W dniach 3-5 listopada na Targach Lublin S.A. odbędzie się, jak co roku, festiwal fantastyki Falkon. Każdy znajdzie tam coś dla siebie: spotkania z autorami, konkursy, turnieje, prelekcje, blok e-sportu czy stoiska handlowe.
Read More »Wszystkie wpisy
Fantastyczny Atak Lublina czyli… FALKON
???-logiczny listopad – zagadkowy konkurs nr 1 Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Nadeszła wiekopomna chwila, by ogłosić kolejny konkurs i kolejną nagrodę. Co nią jest? To właśnie pytanie konkursowe :-)
Read More »Inspektor Tusz – niewidzialna zabawa [Współpraca reklamowa z Egmont] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Inspektor Tusz to bardzo prosta gra imprezowa lub familijna. Opiera się na mechanice kalamburów, z takim wyjątkiem, że w każdej turze ktoś nie będzie widział… tuszu. Albo rysujący, albo zgadujący, albo wszyscy! Grę stworzył Duńczyk Martin Nedergaard Andersen, który na swoim koncie ma wiele innych imprezowych lub familijnych tytułów, takich jak na przykład Przewrotne Motylki czy Żyrafometr. W obie te gry grałam i muszę powiedzieć, że Inspektor Tusz z nimi wygrywa ;)
Read More »Królewski październik – konkurs ryzykowny (wyniki) Ten tekst przeczytasz w 2 minut
And the winner is … Zanim jednak przejdziemy do ogłoszenia zwycięzcy konkursu przyjrzyjmy się prawidłowym odpowiedziom …
Read More »W Roku Smoka – gdy Feld nie wynalazł jeszcze koła [Współpraca reklamowa z Rebel.pl] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
W tym roku mija 10 lat od ukazania się na rynku dwóch świetnych gier Stefana Felda: Notre Dame i W Roku Smoka. Rok 2007 rozpoczął wielką karierę Niemca, którą osobiście dzielę na 2 okresy – okres „przed kółkiem” i okres „kółka”. Chodzi o pola akcji ułożone w kształcie okręgu, które to rozwiązanie pojawiło się po raz pierwszy w grze Trajan (choć pierwsze przymiarki do bardziej kanciastej wersji tego mechanizmu widać już było w Macao). Potem mieliśmy kółka w Amerigo, Badaczach Głębin, Wyroczni delfickiej i czeka nas to także w Merlinie. Między tymi tytułami Feld na szczęście wymyśla i inne rozwiązania ...
Read More »Dokmus – eksploracja starożytnej wyspy Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Witajcie na Dokmus – tajemniczej wyspie, która potrafi zmieniać swój kształt. Jako wodzowie poprowadzimy wyprawę badawczą w głąb wyspy, aby zaskarbić dla swojego plemienia przychylność boga. Dlaczego tę przychylność miałoby zapewnić eksplorowanie wyspy – już nie wyjaśniono. W trakcie podróży będziemy prosić o pomoc bóstwa strażnicze i za ich pomocą manipulować kształtem wyspy. Tak przedstawia się motyw przewodni gry, który – moim zdaniem – trochę kuleje. Na szczęście Dokmus to sprytna gra taktyczno-logiczna ukryta pod nieco przykrótkim płaszczykiem fabuły.
Read More »Lorenzo il Magnifico – czwarty wspaniały [Współpraca reklamowa z Albi Polska] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Tzolk’in, Marco Polo, Grand Austria Hotel – Simone Luciani ma w portfolio współautorstwo trzech wyśmienitych tytułów. Dlatego też w momencie kiedy pojawiła się informacja o polskiej edycji Lorenzo il Magnifico, gra z miejsca wskoczyła to czołówki mojej wishlisty. Polskie wydanie Wawrzyńca Wspaniałego trafiło w wakacje na półki sklepowe za sprawą wydawnictwa Albi Polska.
Read More »Planszówki na Narodowym – relacja Ten tekst przeczytasz w 5 minut
21 października w Warszawie odbyła się coroczna impreza planszówkowa pod nazwą Planszówki na Narodowym. Uczestniczę w niej od 2013 roku, czyli właściwie od początku mojej przygody z grami planszowymi. Do tego wydarzenia mam szczególny sentyment, więc i w tym roku nie mogło mnie tam zabraknąć!
Read More »Cotygodnik Redakcyjny GF nr 43/17, czyli ten o Piramidach i Królowej Ten tekst przeczytasz w 5 minut
W dzisiejszym Cotygodniku budujemy piramidy i służymy sercem i duszą naszej Królowej. A w chwilach przerwy uruchamiamy kreatywne myślenie i uczymy się komunikacji pozawerbalnej. W końcu dobre relacje to podstawa, inaczej znajdzie się na nas paragraf… ;)
Read More »Anachrony – gdy nie wielkość się liczy Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Anachrony to, jak na razie, największe gabarytowo pudełko na mojej półeczce. Jest naprawdę potężne, choć nie przesadnie ciężkie, ma ascetyczną, ale przyjemną dla oka okładkę, przyciąga też egzotycznym tytułem i – dla fanów – klimatem s-f oraz mechaniką worker placement. Otwierając po raz pierwszy to wielgachne cudo można się, jednym słowem, zachłysnąć. Tylko, co dalej?
Read More »