Home / News / G3 sypie nowościami

G3 sypie nowościami

Prężnie w nowy rok szkolny wkracza G3, zapowiadając ogromną liczbę nowości cudzych i własnych. Firma z Konina ma zamiar zmonopolizować długie jesienne wieczory polskich graczy. Poniżej znajdziecie zestawienie nowych gier Gigamica i Amigo jakie G3 dystrybuuje na rynku polskim, a także zapowiedzi gier, jakie G3 ma zamiar w tym roku wydać.

Gigamic

Wydawnictwo słynące dotychczas przede wszystkim z doskonale wykonanych gier logicznych wyrusza na podbój sektora gier familijnych, prezentując m.in. grę o wyścigach żaglówek, czy doskonałą mieszkankę gry w kości, pokera i remika. Jednak miłośnicy czystych rozrywek umysłowych nie muszą się o nic martwić – firma o nich nie zapomniała.

Nowymi tytułami w ofercie tej francuskiej firmy są:

KAKUZU CLASSIC

Kakuzu pozwala wielu graczom na zmierzenie się na tym samym wzorze sudoku. Zgodnie z zasadami tej niezwykle popularnej łamigłówki w każdej kolumnie i każdym wierszu dana liczba może wystąpić tylko jeden raz. Jednak na początku rozgrywki wszystkie liczby są zmyślnie ukryte pod kamieniami. Poprzez wylosowanie płytki z woreczka gracz ustala jaką liczbę musi odnaleźć na planszy usuwając jeden ze znajdujących się na niej kamieni. Jeżeli uda mu się odnaleźć właściwą wartość, może kontynuować ruch – zatrzymuje zdobyty kamień i poszukuje nowej liczby. Jeżeli jednak się pomyli, przekazuje zdjęty kamień przeciwnikowi po lewej, na którego teraz przychodzi kolej. Jak łatwo się domyślić celem gry jest zebranie jak największej liczby kamieni.

Liczba graczy: 1-4
Wiek graczy: od 8 lat
Czas rozgrywki: 20 minut

Sugerowana cena detaliczna: 99,00 zł

PAPAYOO

Mogłoby wydawać się, że Papayoo to normalna gra karciana, w którą można zagrać przy pomocy zwykłej talii kart. Jednak w tej grze nie ma waletów, dam ani króli. Zamiast nich jest natomiast niezwykła kostka oraz piąty kolor zwany Payoo. Celem gry jest zdobycie możliwie najmniejszej liczby punktów, unikając zbierania okropnych Payoo, a przede wszystkim Papayoo. Tej kłopotliwej 7, której kolor zmienia się z każdym kolejnym rozdaniem. Wszystko przez tę przeklętą kostkę!

Każde rozdanie rozpoczyna się od wymiany kart. Nie odpowiadają Ci karty, które masz na początku rundy? Żaden problem – przekaż je sąsiadowi po lewej! Jednak uważaj, ponieważ sąsiad z prawej także odda Ci swoje najgorsze karty. Później rozegrajcie rundę bez żadnych atutów czy meldunków. Wszystko zgodnie z prostymi zasadami, dzięki którym Papayoo jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnych gier karcianych.

Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: od 7 lat
Czas rozgrywki: 30 minut

Sugerowana cena detaliczna: 59,00 zł

REGATTA

Złap wiatr w żagle i wystartuj w eleganckim wyścigu jachtów. Steruj swym jachtem po trasie wyścigu ścigając się z przeciwnikami oraz omijając napotkane przeszkody. Regatta to gra dla prawdziwych miłośników regat.

Każdy ma na ręce 5 kart. Aby poruszyć swój jacht gracz musi wybrać z ręki kartę wskazującą kierunek oraz odległość, o którą popłynie jego łódź. Jeżeli uda mu się złapać wiatr w żagle, będzie mógł nawet pokonać podwójny dystans. Jednak czy będziesz płynąć do przodu, czy też zdecydujesz się zatarasować trasę przeciwnikom? Decyzja należy do Ciebie! Jednak pamiętaj, że wiatry, karty, a przede wszystkim przeciwnicy nie zawsze są po Twojej stronie.

Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: od 5 lat
Czas rozgrywki: 20 minut

Sugerowana cena detaliczna: 59,00 zł

YAMY

96 zabawnych kart: każda z nich kwadratowa, z wartością od 1 do 6, w jednym z czterech kolorów. Każdy gracz ma na ręce 5 kart i w każdym swoim ruchu wymienia jedną z kart, starając się stworzyć jedną z kombinacji, której nie ma na swoim arkuszu: dwie pary, trójkę, czwórkę, fula, strita, kolor, szkółkę 1, szkółkę 2 i tak dalej… Jednak musi przy tym uważać aby się nie zdradzić ze swoimi planami, ponieważ jeżeli przeciwnicy odkryją jaki jest jego cel, mogą zacząć rzucać kłody pod nogi. Kiedy jeden z grających wyłoży swoje karty jedyną rzeczą, o którą musimy się martwić jest zdobycie możliwie największej liczby punktów, nawet jeżeli oznacza to zrezygnowanie z jednego z naszych celów.

