Home | Wszystkie wpisy

Wszystkie wpisy

Obecność – dreszczowiec na Artemii [Współpraca reklamowa z Games Factory Publishing] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Pierwsze informacje na temat Not Alone nie wzbudziły we mnie żadnych emocji. Początkowo przeszedłem obok tej gry zupełnie obojętnie uznając ją wyłącznie za jedną z wielu premier z Essen, o których nigdy więcej nie usłyszę. Pierwsze wątpliwości na temat słuszności mojej oceny wywołała recenzja Gambita. Mimo bardzo pozytywnej opinii, którą grze wystawił w dalszym ciągu nie byłem w stanie jednak zrozumieć fascynacji prostą i losową mechaniką, polegającą na zabawie w chowanego. Kolejne pochlebne informacje na temat Obecności skłoniły mnie jednak w końcu do sięgnięcia po ten tytuł.

Read More »

Blueprints – gdy projekt nie zawsze jest celem [Współpraca reklamowa z Cube Factory of Ideas] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

Blueprints to zabawa kostkami dla 2-4 graczy w wieku lat co najmniej czternastu (przynajmniej formalnie) trwająca nie więcej niż pół godziny. Tytuł znany nam od co najmniej 3 lat – przybliżany był już bowiem przez nasz serwis (i nie tylko) a i rynek był dlań łaskawy. Niemniej w tym roku, za sprawą wydawnictwa Cube Factory of Ideas, możemy się wreszcie cieszyć polskim wydaniem.

Read More »

Wiersze, skały, limeryki – rozwiązanie konkursu.
Ten tekst przeczytasz w 4 minut

Limonit (uznawałem także odpowiedź ruda darniowa), 10, złoto, ciało obce w minerale, platyna – tak brzmiały odpowiedzi na część wiedzową konkursu. Jeśli chodzi o część twórczą najczęściej wybieraną planetą pochodzenia bohatera był Mars (wystąpiły tez Wenus, Merkury i „gościnnie” Pluton). Jeśli chodzi o samych bohaterów to najczęściej były wybierane postaci o charakterystycznym wyglądzie. Jak te gęby, twarze, pyski i dzioby przełożyły się na humor przekonajcie się sami.

Read More »

Quartermaster General: Victory or Death
Ten tekst przeczytasz w 6 minut

Kiedy okazało się, że Quartermaster General został bardzo dobrze przyjęty przez graczy, jego autor – Ian Brody – zabrał się za przygotowywanie kolejnych gier wykorzystujących jego nietypową mechanikę. Co ciekawe, pracował on równolegle nad dwoma tytułami i zostały one wydane praktycznie równocześnie. Pierwsza to znana Wam już QG:1914 a druga to Quartermaster General: Victory or Death.

Read More »

Orlean – bag building, czyli francuski kot w worku? [Współpraca reklamowa z Baldar] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 8 minut

Dzisiejsza recenzja jest moją setną opublikowaną na łamach Games Fanatic. Skoro więc okazja jest szczególna, to wypadałoby zrecenzować grę godną tego jubileuszu. Z drugiej strony kalendarze pokazuje mi, że najwyższy czas zabrać się do przygotowania recenzji gry Orlean podesłanej przez wydawnictwo Baldar. Czy więc gra autorstwa Reinera Stockhausena sprosta roli przeze mnie stawionej? A przede wszystkim czy warta jest uwagi graczy?

Read More »

Cotygodnik Redakcyjny GF nr 14/17, czyli ten w którym zaczynamy od budowania zabawek, a kończymy na podróży na Marsa
Ten tekst przeczytasz w 9 minut

W zeszłym tygodniu działo się bardzo dużo. Ginet i Gała terraformowali Marsa podczas gdy Jenny go eksploatowała. Redaktorzy odbyli też podróż do przeszłości. Asia z Darią cofnęły się do starożytnego Egiptu i Rzymu, a Łukasz w średniowieczu budował zamki. Poza tym byli też wikingowie, wampiry i wilkołaki oraz … zabawa w budowanie zabawek. Jeżeli jesteście ciekawi szczegółów, to zapraszamy do lektury :)

Read More »