Lubisz serię filmów Kill Bill? A czy wiesz, że dzięki grze Vengeance: Roll & Fight – Episode 2 możesz przeżyć podobną jatkę na planszy? Czy warto wypróbować planszówkę wydawnictwa Mighty Boards? Przekonajmy się!
Wciel się w jednego z czterech bohaterów i stań naprzeciw bossa. Złol, któremu wejdziesz w paradę podobnie jak jego poplecznicy, będzie oczywiście starał się zetrzeć Cię na miazgę. Do gry Vengeance: Roll & Fight – Episode 2 możesz zasiąść solo lub w składzie od 2 do 4 osób. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzesz, podczas rozgrywki będziesz skupiał się wyłącznie na swojej planszetce. Jaka jest więc różnica między trybem jedno i wieloosobowym? W tym pierwszym Twoim oponentem będzie czas, jaki zostanie Ci wyznaczony na wykonaniu swoich ruchów. W tym drugim życie uprzykrzą Ci natomiast przeciwnicy, którzy będę podbierać Ci kości… Tak czy inaczej, pośpiech w podejmowaniu decyzji jest jak najbardziej wskazany. Jaką strategię przyjmiesz, aby optymalnie wykorzystać kości? Czy los się do Ciebie uśmiechnie, a może rozgrywana misja zakończy się Twoją porażką? Jest tylko jeden sposób, aby znaleźć odpowiedź na te i inne pytania…



Klimatyczne mordobicie
Co czeka na nas w średniej wielkości pudełku gry? Planszetki postaci i lokacji, żetony umiejętności i przedmiotów, karty postaci i bossów, mazaki i wreszcie to, co jest sercem gry, czyli kości. Wszystko jest estetyczne, solidne i czytelne. Do wyboru mamy 4 postaci, które mogą walczyć z 9 bossami w 10 miejscach akcji. Dodajmy do tego losowość związaną z przerzucaniem kości i dostajemy znakomitą regrywalność… ale zaraz zaraz. Powiedzmy może najpierw co nieco o zasadach gry.
Let’s roll & fight!
W największym skrócie podczas rozgrywki w Vengeance: Roll & Fight – Episode 2 rzucamy kośćmi, następnie dobieramy je równocześnie z innymi graczami i wykorzystujemy na różne sposoby: zaznaczamy i wykreślamy wartości na planszetce, pozyskujemy nowe umiejętności i przedmioty, poruszamy postacią po planszy i oczywiście staramy się przebić przez dziuplę gangsterów do bossa, z którym możemy się zmierzyć.
Postęp gry będziemy zaznaczać na planszetce bohatera. Znajduje się na niej kilka obszarów: trening, zdrowie, łupy, przedmioty, wynik. Punkty treningu to waluta, którą wykorzystujemy do zakupu nowych umiejętności. Podczas rozgrywki możemy zdobyć 4 płytki tego typu, a każda z nich daje nam inne profity. Kolejny obszar na planszetce to punkty zdrowia. Ich początkowy poziom to 3. Jeśli spadnie on do 0, to najpierw zmniejsza się liczba kości, którymi rzucamy, a po drugiej takiej sytuacji walka się dla nas kończy. Następne są łupy – przynoszą nam punkty. Zyskujemy je, eksplorując kolejne pomieszczenia i pokonując pałętających się po nich przeciwników. Dalej mamy przedmioty – każdego z nich możemy użyć trzykrotnie podczas gry. U dołu planszetki jest jeszcze obszar punktacji. Punkty zyskujemy z kilku źródeł m.in. za zranienie lub pokonanie bossa, łupy, poziom treningu, ale i zadania z planszetki lokacji. Osoba, która zbierze ich najwięcej, wygrywa.
Planszowa jatka w czterech krokach
Gra toczy się na przestrzeni czterech rund, podzielonych na cztery etapy. W pierwszym z nich rzucamy kośćmi Flashback. Na ich ściankach znajdują się następujące symbole:
- serce – zwiększenie liczby punktów życia lub leczenie ran
- kastet – pozwala na wykorzystanie jednego z przedmiotów
- błyskawice – otrzymujemy punkty treningu
- lornetka – umożliwia odpalenie za darmo zaznaczonej na planszetce umiejętności
- gwiazdka – zwiększamy wartość loot.
W kolejnym etapie rzucamy kośćmi walki. Każdy gracz dobiera ze wspólnej puli po 4 z nich. Po rzucie, w zależności od ich wyników, przypisuje kości do przedmiotów i umiejętności. Następnie dobiera kolejne i powtarza procedurę. Kości można przerzucać do momentu uzyskania optymalnej kombinacji symboli lub wyrzucenia kropli, która eliminuje daną kość. Kość taką można położyć w odpowiednim miejscu na planszetce zyskując “ranę”, ale i odblokowując pozostałe kości. Faza ta trwa, dopóki nie wyczerpie się pula kości lub w trybie jednoosobowym – aż nie upłynie wyznaczony czas.
Trzeci etap to walka. W kroku tym wykorzystujemy umiejętności podstawowe i dodatkowe, których zestaw symboli udało nam się zebrać. Ostatnim krokiem jest sprzątanie i przygotowanie do kolejnej rundy.



