Kochani, zbliżają się wakacje! Woda, słońce i wiatr bez ograniczeń…. a my już teraz mamy dla was konkurs w którym można nieźle się zmoczyć!
Read More »Wszystkie wpisy
Morski Konkurs z Granną
Cotygodnik Redakcyjny GF 22/18 Ten tekst przeczytasz w 7 minut
A w dzisiejszym Cotygodniku dużo różnych nowości i dziwności….
Read More »Najlepsze teorie spiskowe, czyli rozwiązanie konkursu kieszonkowego Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Uwaga! Wszystkie historie przedstawione w tym artykule są ZMYŚLONE.
Read More »Agra – gra pełna przepychu Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Jednym z większych i piękniejszych pudeł ubiegłorocznego Essen była gra Agra, o której mogliście przeczytać już w Essen Express, gdy opisywałam swoją pierwszą, trzyosobową rozgrywkę z przygodami ;) Dziś, w przeciwieństwie do tamtego tekstu, postaram się bardziej skupić na wrażeniach. Bo te pierwsze były mocno pozytywne. Za wyjątkiem instrukcji. Która powalała. Auć…
Read More »Hero Realms – pojedynek czempionów [Współpraca reklamowa z Games Factory] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Star Realms od Roberta Dougherty’ego i Darwina Kastle’a wdarło się przebojem na polski rynek i szybko zdobyło grono fanów. Ja ominęłam je szerokim łukiem – deckbuildingi lubię ale muszą mieć interesującą dla mnie tematykę. Statki i stacje kosmiczne, cała otoczka sci-fi to zupełnie nie moja bajka. Na szczęście pojawiło się Hero Realms od tych samych autorów i okazało się, że ma bardzo podobne zasady przy jednoczesnej zmianie klimatu na fantasy: smoki, złodzieje, demony, jak dla mnie od razu lepiej.
Read More »Niepodległa – planszowa gra 100-lecia Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Jesienią 2018 r. Instytut Pamięci Narodowej uczci 100-lecie odrodzenia Polski niezwykłą grą planszową. Jej przedmiotem jest odtworzenie walki o odzyskanie przez Polskę niepodległości. Gracze wspólnie dążą do zwycięstwa, a w razie porażki razem przeżywają jej gorycz.
Read More »Matematyka w grach – analiza plansz w Zamkach Burgundii cz.2 Ten tekst przeczytasz w 6 minut
Celem moich rozważań jest znalezienie przyczyn tego, że na różnych planszach i przy różnej liczbie graczy średnie wartości liczby zdobytych punktów wykazują statystycznie widoczne różnice. Skoro zajmuję się wartościami średnimi, będę też uśredniał ,czyli rozdzielał po równo między graczy np. punkty zdobywane dzięki żetonom nauki, choć w rozgrywce przypisane są do konkretnych uczestników.
Read More »Gloomhaven – rzut okiem Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Gloomhaven to tytuł, który obrósł już sporą legendą. W trakcie pierwszej kampanii na kickstarterze, nie wszyscy uwierzyli w gorące zapewnienia o wielowątkowej przygodzie, epickiej kampanii, dobrze przemyślanym systemie odwiedzania miasta, gwarantującego zarówno chwilę wytchnienia, jak i dodatkowe zadania do wykonania, intrygującej metodzie odkrywania nowych lokacji oraz ciekawie skonstruowanym systemie walki, który miał wprowadzić powiew świeżego powietrza do zaśniedziałego gatunku dungeon crawlerów. Takie marketingowe chwyty słyszeliśmy już wielokrotnie. Najczęściej w ramach górnolotnych obietnic otrzymywaliśmy sztampową pozycję, gdzie wszystkie zarzuty ripostowano wypowiedziami w stylu „ale przynajmniej jest dynamicznie” lub „musisz wczuć się w rozgrywkę i poczuć emocje”, czym maskowano toporną mechanikę wraz ...
Read More »Pulsar 2849 – odkrywamy przestrzenie międzygalaktyczne [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 5 minut
Pulsar 2849, czyli nowa gra Vladimira Suchego o eksplorowaniu przestrzeni kosmicznej, polega głównie na zarządzaniu kośćmi. Hit zeszłorocznych targów w Essen, który całkiem szybko pojawił się też na polskim rynku. No i wreszcie gra w kosmosie, która mi się podoba! Dlaczego się przełamałam, polubiłam, a nawet z chęcią do niej wracam, choć wymaga czasu i odpowiedniego towarzystwa? Sprawdźcie sami.
Read More »Cotygodnik Redakcyjny GF nr 21/18, czyli ten, w którym królują bracia Grimm i Holmes. Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Dziś, jak to mówił osioł w Shreku, „gadam, latam – pełen serwis!”. Wcielamy się w Sherlocka Holmesa, pływamy po oceanach, handlujemy jako protestanci konkurując z katolikami (albo odwrotnie ;)), jesteśmy pogromcami dzikich cyrkowych meepli a na koniec zanurzamy się w baśniowy świat braci Grimm. Do wyboru, do koloru, co kto lubi :)
Read More »