Innowacje to abstrakcyjna gra karciana. Temat domniemanych innowacji i postępu jest dziwny i w zasadzie znajduje odzwierciedlenie jedynie w nazwach kart. Cała reszta jest sucha i niezwiązana absolutnie z niczym rzeczywistym. Innowacje to gra, która polega na zagrywaniu kart, aby zdobywać kolejne karty. Żadnych ambitnych celów. Masz, człowieku, po prostu zbierać karty! Ale pamiętaj, bądź twardy, bo po drodze może cię spotkać wiele bolesnych przykrości…
Read More »Wszystkie wpisy
Innowacje – Ze starej półki cz. 37
Cotygodnik Redakcyjny GF nr 29/16, czyli ten, w którym króluje innowacyjne szaleństwo, pewna wyspa i … ciężarówka :) Ten tekst przeczytasz w 10 minut
Dziś opisy i zapowiedzi. Zapowiedzi szerszych opisów ;) Pingwin rozegrany jak zawsze, Veridiana zakochana jak zazwyczaj i nawet Tonks się przebudził do kafelkowego życia! Jest i świeżutki laureat Spiel des Jahres, są jeszcze ciepłe dodatki do Innowacji, są nowości z Portalu i Rebela, a przy okazji powrót do miłych staroci lub miły powrót do zaskakujących staroci. Zapraszamy!
Read More »Automobile: Początki Motoryzacji [Współpraca reklamowa z G3] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Kraftwagen po polsku zwana Automobilami (nie mylić z Automobilami Martina Wallace’a) to gra dla 2–4 osób autorstwa Matthiasa Cramera (może poznaliście tego pana pod koniec XVII wieku, rozwijając swój klan w Glen More? Albo w epoce Rokoko, szyjąc stroje na bal Ludwika XV? A może po prostu spotkaliście się z nim Grając ze śliwką na okładce i liczbą Pi w tle?). Eurogra średniego kalibru – o dziwo gra mocno klimatyczna. I, jak nie trudno się domyślić, będzie się działa w XIX wiecznej fabryce samochodów. Będziemy tworzyć początki motoryzacji.
Read More »Patronat GF: II Srokowski Konwent Gier Planszowych, czyli gramy na Mazurach! Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Wakacje na Mazurach to zawsze dobra opcja :). Ale oczywiście na wakacjach prawdziwego geeka nie może zabraknąć czasu na gry planszowe. A zatem zapoznajcie się z gorącym zaproszeniem organizatorów na II Srokowski Konwent Gier Planszowych, który odbędzie się już w ostatni weekend lipca. Jedziemy na Mazury!
Read More »Multiuniversum, czyli antykryzysowy poradnik międzywymiarowy [Współpraca reklamowa z Board&Dice] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Multiuniversum to nowa gra wydawnictwa Board&Dice (do której nota bene kilka dni temu zapowiedziano już dodatek). Kilka słów pisałem o tym tytule już w Cotygodniku. Wówczas byłem dopiero po pierwszej partii, a gra mnie zachwyciła. Czy jednak teraz – kiedy mam za sobą kilkanaście partii – jej urok wciąż na mnie działa? Przeczytajcie sami.
Read More »O tym, jak Natka turniej Granny wygrała :) – fotorelacja Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Pod koniec roku szkolnego w mojej małej wiejskiej szkole (choć budynek wcale okazały!) rozegrał się finał pierwszego sponsorowanego turnieju gry planszowej. W wydarzeniu pomogło wydawnictwo Granna, które przekazało nagrody i upominki. Turniej przebiegał w kilku etapach. Dzieci zostawały po lekcjach, aby brać w nim udział, a gra – Od Helu do Wawelu wymagała od nich ponadto solidnego przygotowania pod względem znajomości mapy Polski. Pierwszym miejscem, na koniec zmagań, cieszyła się Natalia z klasy V, która była jedną z najmłodszych uczestniczek turnieju (ach, te reformy…). Oto krótka radosna fotorelacja z tego epokowego wydarzenia :)
Read More »Shinobi: wojna klanów – Walcz o dominację w feudalnej Japonii! Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Japonia, Kraj Kwitnącej Wiśni znany przede wszystkim z gejsz, samurajów i ninja, zwanych inaczej Shinobi. To właśnie o nich traktuje kolorowa gra karciana. Pojawienie się tych wojowników szacuje się na XII w. Zjawili się w doskonale zorganizowanych grupach, łączących się w wielorodzinne klany. Wyróżniali się znajomością zaawansowanych technik sztuk walki, znajomością własnego ciała, jego silnych i słabych stron. Oczywiście większość informacji o nich opiera się na mitach i legendach. Któż dziś wie co było prawdą? Jedno jest pewne, ludność darzyła ich dużym szacunkiem.
Read More »Patronat GF: Mistrzostwa Świata w Sabotażystę – co powinien wiedzieć organizator eliminacji? Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Pierwsze eliminacje do Mistrzostw Świata i Polski w Sabotażystę już za niecałe dwa tygodnie! Dlatego warto przypomnieć kilka ważnych kwestii, które – mamy nadzieję – zachęcą wielu zarówno do organizacji eliminacji , jak i wzięcia w nich udziału :)
Read More »Gangi Nowego Jorku – po trupach do celu, czyli jak dostać się na szczyt piramidy władzy [Współpraca reklamowa z FoxGames] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Marzyliście kiedyś, by stać się szefem gangu? Dzierżyć w dłoni nici władzy podziemnego półświatka? Chcecie wziąć udział w przepychankach gangsterskich? Proszę bardzo. Ulice Nowego Jorku czekają na chętnych. Czas sprawdzić, ile warte są nasze sojusze.
Read More »Patronat GF: Concordia – konkurs z okazji rocznicy GFN Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Tę świetną grę autorstwa Maca Gerdtsa możecie już od niedawna nabyć w sklepach z planszówkami. Ale po co kupować skoro można ją wygrać? Wystarczy trochę poszperać w GF News oraz wykazać się odrobiną kreatywności.
Read More »