Emocje gry w kości, połączone z napięciem znanym z remika oraz przyprawione blefem godnym pokera – wszystko to razem tworzy naprawdę niesamowitą mieszankę, czyli Yamy.

Lubisz gry karciane? Musisz spróbować Yamy!

Liczba graczy: 2-5
Wiek graczy: od 7 lat
Czas rozgrywki: 30 minut

Sugerowana cena detaliczna: 59,00 zł

Amigo

Łowcy i zbieracze (Jäger und Sammler)

Gracze przenoszą się w czasie, aby poczuć się jak ludzie żyjący na ziemi 10 000 lat temu. Przemierzają swoimi plemionami wielkie obszary w poszukiwaniu jagód, korzonków i leczniczych ziół. Na swej drodze znajdują broń, która pozwoli im zapolować na ogromne mamuty; naczynia, niezbędne do przechowywania drogocennej wody oraz wymieniają się z innymi plemionami naszyjnikami, skórami i porożami aby przypieczętować zawarty pokój. W ciągu lata muszą postarać się zgromadzić możliwie najwięcej jedzenia, które im będzie niezbędne gdy spadnie śnieg. Jedynie gracz, który zgromadzi w swoich zimowych schronieniach odpowiednią ilość zapasów zdoła przetrwać surową zimę.

Graczy: 2-4
Wek: 10 lat
Czas: 45 min.

Sugerowana cena detaliczna: 134,00zł

11. bierze! (11 nimmt!)

Każdy gracz zaczyna z dziesięcioma kartami na ręce. W swojej turze musi odrzucić kartę na jeden z odkrytych stosów. Różnica między wartością zagranej karty, a górną kartą w stosie nie może przy tym przekroczyć “10”, w przeciwnym wypadku zadziała zasada: “11 bierze!” i gracz będzie musiał wziąć na rękę wszystkie karty znajdujące się na jednym ze stosów. Z drugiej strony ten, kto bierze stos, otrzymuje także kartę byka, która umożliwia mu zagranie od razu większej ilości kart na stos.

Celem gry jest jak najszybsze pozbywanie się wszystkich kart z ręki, bez zbierania stosów, w których są karty z byczymi głowami, gdyż każda bycza głowa zapewnia na koniec gry jeden punkt ujemny.

Graczy: 2-7
Wiek: 8 lat
Czas: 30 min.

Sugerowana cena detaliczna: 39,90 zł

Lot Czarownic (Hexenflug)

Każdy kto choć raz widział czarownice pędzące po niebie, ten wie, jak elegancko prezentują się one lecąc na miotłach. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, ile ćwiczeń i talentu potrzeba, żeby opanować tę niezwykle trudną sztukę. Tylko najbardziej utalentowane czarownice mogą liczyć na przyjęcie do szkoły latania znajdującej się na Łysej Górze.

W Noc Świętojańską pięć czarownic przystępuje do egzaminu z latania. Gracze, jako nauczyciele lotu muszą kazać czarownicom polecieć możliwie najdalej i najwyżej. Każda czarownica, która z sukcesem przejdzie egzamin, podaruje swojemu nauczycielowi magiczną księgę czarów. Gracz, który na koniec rozgrywki posiada najwięcej ksiąg czarów, zostaje zwycięzcą gry, a podczas następnego sabatu czarownic będzie najbardziej rozchwytywanym instruktorem lotu.

Graczy: 2-5
Wiek: 8 lat
Czas: 30 min.

Sugerowana cena detaliczna: 39,90 zł

R-Eko (R-Öko)

Kiedy na składowisku surowców wtórnych zapada noc, wyrzucone ze śmieciami szklane butelki, sterty papieru, plastikowe kubki i metalowe puszki niepostrzeżenie budzą się do nowego życia. Razem ze świerszczami, karaluchami i wszelkimi robalami urządzają sobie wesołą imprezę. Jednak gdy tylko zabłyśnie pierwszy promień słońca, pracownicy porannej zmiany zobaczą tylko odpadki czekające na posortowanie.

Gracze starają się posortować butelki, puszki, kubki i makulaturę i dostarczyć do odpowiednich fabryk przetwórstwa wtórnego. Otrzymują za to pieniądze. Niestety gracze często produkują za dużo odpadów, a czasem nawet pozbywają się ich w nielegalny sposób, za co muszą zapłacić karę. Zwycięzcą jest ten z graczy, który gospodarując własnymi śmieciami, potrafił zarobić najwięcej pieniędzy.

Graczy: 3-5
Wiek: 8 lat
Czas: 30 min.

