Słońce i Księżyc to lekka, rodzinna gra 2-4 osobowa wydana przez Wydawnictwo Granna w serii W to mi graj!
Read More »Wszystkie wpisy
Słońce i Księżyc – kiedy Słońce wschodzi a Księżyc się zaćmiewa [Współpraca reklamowa z Granna] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Groovy pips – Kinderpoker + alea iacta est [Współpraca reklamowa z Drei Hasen in der Abendsonne] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Na rozgrzewkę przed cięższym tytułem kilkanaście razy postanowiłam rozłożyć na stole Groovy pips. Gra, jako trening dla szarych komórek tudzież wprawka do podjęcia większego planszowego wyzwania, sprawdziła się dość dobrze. Dlaczego Kinderpoker? Ano dlatego, że reguły do złudzenia przypominają zasady amatorskiego pokera, w którego grywałam jeszcze przed przygodą z planszowym światem. Jeśli zatem kogoś najdzie ochota na tego rodzaju klimat, może śmiało sięgnąć po tę karciankę. Nie trzeba ustawić twarzy w tryb pokerface ani mieć sporej gotówki.
Read More »Kryptos – instrukcja i pokazy przedpremierowe Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Już niedługo, bo od 4 do 7 września 2014 na Ogólnopolskim Konwencie Miłośników Fantastyki „POLCON”, będziecie mogli wziąć udział w przedpremierowych pokazach gry „Kryptos”! Sama premiera zaś nastąpi dwa tygodnie później.
Read More »Zero, czyli 5+5=9 [Współpraca reklamowa z Trefl Kraków] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Zero jest to klasyczna abstrakcyjna gra karciana autorstwa Rainera Knizii z 1998 roku, nowocześnie wydana przez Trefl Kraków. Niewielkie i poręczne pudełko zawiera instrukcję i bardzo dobrze wykonane karty. W talii jest 56 kart, w 7 kolorach o wartościach od 1 do 8. Każdemu graczowi na początku gry rozdaje się po 9 kart. 5 odkrytych kart tworzy pulę. Gracz w swojej rundzie może zamienić kartę z ręki na kartę z puli ( starając się obniżyć wartość reki) lub spasować. Po drugim pasie w rozdaniu, pozostali gracze mogą rozegrać jeszcze jedna zamianę i podlicza się punkty.
Read More »First to Fight – patronat medialny i konkurs Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Jak wspominał Ink dzisiejszego poranka, z wielką przyjemnością obejmujemy patronat medialny nad najnowszą produkcją Fabryki Gier Historycznych pod tytułem First to Fight przedstawiającej zmagania polskich sił zbrojnych w czasie II wojny światowej na terenie kraju i poza jego granicami. Z tej okazji ogłaszamy wspólnie z wydawnictwem konkurs, w którym do wygrania są trzy egzemplarzy gry.
Read More »First to Fight – recenzja przedpremierowa [Współpraca reklamowa z Fabryka Gier Historycznych] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 9 minut
Prawdopodobnie większość osób choć trochę zainteresowanych historią naszego kraju widziała kiedyś słynny plakat Marka Żuławskiego „Poland First to Fight”. Na nim wystrzępiony biało-czerwony sztandar przypominał naszym sojusznikom, że Polska i Polacy walczyli w wojnie jako pierwsi i nadal walczą na wszystkich frontach. Właśnie o losach polskich żołnierzy-tułaczy rozsianych po całej Europie traktować będzie najnowsza pozycja Fabryki Gier Historycznych – „First to Fight”. W grze pokierujemy wspólnie siłami zbrojnymi i dywersyjnymi w kraju i na obczyźnie, reprezentowanymi przez postacie historyczne od członków Armii Krajowej po lotników z dywizjonu 303. Mimo stanięcia po tej samej stronie konfliktu (tym razem nie będzie żadnych ...
Read More »Szogun – patronat Games Fanatic Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Zestaw zawierający wspaniałą grę strategiczną Szogun wraz z dodatkami Dwór Tenno i mini dodatkiem Samuraj to najlepszy możliwy sposób na zaopatrzenie się w pełną polską edycję tej wyśmienitej gry planszowej. Najlepszy stosunek ceny do jakości i ilości! Taka okazja już się może nie powtórzyć! Promocja na ten zestaw trwać będzie tylko do czwartku 4 września 2014 roku! Games Fanatic ma zaś przyjemność objąć te wydanie patronatem medialnym.
Read More »Gra Roku 2014 – dzieje się! Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
W ostatnich dniach nabrały tempa prace związane z konkursem na Grę Roku 2014. Oczywiście szczegóły można poznać śledząc dedykowaną stronę http://planszowagraroku.pl/, ale chciałbym też i tutaj podzielić się kilkoma uwagami.
Read More »Le Havre: the Inland Port – jak zmieścić sześcian w walcu? Ten tekst przeczytasz w 4 minut
W serwisie Boardgamegeek.com wystawiłam jak na razie trzy pełne dziesiątki. Kto ciekaw, może zajrzeć ;) Zdradzę, że jedną z nich otrzymała przegenialna gra ekonomiczna znanego miłośnika piramidy żywieniowej, imć Rosenberga – Le Havre. Tej gry nigdy mi dość. Nie mogłam zatem nie rzucić się na jej śródlądową wersję w małym kwadratowym pudełku z dwoma brodaczami na okładce, która zwie się Le Havre: the Inland Port. Oczywiście, istnieje niebezpieczeństwo, że przeróbka się nie udała i jest płaska jak asfalt do pierwszej zimy, ale o tym będę mogła się przekonać dopiero za jakiś czas, gdy porządnie ją ogram. Tymczasem garść obiektywnych faktów ...
Read More »Metropolia – miasto kości… (do gry, oczywiście) [Współpraca reklamowa z FoxGames] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Japońskich dokonań w dziedzinie gier logicznych nie sposób przecenić – wystarczy przywołać wkład wniesiony przez Kraj Kwitnącej Wiśni w rozwój go czy shogi. Również na branży łamigłówek Japończycy odcisnęli niezatarte piętno: Nob Yoshigahara ze swoim Rush Hour bez kozery może być uważany za ojca współczesnych łamigłówek wielozadaniowych, zaś mechaniczne brainteasery Akio Yamamoto płynnie wypełniają przestrzeń pomiędzy łamigłówkami, a dziełami sztuki. Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o Machi Koro, wydanej u nas jako Metropolia, ciekawość natychmiast zaczęła mnie zżerać, szczególnie, że ciężar gatunkowy w tym przypadku to zupełnie inna kategoria – gra familijna, znacznie lżejsza, wykorzystująca w mechanice rzuty kością i ...
Read More »