Tym razem Veridiana rzuciła się optymalizować produkcję drewna, Ginet szukał skarbów w Tebach, a RAJ ciężko się napracował podbijając Indie. Innymi słowy, rzecz o chęci i niechęci do wysilania szarych komórek. Zapraszamy do czytania!
Read More »Wszystkie wpisy
Cotygodnik Redakcyjny GF nr 35/17, czyli ten, w którym poczytacie o trochę starszych grach oraz jednej takiej, której jeszcze nie ma
Owocowe Wakacje z Liskiem – konkurs nr 5 Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Jak się pewnie domyślacie – dzisiejszy konkurs będzie mega owocowy, bo nagrodą jest Fliper. I mega kolorowy, bo jest też druga nagroda: Hexx
Read More »Rój, dodatki – Ze starej półki cz. 39 Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Jeśli zastanawiam się nad zakupem dodatku do jednej z posiadanych w kolekcji gier, to nie myślę raczej o abstrakcyjnych strategiach. W końcu gra logiczna powinna być zamkniętą, działającą jak szwajcarski zegarek całością – każdy jej element jest absolutnie konieczny, a dodanie lub ujęcie choćby najmniejszego drobiazgu sprawia, że cały mechanizm zaczyna się sypać. Czy ktoś wyobraża sobie dodatkowe figury w szachach? Albo dodatki do gier z serii GIPF? No właśnie.
Read More »Wojownicy Midgardu – euro-wikingowie w amerykańskim stylu [Współpraca reklamowa z Czacha Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Gier o wikingach zrobiło się ostatnio mnóstwo. Co ciekawe do tematu krewkich Skandynawów nawiązują nie tylko gry planszowe ale też i małe karcianki o bardzo klasycznej mechanice, jak np. Królestwa Wikingów. W tym roku na łamach GF poza Królestwami recenzowani byli jeszcze m.in. Najeźdźcy z Północy, Wikingowie na Podkład, Jorvik czy Uczta dla Odyna. Trudno wybrać ten jeden właściwy tytuł bo każda z tych gier posiada swoje zalety, żadna z nich nie jest jednak też pozbawiona mniejszych lub większych wad. A jakie miejsce w tym planszowo-wikingowym świecie zajmują Wojownicy Midgardu, którzy pojawili się niedawno na polskim rynku za sprawą wydawnictwa ...
Read More »Guns & Steel: Historia ludzkości – przypadek? [Współpraca reklamowa z Portal Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Gdy jako fan TTA widzi się na pudełku napis stylizowany na Poprzez Wieki, a do tego w opisie wzmiankę o grze cywilizacyjnej, to się po taką grę sięga. Proste, nieprawdaż? A potem karciana gra o rozwoju i podboju, od rumaka po rakiety kosmiczne, sprowadza cię na ziemię. Okazuje się, że dobór czcionki to czysty przypadek (?), a słowo „cywilizacyjna” to spory chochlik drukarski.
Read More »Cotygodnik Redakcyjny GF nr 34/17, czyli ten, w którym budujemy, ścigamy się, robimy zdjęcia i tworzymy własne imperium Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Dzisiejszy Cotygodnik wyjątkowo późno, ale to dlatego, że Ginet musiał wrócić z Kostaryki, Veridiana ukończyć Odlotowy Wyścig, a Gała skończyć budowę 7 Cudów Świata i podbić Imperium Romanum :)
Read More »Owocowe Wakacje z Liskiem – rozwiązanie konkursu nr 3 Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Myślę, że alfabet Morse’a znają wszyscy i nawet jeśli nie potrafią go odszyfrować, to wujek Google sobie z tym poradzi. Co nam wychodzi?
Read More »LYNGK – ukoronowanie projektu [Współpraca reklamowa z REBEL.pl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Droga na szczyt zakończona sukcesem. Kiedy zaczęłam opisywać projekt GIPF wspominałam o jego autorze, jako zagorzałym alpiniście. O tym, że inspiracją do tworzenia gier była wspinaczka wysokogórska. Teraz można powiedzieć, że cel został osiągnięty. Szczyt zdobyty. Projekt zakończony. LYNGK jest ostatnią grą z serii GIPF. Tak naprawdę nie powinno jej tu być. GIPF miał być początkowo kompletem 6 gier, ale … zrobiło się ich 7 (albo nawet 8 jeśli nieformalnie doliczyć TAMSK, który został zastąpiony przez TZAAR). Co szczególnego jest w LYNGK?
Read More »Mocarstwa – podbij XVIII-wieczną Europę Ten tekst przeczytasz w 5 minut
MOCARSTWA to gra strategiczno-losowa, której akcja rozgrywa się w XVIII wieku w Europie. Próbuje wprowadzić nas w realia polityczno-gospodarcze tamtego okresu, pozwalając wcielić się we władcę jednego z dziewięciu mocarstw: Polski, Francji, Hiszpanii, Anglii, Niemiec, Szwecji, Węgier, Imperium Osmańskiego lub Rosji. Jako władca absolutny, gracz może dowodzić armią, rozwijać swoje mocarstwo gospodarczo oraz prowadzić negocjacje polityczne z pozostałymi graczami. Celem jest zdobycie kontroli nad większością Europy. Niedawno udało mi się przedpremierowo zagrać w Mocarstwa – grę strategiczną o próbie dominacji XVIII-wiecznej Europy.
Read More »Domek na drzewie – pięć pięter (nie tylko) dziecięcych marzeń [Współpraca reklamowa z Nasza Księgarnia] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Bar sushi, fontanna, park linowy, obserwatorium – wiedzieliście, że to wszystko (i wiele więcej) da się upchnąć w jednym domku na drzewie? Gdyby za czasów dzieciństwa moja liściasta baza była choć w połowie tak wypasiona, prawdopodobnie byłabym najszczęśliwszym dzieckiem na świecie. Domek na drzewie to gra autorstwa Scotta Almesa, autora znanego m.in. z Wielkiej wystawy dinozaurów i serii Tiny Epic. W Polsce ukazała się nakładem wydawnictwa Nasza Księgarnia. Jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy w wieku powyżej 8 lat.
Read More »