Sugerowana cena detaliczna: 39,90 zł

Nowe gry po polsku od G3

Już na przełomie sierpnia i września 2010 roku swoją premierę będą miały trzy nowe gry karciane, które zostaną przygotowane przez firmę G3. Kameleon, Mamma Mia! oraz Packa na muchy, ponieważ to właśnie o nich mowa, dołączą do grona bestsellerowych gier karcianych takich jak Fasolki, Trucizna, Sabotażysta i 6. bierze! wydanych w Polsce przez firmę z Konina.

“Obserwując stale rosnącą popularność gier karcianych wydanych przez nas dotychczas postanowiliśmy wyraźnie rozszerzyć tę gałąź oferty” – mówi Tomasz Bąk, jeden z właścicieli G3. “Także w tym wypadku postawiliśmy na doskonałe i wielokrotnie sprawdzone tytuły, tym razem pochodzące z oferty wydawnictwa Abacus Spiele. Dotychczas były one dostępne w niemieckiej wersji językowej i mimo to znalazły szerokie grono wielbicieli, które niewątpliwie znacznie się powiększy po premierze ich polskich edycji”.

Wszystkie z powyższych gier będą miały swoją premierę na przełomie sierpnia i września 2010. Wraz z nimi do sklepów trafi także dodruk bestsellerowej gry familijnej Zooloretto (Spiel des Jahres 2007).

Na powyższych pozycjach nie kończą się plany wydawnicze G3 na ten rok. Już we wrześniu firma zaprezentuje kolejny tytuł, a w ostatnim kwartale roku swoją premierę będzie miała nowa odsłona jednego z dotychczasowych bestsellerów wydawnictwa.

Kameleon

Gracz, niczym kameleon, może zmieniać swój kolor wiele razy w trakcie rozgrywki. Jednak gracze, którzy zmieniają kolory zbyt często, nie poradzą sobie za dobrze i mogą nawet za to otrzymać punkty ujemne. Oznacza to, że gracz musi poczekać na odpowiedni moment i miejsce, aby dokonać zmiany. Ale musi to zrobić przed przeciwnikami.

Kameleon to polska edycja gry karcianej Coloretto, której autorem jest Michael Schacht, twórca m.in. gier Zooloretto (Spiel des Jahres 2007) czy Valdora (Familijna gra roku wg Magazynu Świat Gier Planszowych).

Graczy:2-5
Wiek: od 8 lat
Czas 30 minut

Sugerowana cena detaliczna: 35,00zł

Packa na muchy

Na początku je widać, jednak po chwili już ich nie ma. Niezależnie od tego czy jest to mała muszka, czy tłuste muszysko, gdy packa idzie w ruch, żadna z nich nie może się czuć bezpiecznie. Packa na muchy oto szybka gra, w której wygrywa ten, kto umie najszybciej operować tytułową packą na muchy

Packa na muchy to szybka i bardzo zakręcona gra imprezowa. Gra ma niezmiernie proste zasady. Wystarczy dosłownie kilka sekund, aby je zrozumieć i trzy zdania, żeby je wyjaśnić: Gracze, w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, odkrywają karty. Grający, wyposażeni w packi na muchy, starają się równocześnie pacnąć najbardziej wartościowe muchy. Zwycięzcą zostaje gracz, który na końcu gry posiada najbardziej wartościowe muchy. Autorem gry jest Christian Heuser.

Graczy:2-8
Wiek: od 6 lat
Czas 15 minut

Sugerowana cena detaliczna: 35,00zł

Mamma Mia!

W tej smakowitej grze karcianej gracze wcielają się w role kucharzy przygotowujących pizze. Przyjmują od swoich kelnerów zamówienia i otrzymują z puli składniki, które łączą ze sobą, a następnie wkładają do pieca i pieką. Kiedy wszystkie składniki zostaną wykorzystane, gracze otwierają piec, aby sprawić, które pizze zostały przygotowane zgodnie z zamówieniami, a które nie.

Jeżeli źle zapamiętali co było dokładane, mogą się gorzko pomylić, a ich zamówienie zostanie odesłane. Niezrealizowane zamówienia wracają do graczy, którzy mogą spróbować je wykonać podczas kolejnej rundy. Gracz, który po trzech rundach przygotuje najwięcej pizz, zdobywa tytuł Mistrza Pizzy i zwycięża!

Autorem gry jest Uwe Rosenberg, twórca takich hitów jak Fasolki czy Agricola.

Graczy:2-5
Wiek: od 10 lat
Czas: 40 minut

Sugerowana cena detaliczna: 35,00zł


 

Facebook Comments

3 komentarze

  1. ehhh a gdzie Fresco i Samarkland(?), te gry mialy byc dawno w sprzedazy a wydawane sa gry kompletnie niezalezne

  2. Fresco też jest całkowicie niezależne językowo. 🙂

  3. ale obie gry sa imo wiekszego kalibru niz coloretto czy mama mia 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

siedem − 4 =