Home | Wszystkie wpisy

Wszystkie wpisy

Tash-Kalar: Arena of Legends – to jak to jest z tą abstrakcyjnością? [Współpraca reklamowa z Czech Games Edition] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Na niedawnym Pionku, którego echa ledwo co przebrzmiały, rozmawiałam z Petrem Murmakiem z CGE, czyli głównym testerem gier Vlaady Chvatila i ich propagatorem w Polsce. Petr przyjechał promować Tash-Kalara i przez cały weekend koczował przy dwóch małych stoliczkach nauczając i nawracając nowych wiernych. W rozmowie przyznał się do dwóch rzeczy. Po pierwsze, że wydawnictwo jest świadome, iż gra nie jest dla każdego i jest nieco inna niż pozostałe tytuły Vlaady. I po drugie, że przymierzają się do dodatków. Na koniec wręczył mi wizytówkę w celu ugadania partii testowych nowych frakcji, którą przyjęłam z wielkim bananem na twarzy :)

Read More »

Concordia – czy możliwym jest odcięcie kuponu od rondla?
Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Podczas Essen’13 zadebiutowała gra „Concordia” autorstwa pana Mac Gerdsta (Maca Gerdtsa?). Tenże pan spłodził takie tytuły jak „Antike”, „Navegador” i „Imperial”, czyli jest postacią dobrze znaną. „Concordia” miała się pojawić rok wcześniej, pod nazwą „Oppida Romana”, ale na szczęście autor wytrzeźwiał. Concordia zaś jest boginią harmonii (jej grecki odpowiednik to Harmonia właśnie), w dodatku tak piękną, że aż trafiła na pudełko.

Read More »

Rozwiązanie konkursu Activity
Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę

Dziękujemy Wam za wszystkie zgłoszenia w konkursie Activity. Hasła dla Was okazały się zbyt proste bo dostaliśmy 78 odpowiedzi, w tym 76 prawidłowych.  Prezentowane w konkursie rysunki przedstawiały następujące hasła: 1. mól ksiązkowy 2. krokodyle łzy 3. burza mózgów.  Zwycieżcą zas został Piotr Śliwiński, z którym dzisiaj się skontaktujemy w celu przekazania nagrody. Gratulujemy i jednocześnie zapraszamy do kolejnego konkursu już na początku stycznia.

Read More »

Dig Mars – czyli co można zrobić z fajnym tematem [Współpraca reklamowa z Brain Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut

Koledzy ostatnio robią co mogą, żeby obrzydzić nam Essen i nawet mnie się udzieliło – ze strachem sięgałam po swoją część redakcyjnego przydziału. Jak się okazało, los, intuicja, czy inny diabeł okazał się ciut bardzie łaskawy i oszczędził mi tytułów niegrywalnych i ładnych inaczej. Na pierwszy ogień poszło Dig Mars, tego samego wydawnictwa, które poczęstowało Jakuba czystą radością grania w Social Network ;) Logo sugeruje niezłe łamanie głowy, zaś okładka klimat wydobywczy na Marsie (obrodziło latoś wydobywaniem surowców na obcych planetach – za niedługo recenzja Metallum). Takie zestawienie dało mi nadzieję na przyjemną rozgrywkę.

Read More »

Qwixx – videorecenzja Board Game Girl
Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę

    Qwixx, czyli tegoroczna nominacja do Spiel des Jahres, to jedna z mniejszych i zdecydowanie lżejszych pozycji mijającego roku. Niedawno miałam okazję ją recenzować i muszę przyznać, że bawiłam się przy tym naprawdę świetnie. Banalne zasady, ale wcale niebanalna rozgrywka, krótki czas gry i porządne, niemieckie wykonanie. Zapraszam do oglądania filmu!

Read More »

7 ronin – pamiętnik projektantów
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Już niedługo na półki sklepowe trafi „7 ronin” czyli asymetryczna gra dla dwóch osób. Autorami gry są Marek Mydel i Piotr Stankiewicz, znani z serii „Wiochmenów”. Poprosiliśmy ich o podzielenie się wrażeniami z procesu tworzenia tego tytułu. Wydawcą, a zarazem producentem jest Badger’s Nest, nowe wydawnictwo z Wrocławia i okolic, gotowe od 2014 roku podbijać rynek planszówek. 

Read More »

8 Masters’ Revenge – zemsta wirującej karty
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Zdarza się czasami, że dziwny splot doświadczeń , tęsknot i upodobań powoduje, że budzą się  w nas pewne oczekiwania – w tym przypadku – oczekiwania  co do gry, i to na długo przed tym nim faktycznie do niej zasiądziemy. Tak też było w przypadku 8 Masters’ Revenge. W chwili, w której natrafiłem na okładkę przedstawiającą grupę gotowych do akcji, egzotycznie wyglądających wojowników, przed oczyma, jak film, przeleciały mi obrazy z lat młodości. Zaciekłe batalie w Street Fighter’a rozgrywane na pożyczonym super nintendo. Hektolitry krwi tryskające  z domowych komputerów, na których nieprzejednanie królowało Mortal Kombat. Noce spędzone przed ekranem telewizora w ...

Read More »

Tezeusz: Mroczna Orbita [Współpraca reklamowa z Portal] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 9 minut

Do: Dowództwo USCMC Od: Porucznik James Vane, USCM Dotyczy: Misja Ariadna – raport końcowy Przebieg misji: 2179.12.18, 1700 Przeprowadzone dokowanie ze stacją Labirynt. Wprowadzony oddział szturmowy USCM. 2179.12.18, 1830 Zabezpieczony obszar dokowania, zainstalowane stanowiska bojowe. Napotkany niewielki opór lokalnych prymitywnych form życia. Opór zlikwidowany. Strat własnych brak. 2179.12.18, 1930 Rozstawione polowe stanowisko badawcze. Wprowadzony zespół naukowy.

Read More »