Oj działo się działo, szczególnie przy moim biurku podczas sprawdzania Waszych odpowiedzi :) Przysłaliście prawie 100 zgłoszeń na ten obszerny konkurs dotyczący jednego z najbardziej utytułowanych wydawnictw w Polsce, co przy rozległości 3. pytania oznaczało przerwę w życiorysie, czyli poniedziałek spędzony na sprawdzaniu, kto rozpoznał jakie grafiki i ile ślepych strzałów starał się ukryć w natłoku tytułów (niektórzy byli na tyle uprzejmi, aby uprzedzić: „strzelam” ;)
Read More »Wszystkie wpisy
Wyniki konkursu rocznicowego GF – Lacerta
Magiczny Labirynt, czyli magnetyczna przygoda małych czarodziejów Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Jestem pod wrażeniem ostatnich działań wydawnictwa G3 w kwestii jakości gier dla dzieci. Po niesamowicie dynamicznym i prostym Speed Cups oraz świetnie wykonanym Zamku Kasteliny oddają nam w ręce, wydany w polskiej wersji językowej, hit zza zachodniej granicy – Magiczny Labirynt. Pomysłowy mechanizm oparty o magnesy, kostkę i tytułowy labirynt, przenosi dzieciaki w świat młodych adeptów sztuki magicznej, którzy mają za zadanie jak najszybciej zebrać wszystkie wskazane symbole. Uwaga, czarodzieje! Różdżki w dłoń i wchodzimy do Magicznego Labiryntu, gdzie czeka nas przygoda.
Read More »Progress: Evolution of Technology – przedpremierowy rzut okiem Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Projekt gry wystartował kilka dni temu na Kickstarterze a już zebrał ponad 30 000 dolarów wsparcia i kwota ta ciągle rośnie. Co sprawia, że Progress: Evolution of Technology odnosi taki sukces?
Read More »10lat GF: Szukam chętnych… Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Datę rejestracji na forum g-p (końcówka 2006 roku) zwykłem przyjmować jako początek mojego zainteresowania planszowym hobby. Na potrzeby tego wpisu przejrzałem jednak swoje pierwsze posty i już w nich wymądrzałem się na temat zasad kilku gier, od których z całą pewnością nie zaczynałem kariery gracza. W każdym razie – odkąd pamiętam chęć poczytania o grach planszowych zaspokajałem na stronie gry-planszowe.pl (albo na Gadu Gadu, ktoś tu już wspominał wkład Nataniela w hobby ;) ). Natomiast w ogóle nie pamiętam pierwszego kontaktu z Games Fanatic (a pamiętam oglądanie z rodzicami Wiadomości, w których padła informacja o wycofaniu bratnich wojsk z Polski, ...
Read More »Duuuszki – odmienne stany świadomości [Współpraca reklamowa z Egmont Polska] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Jacques Zeimet tworzy gry oryginalne, które wyróżniają się nietypowym pomysłem na rozgrywkę. Są to także gry raczej lekkie, imprezowe, ale dające sporo frajdy. Jego autorstwa są m.in. Blefuj, Hands Up czy cykl trzech gier z duchami w rolach głównych. Dzięki wydawnictwu Egmont w tym roku weszła na rynek polska wersja gry Geistesblitz, czyli Duuuszki. Tytułowy duch występuje tu jedynie jako jedna z figurek, które będziemy wyszukiwać na podstawie zadań ujętych na kartach. Mimo to gra stanowi jeden z kilku przykładów gier, które moim zdaniem wywracają mózg na drugą stronę…
Read More »Wyniki Konkursu Rocznicowego GF – Hobbity.eu Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie. Tym razem otrzymaliśmy prawie 200 odpowiedzi.
Read More »Blocks in the West – Wojenne epopeje cz. 1 Ten tekst przeczytasz w 25 minut
Jak tu trafić ze swoją grą planszową do możliwie dużej liczby graczy? To zmartwienie niejednego wydawcy. Często ma ono wielki wpływ na podejmowane decyzje co do ich ostatecznej formy i przyjętego sposobu projektowania. Jedną z dróg jest łączenie różnych typów i mechanik gier. Pozwala to zadowolić jednocześnie kilka grup odbiorców. Przynajmniej w teorii. Ostatnio da się zauważyć trend łączenia gier bloczkowych, wcześniej zazwyczaj „łatwych, prostych i przyjemnych” (głównie mam na myśli produkcje Columbia Games) z innymi rodzajami gier. Przykładem takiego eksperymentu jest gra „Crown of Roses” oraz recenzowana tutaj „Blocks in the West”. Przy czym, o ile w przypadku tej ...
Read More »Znaj Znak: Monte Cassino – rzut okiem, wzruszonym Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Trafiło w moje ręce kilkanaście pudełek, a w każdym kilka kart. Z opisu wynika, że to takie Dobble. Ale co drugi symbol zamiast radosnej egzaltacji zgoła inne uczucia wzbudza.
Read More »Carcassonne: Dookoła świata – Gorączka złota Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Na I Zlocie Fanów Carcassonne, który miał miejsce w Krakowie w Dniu Dziecka, miałem okazję i przyjemność zagrać z Autorem – Klausem-Jürgenem Wrede w prototyp najnowszej gry z nowej serii Around the world: Gold rush. Po przygodach na morzach południowych (o których pisałem jakiś czas temu), tym razem przenosimy się na Dziki Zachód, do połowy XIX w.
Read More »Czy grę 1989: Jesień Narodów wydała samodzielnie TVP? Ten tekst przeczytasz w 2 minut
We wczorajszym wydaniu programu „Świat się kręci” w Telewizji Polskiej (TVP1), poświęconemu 25. rocznicy pierwszych wolnych (częściowo) wyborów, zobaczyć mogliśmy kilkuminutową dyskusję, poświęconą grze planszowej 1989: Jesień Narodów (po przebrnięciu przez reklamy od 27 min 35 sek). Gośćmi Macieja Kurzajewskiego i Krzysztofa Ziemca byli Barbara Bilińska (Dyrektor Biura Reklamy TVP) oraz dr Paweł Sasanka (IPN). O ile pamięć mnie nie myli, jest to do tej pory najważniejsza (bo przy okazji tak ważnej daty i w dobrym czasie antenowym), najdłuższa (ponad 8 min.) i najciekawsza ekspozycja nowoczesnej gry planszowej (i planszówkowego hobby w ogóle) w polskich mediach. Goście (zwłaszcza Pani Bilińska) ...
Read More »