Daria Chibner: Planszówki na PGE Narodowym są imprezą, która niezwykle się rozwinęła od czasu swojej pierwszej edycji. Pamiętam te pierwsze, smętne spotkania, gdzie było tylko kilka sal i ze dwa sklepy, a frajdę miały jedynie dzieciaki. Obecnie nie ma co narzekać na nikłą obecność wystawców (ci naprawdę dopisali!), sklepów czy dostępność miejsca do grania (wypożyczalnia stanęła na wysokości zadania i zapewniła dostęp do prawdziwego morza tytułów). Jednakże wielkość ma swoją cenę.
Read More »Wszystkie wpisy
Planszówki na PGE Narodowym 2019 Relacja
Tapestry – tkamy historię [Współpraca reklamowa z Phalanx] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Kiedy o nowej grze zaczyna się mówić, że będzie to gra cywilizacyjna, wydany zostaje na nią wyrok. Z jednej strony wytworzy się ekscytacja i oczekiwania, bo gra cywilizacyjna to dla wielu graczy jedna z najwyższych form „poważnych gier”. Z drugiej strony pojawi się presja, bo gra cywilizacyjna jest to określenie równocześnie bardzo nieprecyzyjne, a zarazem szalenie wąskie i przystawiane do jednego konkretnego szablonu. Jakoś tak się utarło, że gra cywilizacyjna to ma być gra jak Sid Meier’s Civilization albo Cywilizacja: Poprzez wieki. Najlepiej, żeby była taka sama, ale inna.
Read More »Similo Gorące wrażenia po pierwszych rozgrywkach
Ten tekst przeczytasz w 2 minut
Podczas zapowiedzi wydawniczych FoxGames naszą uwagę zwróciła niepozorna, mała gierka przy której sąsiedni stolik świetnie się bawił. Postanowiliśmy sprawdzić i okazało się, że ta niepozorna, mała gierka to całkiem udany fillerek oparty na skojarzeniach. I ten ten malutki fillerek bardzo mi się spodobał.
Read More »Wyspa fauna Gorące wrażenia po pierwszych rozgrywkach
Ten tekst przeczytasz w 3 minut
Kolejną nowością, którą testowaliśmy w miniony weekend z wydawniczych nowości Fox Games była The Isle of Pan, czyli Wyspa Fauna. Gra dla 2-4 graczy w wieku od 8 lat. Czas gry to około 40 min. Autorami gry są Johan Benvenuto i Florian Sirieix. Duet ten możecie kojarzyć ze wspaniałej skądinąd serii Cortex. Jednak Wyspa Fauna jest grą zupełnie innego typu.
Read More »Root – jak działają mechanizmy władzy [Współpraca reklamowa z Portal] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 14 minut
Root podbił już serca graczy na całym świecie. Wiem jak to brzmi i czym to pachnie – przesłodzoną recenzją, w której wszystko jest wow, super i cudowne. Czasami jednak nie można postąpić inaczej, niż stwierdzić fakt – proszę państwa oto przed nami świetna gra, a szał i hype na kickstarterze był słuszny. Szukacie nowatorskich mechanik? Prawdziwej asymetryczności frakcji? Nowatorskiej oraz dobrze skonstruowanej otoczki fabularnej? Fantastycznej zabawy przy stole? Kochacie negatywną interakcje? Zapraszam do świata, gdzie zwierzęta wytłumaczą wam o co tak naprawdę chodzi w zdobywaniu władzy. Wydawnictwo Portal zadbało o rodzimych graczy i postarało się, aby przygody w Leśnogrodzie toczyły ...
Read More »Nowy wspaniały świat (It’s a Wonderfull World) Gorące wrażenia po pierwszych rozgrywkach
Ten tekst przeczytasz w 6 minut
W miniony weekend wydawnictwo FoxGames zaprezentowało swoje plany wydawnicze na najbliższy rok. Nie będziemy dublować informacji, bo całość z łatwością znajdziecie w sieci (np. tutaj), ale podzielimy się wrażeniami z tych, w które udało nam się zagrać. Dziś Nowy wspaniały świat.
Read More »Nanty Narking – sprawa dla Holmesa [Współpraca reklamowa z Phalanx] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 7 minut
Kiedy ktoś mówi o Nanty Narking, to wiadomo, że zaraz padną też słowa Ankh-Morpork. To jest jak Flip i Flap, jak Bolek i Lolek… Ta pierwsza jest reimplementacją tej drugiej i cóż… jedni się cieszą, że wznowiono dobrą grę. Inni narzekają, że bez Pratchetta to nie to samo, a Świat Dysku był jedynym słusznym tłem fabularnym dla tej mechaniki… A więc, żeby nie dokładać kolejnej cegiełki do tych (jakże słusznych i światu potrzebnych) rozważań, ja napiszę po prostu, że fanką Pratchetta nie jestem. Nie, żebym coś do niego miała, po prostu nie znam i nie czytałam. W Świat Dysku: Ankh-Morpork ...
Read More »Brzdęk! Ekspedycje po złoto i pajęczyny, czyli dwa dodatki w jednym. [Współpraca reklamowa z Lucrum Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 4 minut
Ekspedycje po złoto i pajęczyny to dodatek do Brzdęka. A właściwie to dwa dodatki (2w1). Otrzymujemy nową, dwustronną planszę oraz garść znaczników. I to w zasadzie wszystko (z tych istotnych rzeczy).
Read More »Nemesis [Współpraca reklamowa z Rebel] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Jestem zdania, że zwyczajna analiza plusów i minusów Nemesis nie jest w stanie oddać tego, z czym rzeczywiście mamy do czynienia. Tym razem będzie nieco inaczej. Poniżej znajdziecie zapis przebiegu autentycznej rozgrywki, w której miałem przyjemność uczestniczyć, wcielając się w postać Zwiadowcy.
Read More »Trismegistus – trudna sztuka alchemii [Współpraca reklamowa z Lucrum Games] Wydawca nie ma wpływu na treść recenzji
Ten tekst przeczytasz w 8 minut
Alchemia, niesamowita dziedzina łącząca w sobie różne aspekty nauki, przesądów, psychologii i religii. Znana od czasów starożytnych, czynnie praktykowana do XVIII wieku, kiedy zaczęła przekształcać się w znaną nam dziś chemię. Jej celem było m.in. stworzenie kamienia filozoficznego – tajemniczej substancji umożliwiającej zamianę ołowiu (a w niektórych źródłach dowolnego metalu) w złoto. Zajmowały się nią takie sławy jak Awicenna, Albertus Magnus, Paracelsus, Roger Bacon, Robert Boyle, czy nasz polski Michał Sędziwój (który jako pierwszy wyodrębnił z powietrza tlen). Jednym z dzieł mających niewątpliwy wpływ na powstanie i rozwój alchemii była tzw. Tablica Szmaragdowa, wierzono bowiem, że zawiera przepis na stworzenie ...
Read More »