Gangster nie jedno ma imię
Podczas gry eksplorujemy kolejne pomieszczenia, starając się pokonać przeciwników, którzy tam na nas czekają.
W grze mamy kilka typów bandziorów. Niektórzy z nich stanowią jedynie ochronę bossa, a więc musimy ich pokonać zanim rozprawimy się z głównym zlolem. Są wśród nich też m.in. tacy, którzy zadają nam obrażenia jeśli pozostaniemy z nimi w pokoju lub jeśli znajdujemy się w sąsiadującym pomieszczeniu.
Vengeance: Roll & Fight – Episode 2 to bardzo dobry przedstawiciel gatunku roll & write. Podczas gry można poczuć się jak samotny mściciel, który próbuje okiełznać chaos i w iście ekspresowym tempie pomimo przeciwności przebić się do znienawidzonego bossa. Zanim policzymy się z tym, z którym mamy rachunki do wyrównania, musimy przejść przez jego dziuplę. Po drodze co chwila przyjdzie nam ścierać się z poplecznikami bossa, którzy nie ułatwiają nam zadania.
Regrywalność
Wspominałam już, że Vengeance: Roll & Fight – Episode 2 charakteryzuje się regrywalnością na bardzo dobrym poziomie. Fakt ten jest wypadkową kilku kwestii. Jedną z nich jest to, że każdy z czterech dostępnych bohaterów ma inny zestaw dostępnych umiejętności i przedmiotów. Ponadto każdy z graczy trafia podczas rozgrywki do innej kryjówki bandziorów, rządzonej przez bossa o rozmaitych zdolnościach i wartości punktów życia. No i są jeszcze kości. A te jak wiadomo, bywają zupełnie nieprzewidywalne.




Samotnie w tłumie
Nawet jeśli do gry Vengeance: Roll & Fight – Episode 2 zasiądziesz w pełnym, czteroosobowym składzie, to około półgodzinną rozgrywkę przeżyjesz właściwie samotnie. Interakcja z innymi ogranicza się do podbierania kości i porównywania wyników końcowych. A skoro tak, to z mojej perspektywy najlepiej tytuł ten traktować jako planszówkę idealną do rozgrywek solowych. I jako taka sprawdza się ona moim zdaniem znakomicie.
Grę Vengeance: Roll & Fight – Episode 2 kupisz w sklepie
Dziękujemy firmie Mighty Boards za przekazanie gry do recenzji.
Złożoność gry
(4/10):









Oprawa wizualna
(7/10):









Ogólna ocena
(8/10):









Co znaczy ta ocena według Games Fanatic?
Bardzo dobry przedstawiciel swojego gatunku, godny polecania. Wady mało znaczące, nie przesłaniające mocno pozytywnego odbioru całości. Gra daje dużo satysfakcji.
GamesFanatic for AI Gry planszowe, karciane, recenzje, felietony, nowości ze świata.




