Home | Wszystkie wpisy

Wszystkie wpisy

Maskarada – imprezowa gra blefu [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut

Zbliża się sobotni wieczór. Właśnie umówiłaś/umówiłeś się na spotkanie z paczką znajomych. Wszystko zapowiada się dość niesamowicie, bowiem zawsze miło jest pogadać i zjeść coś dobrego w doborowym towarzystwie, ale… by radości stało się zadość, warto pomyśleć o jakimś urozmaiceniu. Niezależnie od tego czy spotykasz się z planszówkowymi maniakami, niedzielnymi graczami, tudzież ludźmi, których wiedza na temat gier planszowych zatrzymała się na epoce paleoCHIŃCZYKolitu, śmiało możesz zabrać ze sobą Maskaradę. Jeśli nie spodoba im się mechanika (w co wątpię), to chociaż zachwycą się naprawdę ładnymi grafikami.    

Read More »

Terra Evolution Tree of life – Dopilnuj swoich faworytów! [Współpraca reklamowa z Mindwarrior Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Taka sama talia startowa dla każdego z graczy, dobieramy 5 kart na rękę, na stole mamy kilkanaście rodzajów kart do nabycia, zagrywamy karty, kupujemy karty… Było? Ano nie jeden raz! Czy można z tego samego bazowego pomysłu coś jeszcze ciekawego wyciągnąć? Kto ciekaw, niech przeczyta recenzję gry Terra Evolution zaprojektowanej przez fińskiego autora Esę Wiika z wydawnictwa Mindwarrior Games.

Read More »

Batman: Gotham City Strategy Game – czyli wielka draka na dzielnicy [Współpraca reklamowa z WizKids Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych ikon współczesnej popkultury. Detektyw, obrońca, strażnik – miejska legenda XX wieku, która pokonała ramy komiksu by po dziś dzień inspirować twórców wszelkiego rodzaju mediów. Seriale, filmy, książki – choć jego najważniejsze cechy pozostawały bez zmian,  za każdym razem poznawaliśmy nową twarz mrocznego rycerza. Tym razem bat sygnał  zabłysnął dla miłośników planszówek. W jakiej postaci objawi się tym razem ? Czy będzie to pełen poważnej narracji Batman jakiego pamiętamy z doskonałej animowanej serii z początku lat 90-tych ? Wyniosły i pantomimiczny Mroczny Rycerz z filmów Nolana ? Czy też przerysowany i groteskowy jak Batman Schumachera ? Gotham ...

Read More »

Jak nie zabijać kury znoszącej złote karty, czyli CUBE o swoim podejściu do Summoner Wars
Ten tekst przeczytasz w 4 minut

Po niedawnych rewelacjach Galakty dotyczących porzucenia polskich LCG, czyli Netrunnera i Władcy Pierścieni zaczęliśmy się zastanawiać, czy w Polsce jest w ogóle rynek na gry karciane w formacie a la LCG. Oprócz Galakty mamy na rynku jeszcze Cube Factory of Ideas, które tłumaczy i wydaje Summoner Wars, także będące tytułem opartym o możliwość dokupienia wciąż nowych karcianych dodatków. Na tę okoliczność przepytaliśmy więc Przemysława Bobrowskiego z tego wydawnictwa. Oto, co nam powiedział.

Read More »

GRAciarnia 2 – rodzinne granie w grodzie Kopernika
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

Robimy GRAciarnię ponownie. Tym razem większą, bardziej atrakcyjną, trwającą dłużej. Taki był pomysł od samego początku – każda kolejna GRAciarnia ma być lepsza od poprzedniej. Głównie dlatego, że zainteresowanie grami w Toruniu jest coraz większe. Dwa lata temu GRAciarnia okazała się hitem. Na pierwszą edycję Rodzinnego Spotkania z Grami Planszowymi w Dworze Artusa przybyło 400 osób. Mamy nadzieję, że w tym roku będzie Was więcej. Zapraszamy na wspólne granie 12 i 13 kwietnia 2014 r. do Torunia!

Read More »

Zapowiedzi 2014 – cz. XXII: Piatnik
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

Ten rok podobnie jak poprzedni w wydawnictwie Piatnik będzie należał do serii Activity. W poprzednim roku wydawnictwo zadbało o najmłodszych fanów wydając My First Activity (od 4 lat) oraz Activity Junior (od 8 lat), a teraz skupia się na starszych odbiorcach. To dla nich odświeżone zostanie Activity Original – zarówno design gry jak i hasła. Na jesień natomiast planowana jest premiera kolejnej części Activity: “Wszystko może się zdarzyć”, w której dojdzie czwarty sposób prezentowania haseł: dźwiękami, co w wyjątkowo zabawny sposób jeszcze bardziej urozmaici grę. Oprócz tego wydawnictwo szykuje kilka gier dla młodszych graczy:

Read More »

Steam Noir: Revolution – Już rewolucja, czy jeszcze zwykła rozróba? [Współpraca reklamowa z spielpunk] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Daniel Danzer robił dotychczas głównie… zdjęcia, które wrzucał na BGG. Jego życiorys obfituje jednak w takie przydługie momenty jak tłumaczenie gier, praca reżysersko-scenariuszowa dla TV, projektowanie gier od 2005 roku… hola hola! Jakich gier? Zerkam na listę tytułów w dossier, ostatecznie przez 9 lat powinno ich być przynajmniej kilka, a tu… tylko jeden. Czytam dalej: członek Niemieckiego Stowarzyszenia Projektantów Gier Planszowych… To czym oni się tam zajmują, jeśli nie robieniem gier??

Read More »

Milionerzy i bankruci – chaos deterministyczny [Współpraca reklamowa z FoxGames] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Wielu graczy miewa obawy wobec nowych gier, że kolejne rozgrywki będą powtarzalne. Stąd projektanci wprowadzają różnorodne rozwiązania zwiększające unikatowość każdej partii – modularne plansze, losowe początkowe zasoby, ustawienia, karty, wydarzenia i wiele innych. Bywa jednak i tak, że mimo tych zabiegów sama mechanika gry wymusza optymalizację działań prowadzącą ku jedynie słusznej taktyce czy strategii. Fora pełne są odkryć jedynie słusznej strategii oraz narzekań na powtarzalność rozgrywki w „zepsutych” grach. Dobry Doktor wśród setek swoich gier ma także i taką, która zdecydowanie przeczy opinii o powtarzalności czy istnieniu strategii wygrywającej. Właśnie o jej polskiej edycji Wydawnictwa FoxGames traktuje poniższy tekst.

Read More »

Antike Duellum
Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Dawno temu, gdy byłem jeszcze nieopierzonym, planszówkowym pisklakiem, przydarzyła mi się rozgrywka w Antike – pozbawioną losowości wieloosobową grę quasi-cywilizacyjną, osadzoną w regionie Morza Śródziemnego. Były to czasy, gdy na moim stole królowało Mare Nostrum i w konfrontacji z tym, uwielbianym podówczas tytułem, suche niczym pieprz Antike konkurencji wytrzymać nie mogło. Niedawno zobaczyłem, że Marc Gerdts wrócił do tamtego pomysłu, przerabiając wieloosobową Antikę na wersję dwuosobową, z podtytułem Duellum. Coś mnie tknęło. Kupiłem, zagrałem i…

Read More »