Home / News / Specjalne zdolności HQ w Neuroshima Hex Duel

Specjalne zdolności HQ w Neuroshima Hex Duel

Z powodu długiego weekendu kilka ważnych informacji nam umknęło, niektóre z nich stopniowo będę wrzucał. Jedną z nich jest zapowiedź drugiego dodatku do Neuroshimy Hex, pod tytułem Duel, którego okładkę znajdziecie po lewej stronie. Dodam, że znajdziecie tutaj odrobinę więcej informacji niż oficjalnie zostało ogłoszonych. 

Rozszerzenie ma dostarczyć dwie nowe armie Smart i Vegas oraz specjalną planszę udostępniającą nowy tryb rozgrywki. Dodatek był prezentowany podczas XI (ostatniego) Pionka i zdobył bardzo pozytywne recenzje, m.in padły na niego 4 głosy na najlepszą grę Pionka.

Co do specjalnych zdolności HQ obu armii to będą one wyglądać następująco. HQ Smarta ma zdolność taką, że każda sąsiadująca z nim jednostka otrzymuje zdolność ruchu. HQ Vegas otrzyma natomiast zdolność przejmowania wrogich jednostek, które z nim sąsiadują. Dzięki czemu wystawiając przeciwko niemu wojownika, można się zdziwić, gdy ten obróci się w bok i zacznie atakować wojska sojusznicze.

Zdjęcie samej planszy (1 i 2) można znaleźć na stronach Krainy Gier. Duel ma się ukazać jesienią tego roku. A jak ktoś mówi (w światku planszówkowym), że pojawi się jesienią, to od razu wiadomo, że jego zamierzeniem jest październik, czyli targi w Essen.

[Wydawnictwo Portal]

 

Facebook Comments

18 komentarzy

  1. to co? zaczynamy dysksję o dojeniu krów? :DDD

  2. Nabuchodonozor

    Fajnie, że już prezentują, ale… jakkolwiek zdolność HQ Smarta nie jest niczym nowym, tak zdolność HQ Vegas to przegięcie. Jak niby wygrać z Vegas grając przykładowo Neodżunglą, która nie ma w ogóle jednostek atakujących na dystans? Domyślam się, że przejęcie wrogich jednostek dokonuje się dopiero w turze gracza kierującego Vegas, więc jeśli ustawię jednostki przy sztabie tejże armi i wywołam bitwę to jestem w stanie zdobyć parę punktów, ale to i tak przegięcie, biorąc pod uwagę, że są armie które ani nie są zbyt mobilne, ani nie atakują na odległość jak właśnie Neodżungla. Może i zatrucie przyjdzie z pomocą. Mimo kilku pomysłów uważam, że z taką właściwością sztabu Vegas nie będzie zrównoważona z innymi armiami. Być może autorzy stwierdzili, że wystawią dwie armie, które przeciw sobie mają równe szanse. Oby też wzięli pod uwagę wcześniejsze 6 armii.
    Co do samej planszy to widzę, że pojawiły się na niej jakieś nowe elementy. Ciekawe w jakim celu. Może niedługo się dowiemy jakie są zasady Duela.
    Na drugim obrazku widać niektóre żetony nowych armii. Domyślam się że symbol podobny do dolara ($) oznacza przejmowanie jednostek. Wychodząc z tego założenia armia Vegas nie tylko dokonuje tego sztabem, ale ma i moduły z taką możliwością, co jeszcze bardziej moim zdaniem utrudnia uznanie tej armii za równoważną z innymi.
    Nie chcę oceniać całości po drobnej zapowiedzi bo szanuję zarówno całe wydawnictwo Portal jak i samego pana Michała Oracza i ufam, że jednak dodatek okaże się całkowicie kompatybilny pod względem wyrównania rozgrywki z poprzednimi wyadaniami

  3. Nie, Nabuchodonozor, w ogóle nie robiliśmy testów, Michał wymyślił zdolność Vegas, a my podskoczyliśmy z radości i srrru do druku poleciało 🙂

  4. To mi wygląda na dodatek stand-alone…

  5. Fajnie, że polskie wydawnictwo rozwija linię swojego tytułu. Szkoda tylko, że jest to produkt skierowany do specyficznego odbiorcy…

  6. Tak, Odi, potwierdzam, Duel może być traktowany jako dodatek (nowe armie + nowe reguły gry na 1:1) lub jako stand alone product, czyli masz dwie armie i specjaną planszę do rozgrywki 1:1.

  7. A już miałem nadzieję, że armia Smart będzie używała postapokaliptycznych, opancerzonych Smartów jako wozów bojowych…. ech.

