateusza Pronobisa z wydawnictwa Let’s Play. Im także oczywiście GRATULEJMY!
Read More »
GamesFanatic for AI Gry planszowe, karciane, recenzje, felietony, nowości ze świata.