Boost! – nowa gra imprezowa autorstwa Julien Sentis, wydana w Polsce przez Rebel. Na stronie wydawnictwa, w opisie gry możemy przeczytać, że jest ona wzorowana na takich bestsellerach jak Jungle Speed i Dobble. Cóż, wydawałoby się, że z takiego połączenia mogą wyjść tylko dwie rzeczy: albo kolejny hit, albo klapa. Jak to jest w przypadku Boost!?
Read More »Wszystkie wpisy
Boost! – hit czy kit? [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Cotygodnik redakcyjny GF – 43/15 Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Nowości. Te essenowe, i zwyklejsze. Ale wciąż rozbudzające emocje wśród redakcyjnego grona. Zapraszamy do przeglądu!
Read More »Za prototyp dziękujemy Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Kilka dni temu na anglojęzycznym blogu wydawnictwa NSKN Games ukazał się tekst, będący swego rodzaju przestrogą dla aspirujących projektantów gier planszowych. Dowiemy się z niego, jakich błędów lepiej unikać przy kontakcie z wydawcą, wysyłaniu mu prototypów i generalnie przygotowywaniu się do obleczenia w tekturowe ciało naszej doskonałej, planszówkowej idei. Autor tekstu, Błażej Kubacki (Mistfall), był na tyle miły, że przetłumaczył tekst na język polski, dzięki czemu możemy się podzielić jego zawartością z Wami, czytelnikami GamesFanatic.
Read More »Stawka większa niż życie [Współpraca reklamowa z TVP i wydawnictwu Inte-gra ] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Kto z nas nie zna serialu o przygodach agenta J-23, który z wielkim poświęceniem zwalcza hitlerowskich okupantów. Ten serial to najczystszej wody klasyka, niemalże ucieleśnienie ideału. Najlepiej o tym świadczy fakt, że chociaż wiele razy zarzucano serialowi niezgodność historyczną i komunistyczne korzenie, to rozmaite kanały telewizyjne emitują go niemal bez przerwy. Prawie co roku możemy obejrzeć w TV przygody Hansa Klossa. Niedawno Robert Sypek i Maja Mirska przenieśli zmagania Hansa i Brunera na planszę.
Read More »Haspelknecht – fedrowanie na polu [Współpraca reklamowa z Quined Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Gra stanowi swego rodzaju dopełnienie cyklu górniczego autorstwa Thomasa Spitzera. Jakoś nie było mi dane zagrać we wcześniejsze pozycje, stąd moje wrażenia odnoszą się li tylko do tego tytułu. A są one ze wszech miar pozytywne (za wyjątkiem grafiki), bo gra jest bardzo udana.
Read More »Jaki to zwierzak? – Świetlicowe potyczki cz.5 [Współpraca reklamowa z Egmont] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Jaki to zwierzak? to gra wpasowująca się w prosty quizowy charakter sprawdzających podstawy wiedzy kolorowych gier z gadżetem (tym razem w postaci dzwonka), która głównie przeznaczona jest dla młodszego odbiorcy (ze względu na charakter owej wiedzy i … głośność dzwonka, który po kilku minutach może doprowadzić do szału) i z założenia wszystko z nią w porządku, ale jak zobaczycie – tylko z założenia. Uff, tylko jedno zdanie tytułem wstępu! Tak, bez owijania w bawełnę, od razu powiem, że gra w teorii jest całkiem dobra, ale potrafi często polec w konfrontacji z dwunożną rzeczywistością w wieku 5 – 10 lat.
Read More »Żółwie z Galapagos – igraszki losu [Współpraca reklamowa z Egmont] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Wyścigi zwierzątek to częsty motyw gier rodzinnych, imprezowych i dla dzieci. Wszem i wobec, i każdemu z osobna znane są takie tytuły jak Pędzące żółwie, Pędzące jeże, Sawanna czy Przebiegłe wielbłądy. Dziś zaprezentuję kolejną tego typu grę, a więc Żółwie z Galapagos.
Read More »The Prodigals Club – przypowieść o gentlemanach marnotrawnych [Współpraca reklamowa z Czech Games Edition] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Każdy z nas był kiedyś w sytuacji, w której po prostu nie miał pomysłu, co zrobić z pieniędzmi, dysponował posiadłościami rozsianymi po całym regionie, kontakty z wyższych sfer pchały się do jego salonu drzwiami i oknami, a wpływy polityczne w zasadzie pozwalały mi rządzić krajem. OK, może nie każdy. A skoro większość z nas nie miała możliwości zakosztować takiej sytuacji, z pomocą przybywa nam najnowszy tytuł Czech Games Edition, zaprojektowany przez Vladimira Suchego (tego pana od Shipyard i League of Six między innymi). Tytuł ten jest zarówno niezależną grą, jak i dodatkiem do poprzedniej kreacji twórcy, czyli Last Will, wydanego ...
Read More »Cotygodnik redakcyjny GF – 42/15 Ten tekst przeczytasz w 9 minut
Veridiana przechadza się bezradnie po mrocznych korytarzach gmachu nowej szkoły Tash-Kalara: Nethervoid, Odi między kolejnymi rzutami garścią kości w essenowskim tytule Sly Dice tęsknie wzdycha do starej ASI(E), a naszą rodzimą Asię najwyraźniej nawiedziła rodzina i to w większym składzie, gdyż w tym tygodniu na jej stole pojawiły się takie „kameralne” tytuły, jak: Resistance, Maskarada czy Czarne historie. Z kolei WRS żegluje po świecie i wydobywa ropę w rodzinnych stronach.
Read More »Gamedec – czy można studiować gry planszowe? Ten tekst przeczytasz w 9 minut
W 2013 roku w Bydgoszczy na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego powstał kierunek studiów Humanistyka 2.0, który jako pierwszy w Polsce wykorzystywał na tak dużą skalę gry i grywalizację w procesie edukacji na tym poziomie nauki. Co więcej, w jego ramach otwarto specjalizację pt. Gamedec – badanie i projektowanie gier. Tam gry zostały wzięte na warsztat bardziej szczegółowo i powstało wyjątkowe miejsce, gdzie gry się studiuje. Mieliśmy okazję porozmawiać z wykładowcą – mgr Mikołajem Sobocińskim i studentami – Konradem Borowskim i Jakubem Dranickim. Oto, co nam powiedzieli.
Read More »