Artefakty Obcych to gorąca premiera od Portalu, w której będziemy mieli okazje nie tylko budować potegę naszej międzyplanetarnej korporacji, lecz także postaramy się dokonać niejednego naukowego przełomu. Mechanika 4x, gdzie główną rolę odgrywają karty, umożliwi nam podejmowanie wielu brzemiennych w skutki decyzji i to podczas wolnej godzinki. W tym tygodniu będziecie mieli okazję zdobyć pachnące nowością pudełko tej zacnej gry!
Read More »Wszystkie wpisy
Styczeń z Obcymi – konkurs definicyjny
Artefakty Obcych – rzut okiem Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Artefakty Obcych to gra z nutką przygody. Takie twierdzenie jest uprawnione, jeżeli weźmie się pod uwagę perypetie towarzyszące jej wydaniu. Początkowo za jej pojawienie się miał odpowiadać podobno Trefl, ja widziałem ją swego czasu w planach wydawniczych G3, w końcu za projekt zabrał się Portal. I oto po latach tej kosmicznej podróży tytuł wylądował w końcu na półkach sklepowych. Zanim to się jednak stało, Artefakty były przez długi czas ulepszane, testowane, poddawane liftingowi. Mi nie było dane w testach uczestniczyć, więc nie powiem na ile i jak gra się zmieniała. Zagrałem jednak dwie dwuosobowe (i pół czteroosobowej) partie w finalny ...
Read More »Wsiąść do Pociągu: Francja i Dziki Zachód Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Wsiąść do Pociągu to gra kultowa, która przekonała do nowoczesnych planszówek wiele sceptycznych osób, które zatrzymały się na epoce Chińczyka, Monopoly czy starszych wydań Talizmanu. Choć dla mnie takim gatewayem byli Osadnicy z Catanu, to WdP w mojej kolekcji i sercu zajmuje szczególne miejsce. WdP: Europa to gra, w którą rozegrałem najwięcej partii, dodatek Europa 1912, za sprawą nowych tras, wprowadził do niej lekkie odświeżenie, a Wielka Brytania i Pensylwania pozwoliły na nieco bardziej wymagającą rozgrywkę. Do serii nie podchodzę jednak bezkrytycznie, bo przyznam, że WdP: Kraje Północy po prostu mnie zawiódł. A jak sprawa się ma z najnowszym dodatkiem ...
Read More »Kawerna: Jaskinia kontra Jaskinia – gra o tym, kto lepiej włada kilofem [Współpraca reklamowa z Lacerta] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Trudno nie porównywać „małej Kawerny” do dwóch gier: „dużej Kawerny” (Kawerna: Rolnicy z Jaskiń) oraz „małej Agricoli” (Agricola: Chłopi i ich Zwierzyniec). Gra powstała bowiem z połączenia tematu tej pierwszej i kompaktowości drugiej. Moje doświadczenie obejmuje wiele Rosenbergów, więc miałam i przyjemność wielokrotnego grania w powyższe tytuły (a także w dużego i małego Le Havre’a). Wnioski? Upychanie wielkich pudeł w małe dwuosobowe wychodzi Uwe świetnie. Potrafi on zassać kwintesencję swojej potężnej produkcji (gry Niemca to jedne z najcięższych pudeł na półce, pomimo tego, że niekoniecznie największe), odlać z niej perełkę i wcisnąć w małą muszelkę o wymiarach 20 cm x ...
Read More »CV pocket – kieszonkowa gra o życiu [Współpraca reklamowa z Granna] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Filip Miłuński popełnił już jedną grę o życiu - CV, ale CV pocket nie ma z nim wiele wspólnego. Coś jednak ma...
Read More »Cotygodnik Redakcyjny GF nr 1/18, czyli ten, w którym powracamy do starych zwyczajów Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Drodzy czytelnicy, z okazji nadejścia nowego roku Redakcja Games Fanatic składa Wam najlepsze życzenia powodzenia w życiu prywatnym, w pracy i przy planszy :) Równocześnie, odpalamy na nowo Wasz ulubiony Cotygodnik, w którym jeszcze przez jakiś czas znajdą swoje przytulne miejsce także i nowości z Essen, które spóźniły się na zeszłoroczny Essen Express. W dzisiejszym odcinku, między innymi, przeczytacie o drugiej edycji gry Martina Wallace’a – London. Zatem… zaczynamy!
Read More »Grudniowa wędrówka dusz (rozwiązanie konkursów) oraz minikonkurs życzeń Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Rozwiązanie konkursu przyczynowo-skutkowego oraz O'Błędnego. A na koniec - minikoncert życzeń. Ciekawe czyje marzenia się spełnią...
Read More »Szkoła Magów – czyli, jak skonstruować hit? [Współpraca reklamowa z Granna] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Szkoła Magów to gra, która od wielkiego pecha przeszła do wielkiego sukcesu. OK, przyznam się. Pecha zafundowałam jej ja. Niosąc grę z samochodu do szkoły, poślizgnęłam się na lodzie, upuściłam pudełko i … uklękłam na nim z impetem. Na świetlicę Szkoła Magów trafiła więc w mocno zdeformowanym stanie zewnętrznym, ale na szczęście dzieciom to nie przeszkadza. Śmiem nawet stwierdzić, że wyprzedziłam tylko nieuniknione, gdyż większość pudełek na świetlicy wygląda podobnie, a nikt się na nie nie przewracał… Wracając jednak do meritum, po złych dobrego początkach nastąpił już tylko triumfalny marsz w górę!
Read More »Star Realms – kultowy deckbuilding w kosmosie [Współpraca reklamowa z Games Factory] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Na Star Realms miałam chrapkę już od dawna. Dwa lata temu opisywałam Cthulhu Światy, które są ich reimplementacją. Dziś dane mi było zmierzyć się z oryginalną, kultową grą.
Read More »Majestat – czy Królewska Korona przyćmiła klejnoty Splendoru i Korzenny Szlak? Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Zanim zasiadłem do pierwszej rozgrywki w Majestat, tytuł zdążył już przyciągnąć moją uwagę nazwiskiem autora, zaintrygować wrażeniami graczy z przedpremierowych partii czy porównaniem do Splendoru i Century oraz zachwycić ślicznymi grafikami. Oczekiwanie już na starcie miałem więc duże i w tej recenzji zastanawiam się czy gra zdołała je spełnić.
Read More »