Home | Wszystkie wpisy

Wszystkie wpisy

Panamax – czyli o tym, jak rozbić się w kanale
Ten tekst przeczytasz w 5 minut

Z wiekiem wzrasta u mnie chęć na gry skomplikowane. Te o współczynniku ciężkości poniżej 3 (na 5 w skali BGG) nie są obecnie w stanie zatrzymać mego oka i palca na myszce na dłużej. Panamax zatrzymał współczynnikiem 3.77, wskazującym na to, że jest już nad czym łamać głowę. Do tego ciekawą planszą, dużą liczbą kostek, żetonami statków oraz tym, co wydawało mi się w momencie wypatrzenia godne pożądania – ekonomią.

Read More »

Wybudujmy Świetlikowo!
Ten tekst przeczytasz w 2 minut

Rozpoczęła się akcja „Wybudujmy Świetlikowo!” organizowana przez serwis PrzyStole oraz Fundację Śląskie Hospicjum dla Dzieci. Głównym partnerem zostało Allegro Charytatywni, chociaż do pomocy zameldowało się jeszcze ponad dwudziestu innych partnerów! Co ciekawe, prócz JoeMonster.org wszyscy są powiązani ze światkiem pionków i kości. Są wśród nich sklepy (MEPEL, Morgad), wydawcy (Fox Games, Portal Games, Lacerta), serwisy planszowe czy wreszcie znani recenzenci. Już samo w sobie jest to zdarzenie bez precedensu, ale nie można zapomnieć o kimś jeszcze – zwykłych, szeregowych graczach.

Read More »

The Godfather: Imperium Corleone – propozycja nie do odrzucenia? [Współpraca reklamowa z Portal] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut

Chcesz otrzymać planszowy hit? Oto prosty przepis. Weź bardzo uznanego projektanta. Może być na przykład Eric Lang, znany z Chaosu w Starym Świecie, Blood Rage czy licznych LCG. Weź wydawnictwo znane z niezwykle wystawnych, bogatych produkcji z garściami figurek najwyższej jakości. Może być CMON. Weź licencję na setting, który wszyscy kojarzą, dla wielu jest kultowy, a przy tym dobrze współgra ze stylem wybranego projektanta. Może być „Ojciec chrzestny”.

Read More »

Packet Row: New York 1842
Ten tekst przeczytasz w 3 minut

Przewinęła mi się gdzieś kiedyś informacja, że Packet Row miał być wydany po polsku. Nie pamiętam kiedy to było i jakie wydawnictwo miało się podjąć tego dzieła, ale sądząc z upływu czasu, nic z tego nie wyjdzie. Czy wiele stracili gracze? Trudno powiedzieć, gra jest przyzwoita, ale ma kilka upierdliwych przypadłości i ogólnie mówiąc tyłków raczej nie pourywa.

Read More »