Home | Wszystkie wpisy

Wszystkie wpisy

The Warp – o podziale planetarnego ciasta [Współpraca reklamowa z Jumping Turtle Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Kickstarterowa niespodzianka łącząca asymetrię i zdolności łamiące reguły gry, na nowo interpretuje gatunek 4X, zamykając go w zwięzłej i rozkosznie intensywnej rozgrywce. 16 unikatowych ras, trzy talie celów i stale zmieniająca się mapa czekają, by je odkryć!

Read More »

Jekyll & Hyde vs Scotland Yard – gdy dwie osobowości muszą współpracować [Współpraca reklamowa z Mandoo Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Wieczorna mgła spowija ciemne i wąskie uliczki Londynu . Tuż na skraju światła gazowych lamp przemyka tajemnicza postać, jej śpieszne kroki niosą się stłumionym echem. Chwilę później słychać pierwsze odgłosy pościgu. Dopiero co na polskim rynku zagościła karcianka Jekyll i Hyde, a my już prezentujemy Wam jej kolejną odsłonę. Jednak tym razem, żadna z osobowości głównego bohatera nie walczy o dominację – tylko współpraca może pomóc nam wyrwać się z policyjnej obławy.

Read More »

7 rund – dużo negatywnej interakcji [Współpraca reklamowa z Egmont] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 2 minut

Ta niewielka gra z serii Gry do plecaka ma proste reguły, dużo negatywnej interakcji, jest krótka i bardzo dynamiczna. Gramy tylko 7 rund - w dwie osoby będzie to mega krótka gra, w 5 będzie już nieco dłużej ale i tak dość krótko. W każdej rundzie każdy gracz zagra tylko jedną kartę (dobierze kartę na rękę i spośród 5 posiadanych kart zagra tę jedną). I wykona jej efekt.

Read More »

Wędrowcy znad południowego Tygrysu – meple się kończą, karawana idzie dalej [Współpraca reklamowa z Portal Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Podróż to motyw często wykorzystywany w grach planszowych. Jest on szczególnie chętnie eksploatowany przez projektantów tytułów ekonomicznych i strategicznych. Trzeba przyznać, że często z sukcesem. Podczas rozgrywki w takie planszówki możemy np. wyruszyć na wyprawę śladami Karola Darwina po wyspach Galapagos, niczym Meriwether Lewis i William Clark eksplorować nieodkrytą jeszcze Luizjanę, czy nawet wcielić się w motyla Monarchę i odbyć coroczny lot z Meksyku do Kanady. Możemy też przenieść się do IX wieku naszej ery, aby podczas wyprawy krajoznawczej opisać tereny otaczające Bagdad. I o tym właśnie opowiadają Wędrowcy znad południowego Tygrysu, czyli nowa gra wydawnictwa Portal Games.

Read More »

Cellulose: A Plant Cell Biology Game – godny następca Cytosis [Współpraca reklamowa z Genius Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut

Cellulose to sequel wydanej w 2017 roku Cytosis - gry o zbliżonej tematyce. Jeśli jednak spodziewasz się, że jest to reimplementacja a sama gra będzie podobna - bardzo się pomylisz. Ja się zaskoczyłam - Cytosis mi się szalenie podobała a jej mechanika była tak bardzo zitegrowana z tematem, że nie potrafiłam sobie wyobrazić jak bardzo Cellulose może być inna.  I wciąż być dobrą planszówką, A jest inna bardzo! I jest porównywalna, jeśli nawet nie lepsza, od Cytosis!

Read More »

Mandragora – 3 w cenie 2 i inne magiczne promocje [Współpraca reklamowa z FoxGames] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 2 minut

Wyprzedaże? Któż ich nie lubi. Nie ma się więc co dziwić, że korzystają z nich także magowie, którym wiecznie brakuje składników do kolejnych czarodziejskich mikstur lub przygotowywania, zaklęć i klątw. Ale, że osoby obdarzone mocą są zwykle niezwykle zajęte, po sprawunki wysyłają swoich uczniów. Czy Ci będą w stanie zrealizować listę zakupów przygotowaną przez swoich mistrzów? Tego właśnie można dowiedzieć się, zasiadając do gry Mandragora.

Read More »

Wilkołaki: Mroczny świt i Harry Potter: Walka z mrocznymi siłami. Mafia jednej nocy. [Współpraca reklamowa z Ravensburger] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 10 minut

Na początku była Mafia. Oryginalne zasady gry zostały opracowane przez Dmitrija Dawidowa w 1986 roku na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Moskiewskiego. Gra, początkowo rozgrywana w salach wykładowych i akademikach uniwersytetu, stopniowo stała się coraz bardziej popularna w innych radzieckich szkołach. Legenda mówi, że wykorzystywana była w byłym ZSRR do szkolenia szpiegów i dyplomatów. W 1990 roku przekroczyła granice, popularyzując się najpierw w Europie, a następnie w USA. Dziś znana jest i popularna na całym świecie.

Read More »