  8. Kusicie strasznie tym Hexem – mój kolega ma, to się od dawna z kupnem wstrzymywałem, ale myślę, że pod moją choinką (wiem, odległa przyszłość) może wylądować pakiet NSHex+dwa dodatki. 😛

  9. Nabuchodonozor

    @Trzewik: cenię dobrą ironię. Jednak wcale mi to nie rozwiało wątpliwości. Domyślam się jednak, że nie mówisz nic więcej by wszystkiego nie ujawniać.
    Ale jeśli myślisz, że moje “wąty” sprawią, że gry nie kupię to się nie martw 🙂 Prawdziwy Hexomaniak nie da się zbyć tak łatwo 😉
    Z resztą już napisałem, że cenię Was i ufam Wam.
    Stety bądź niestety jestem takim człowiekiem, który gdy tylko ma jakieś wątpliwości, pytania itp próbuje je natychmiast wyjaśnić, co właśnie na celu miał mój poprzedni komentarz

  10. Nie ma sensu dywagować nad “przegięciem” nie widząc składu całej armii. Co z tego, że sztab ma super zdolność, jak nie będzie miał jednostek, które będą dla niego walczyć 🙂
    Ja z niecierpliwością czekam na kolejny dodatek, ale ze swojej strony dodam, że najlepiej by było zobaczyć “NS Hex 2” z 4 nowymi armiami. To by było coś 😀

  11. Swoją droga ja będę musiał wyciągnąć swoją zakurzoną NS Hex i znowu w nią pograć. Tylko najlepiej wzbogacę ją w Babel13, aby poczuć trochę świeżości.

  12. “i zdobył bardzo pozytywne recenzje, m.in padły na niego 4 głosy na najlepszą grę Pionka.”
    Głosów byłoby 5, ale jakoś tym razem kompletnie zapomniałem o wypełnieniu odpowiedniej karteczki 😉

    @Jax – jak dla mnie to dojenie krów, to wydawanie dodatków na siłę. Duel po jednokrotnym zagraniu wydaje się ciekawy. Zagraj, albo przeczytaj przynajmniej zasady jak się pojawią 😉 Sam fakt wydania drugiego dodatku, to nie od razu dojenie krów 😉

    @Nabuchodonozor – Spokojnie, przejęcie jest możliwe tylko z jednego kierunku i z tego co mówił Michał Oracz nowe armie dobrze sie sprawdzają również w walce ze starymi. Zresztą dodatek mimo iż stand alone jest w pełni kompatybilny z tym co dotychczas wyszło i tak na przykład można grać starymi armiami na nowej planszy.

  13. Nabuchodonozor

    O i o taką właśnie informację mi chodziło. Dzięki Sztefan 🙂 Jeśli takie działanie jest tylko z jednego kierunku to wprowadza nutkę niepokoju u przeciwnika. Nigdy nie wie która z jednostek zostanie zahipnotyzowana. Musi zacząć przewidywać. Denerwuje się, bo sytuacja na planszy nie jest jasna.

  14. Nabuchodonozor, odpowiedziałem żartobliwie, no bo przecież jasne jest, że sprawdziliśmy te nowe armie na setki sposobów, grając we wszystkich możliwych układach – zapowiedzielismy ten dodatek rok temu, o armii Vegas zresztą można było czytać kilka lat temu już, bo Michał pokazywał jej pierwsze wersje na konwentach. Tak, Portal testuje maniakalnie swoje gry. Trochę wiary w nas, pliiiiis 🙂 NS HEX była zbalansowana, Witchcraft zbalansowany, nawet prościuteńskie zombiaki mają łatkę gry zbalansowanej idealnie. Duel jest taki sam – zagrany setki razy. Put trust in us 🙂

  15. Nabuchodonozor

    @Trzewik: w każdym moim komentarzu na temat wydawnictwa i jego produkcji, nie tylko w tym wątku piszę, że mam do Was pełne zaufanie. Jestem dumny, że mamy (my Polacy) takie wydawnictwo jak Portal. Właśnie dlatego zadaję pytania gdy mam wątpliwości bo chciałbym wiedzieć jak rozwiązaliście dany “problem”. Po prostu nie lubię mieć żadnych wątpliwości 😉
    Czy już wiadomo coś na temat ewentualnej ceny? Wydaje mi się, że kiedyś było wspomniane, że kolejne dodatki będą zbliżone cenowo do Bąbla więc nie mogę się doczekać.
    Co zaś się tyczy maniakalnego testowania nowych armii to się Wam wcale nie dziwię 🙂 Z mojego punktu widzenia wygląda to jak czysta przyjemność

  16. dołączam się do @Nabuchodonozora co do ceny. Myślę, że cena będzie porównywana z B13. Ja nie mogę się doczekać tej nowej planszy. Myślę, że rozgrywka będzie jeszcze ciekawsza i zminimalizuje tyci tyci losowość. Im więcej kombinacji tym ciekawiej się robi 🙂 Tylko, nie za dużo…

Leave a Reply to Nabuchodonozor Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

16 + 3 =