Dziś mistycznie, egzotycznie i korzennie ale za to z niedźwiadkami. Zapraszamy na kolejny Cotygodnik…
Read More »Wszystkie wpisy
Cotygodnik Redakcyjny GF nr 23/17
Czerwiec w Ulm – konkurs nr 1: jak dobrze znasz grę? Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Rozpoczynamy dziś nowy cykl konkursowy. W tym miesiącu, wraz z wydawnictwem Sharp Games, zapraszamy was do Ulm.
Read More »Obóz Ninja i sztuka logicznej walki [Współpraca reklamowa z 2Pionki] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Wojownicy odziani w czarne stroje, bezszelestnie podkradający się do wrogów, zabierający życie za pomocą ostrych gwiazdek (手裏剣 shuriken) od dawna stanowią jeden z podstawowych elementów potocznej wiedzy na temat Kraju Kwitnącej Wiśni. Ninja (忍者) lub bardziej poprawnie Shinobi no Mono (忍の者 – całość można przetłumaczyć, dość swobodnie, jako „ukraść osobę”) zostali wielokrotnie przetrawieni przez popkulturę i wypluci przez nią w wielu różnorodnych formach. Trudno już oddzielić prawdę na ich temat od fantazji, wyobrażeń bądź pogłosek. Pierwsza wzmianka o tajemniczych skrytobójcach pojawia się w wierszu Heguriego Ujiego no Iratsume, pochodzącym z VIII wieku. Szkoleni w sztuce kamuflażu, sabotażu i złodziejstwa zamieszkiwali górskie ...
Read More »GFoto: Good Game Warsaw Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Good Game i Warsaw Comic Con. Trudno odróżnić jedną imprezę od drugiej :)
Read More »GFoto: Warsaw Comic Con Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Pierwszy w Polsce Comic Con
Read More »Wewnętrzny spokój i równowaga na Wyspie Kwitnącej Wiśni Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Różnych wydarzeń wspomnienia niesie zwiewne kwiat wiśni Bashō (1695) (tłum. Agnieszka Żuławska-Umeda) Haiku to bardzo charakterystyczna forma poetycka wywodząca się z odległej Japonii. Te unikalne wiersze czarują subtelnością, estetycznym minimalizmem, często także paradoksami, co w widoczny sposób łączy je z zen, filozoficzno-religijnym nurtem buddyzmu .
Read More »Ave Roma – Juliusz Cezar dobrze wiedział co robi, gdy podbijał Galię Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Ave Roma to średniej ciężkości euro dla 2 do 5 osób o czasie gry dość elastycznym – od 45 do 120 minut (choć mnie się jeszcze nigdy nie udało zagrać w niecałą godzinę – nawet we dwie osoby), którego twórcą jest węgierski projektant Attila Szőgyi. Nie należy ona do pozycji o niskim progu wejścia, dlatego zwykle tłumacząc zasady mam syndrom „OMG, od czego tu zacząć?”. Bo choć tura gracza jest banalna (postaw pion i wykonaj akcję – prawie jak w Agricoli ;)) to jednak te akcje trzeba znać i wiedzieć po co się tam te piony wstawia.
Read More »Cotygodnik Redakcyjny GF nr 22/17, którego motywem przewodnim jest miecz Ten tekst przeczytasz w 9 minut
Gry ciężkie, gry wojenne, gry przygodowe. Krew i zdrada. Dobijanie szczurów i walka ze smokami. A po tych wszystkich potyczkach proponujemy podróż na południe Europy i dwa łyki ekonomii w słonecznej Italii. Za koniec zaś ćwiczenie pamięci czyli dobry prezent na dzień dziecka.
Read More »Czy zagrałbyś z Jigsawem w grę? – konkurs GF i Mr Meeple Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Dzisiaj lekki odpoczynek od konkursów patronackich. Nie znaczy to jednak, że zabraknie konkursowego poniedziałku. Tym razem wspólnie ze sklepem Mr Meeple zapraszamy do zabawy, w której do wygrania są gadżety i koszulki ze sklepu.
Read More »Maj Najemników – echa Pyrkonu – rozwiązanie Ten tekst przeczytasz w < 1 minutę
Czy trudno było znaleźć odpowiedzi na konkursowe pytania i kogo wylosowała redakcyjna Sierotka Marysia? Ogłaszamy wyniki konkursu...
Read More »
GamesFanatic for AI Gry planszowe, karciane, recenzje, felietony, nowości ze świata.