Król tyran, próbuje wrócić do zamku. Zapewne zdaje sobie sprawę z tego, że z racji swych despotycznych rządów, jego poddani nie są mu wierni i nie darzą go wielką sympatią. Nie żeby ich jakoś specjalnie podejrzewał o niecne zamiary, ale…na wszelki wypadek w pochodzie przez dziedziniec, towarzyszą mu oddani rycerze, którzy mają czuwać nad jego bezpieczeństwem. Przezorny zawsze ubezpieczony. I dobrze, albowiem pośród tłumu przechodniów, handlarzy i kurtyzan czai się trzech zabójców. Kto zwycięży? Monarcha czy opłaceni skrytobójcy? Wszystko w rękach (i umysłach) dwóch/dwojga graczy.
Read More »Wszystkie wpisy
Król i Zabójcy – asymetryczny pojedynek umysłów [Współpraca reklamowa z Galakta] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Doodle City – niby to samo, a jednak… Ten tekst przeczytasz w 4 minut
I już po Essen. Ale właśnie teraz zaczyna się ta najlepsza część – ogrywanie nowości. Spośród kilku tytułów, które dostałem od Naczelnego, postanowiłem zacząć od gry najkrótszej i najmniejszej, a mimo to wcale nie najgorszej. A było to tak…
Read More »Bucket King 3D – świetlicowe potyczki cz.1 [Współpraca reklamowa z Jolly Thinkers] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Praca w świetlicy szkolnej to przede wszystkim hałas. Dużo hałasu. I stare komputery pamiętające jak powstawał węgiel. I dzieci walące bez opamiętania w niezniszczalne klawiatury tych komputerów. Na tym tle widzę swoją szansę i misję – aby to cyfrowe pokolenie odciągnąć od ekranów i zaciągnąć do stołu, do planszy, do kart i żetonów. Albo do… wiaderek.
Read More »Elysium – polska premiera równocześnie ze światową Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Wydawnictwo Rebel.pl przygotowuje polskie wydanie kolejnej gry będącej ucztą dla oczu. Elysium toczy się w świecie greckiej mitologii. Ośmiu bogów Olimpu rywalizuje ze sobą w tej przepięknej grze karcianej o punkty zwycięstwa tworząc swoje legendy i dokonując chwalebnych czynów. Za projekt odpowiedzialni są ludzie ze Space Cowboys, którzy powinni głównie kojarzyć nam się z niedawnym Splendorem.
Read More »Bang! Gra Kościana – Najtrudniej jest rozpoznać bandytę, gdy dokoła są sami szeryfi* [Współpraca reklamowa z Bard Centrum Gier] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Bang! to gra karciana o Dzikim Zachodzie umieszczona w świecie spaghetti westernów, ale klimatem bardziej przypominająca „kryzys tożsamości” z puenty „Ballady o Dzikim Zachodzie” Wojciecha Młynarskiego. Gra doczekała się wielu edycji i dodatków; niedawno ukazała się także wersja kościana. Nie zakładam od Czytelnika recenzji znajomości pierwowzoru, jednak gry będą często porównywane. Podstawowym komponentem nowej gry są oczywiście kości. Do gry dołączone są także żetony: strzały do oznaczania ataku Indian i naboje do oznaczania punktów życia. Karty są użyte jako pomoce graczy oraz do losowania postaci i ukrytej roli każdego gracza.
Read More »Podziemne królestwa – czyli podróż do wnętrza ziemi po skarby [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Gdzieś głęboko, pod ziemią leżą skarby, o których można usłyszeć tylko w historiach opowiadanych na dobranoc lub spotkać w snach. Czterech królów postanowiło je zdobyć, więc wysłali swoje wojska, by zajęły najgłębsze kopalnie. Tunele mają doprowadzić ich do niezmierzonego bogactwa, dzięki któremu posiądą we władanie wszystkie „Podziemne królestwa”.
Read More »Arka Zwierzaków – konkurs Ten tekst przeczytasz w 2 minut
W dzisiejszy poniedziałek konkurs jest związany z grą Arką Zwierzaków, której jesteśmy patronem medialnym. Tym razem nie trzeba zaglądać do instrukcji, ani szperać po internecie w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania, ba nawet nie trzeba wymyślać żadnych tekstów… Tym razem wystarczy kartka i zatemperowane kredki.
Read More »Konkurs Historyczny – wyniki Ten tekst przeczytasz w 6 minut
No, gdy jest taki odzew, to aż chce się wymyślać i układać zagadki! Nadesłaliście 308 odpowiedzi (ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem!), spośród których aż 273 było kompletnych i wzięło udział w losowaniu nagród. Większych problemów z odpowiedziami na pytania nie mieliście, ale też celem Konkursu Historycznego nie jest tworzenie takich problemów, tylko przybliżenie Wam kilku ciekawych opowieści rodem z historii naszego kraju. Mam nadzieję, że się udało :) To co – zobaczmy, jakie są rozwiązania i kto miał szczęście w losowaniu nagród :)
Read More »Abyss – prawdziwa głębia czy piękna sadzawka? [Współpraca reklamowa z Rebel.pl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Mało która gra ostatnio była tak obliczona na zrobienie pierwszego wrażenia jak Abyss Bruno Cathali i Charlesa Chevalliera. Gra opowiada o zmaganiach mających na celu przejęcie władzy w Otchłani poprzez zdobycie wpływów i ma rzeczywiście iście królewską oprawę. Wierzch pudełka nie zawiera tytułu gry, nazwisk autorów ani logo wydawcy, tylko wielką, wpatrującą się w gracza, twarz. Po otwarciu pudełka ukazuje się wypraska doskonale mieszcząca komponenty i kolejny gadżet – 50 sztucznych pereł służących jako waluta w podwodnym świecie gry. A ponieważ kuliste perły mają dużą skłonność do toczenia się, podczas rozgrywki przechowuje się je w miseczkach stylizowanych na małże.
Read More »Małe Epickie Królestwa – wyniki konkursu Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Małe Epickie Królestwa już na dobre rozgościły się na półkach sklepowych a u nas dwa egzemplarze właśnie trafiają do swoich wybrańców. Wybór był bardzo trudny, bo przesłaliście ponad 110 propozycji. Tak wiec z trudem ale dokonaliśmy wyboru dwóch prac.
Read More »