Home / News / Osadnicy z Catanu wypierają Monopoly

Osadnicy z Catanu wypierają Monopoly

Znany internetowy magazyn Wired.com, zajmujący się wpływem nowoczesnych technologii na różne sfery życia, wziął na warsztat fenomen Osadników z Catanu. W obszernym artykule zajmuje się genezą sukcesu gry, postacią jej autora Klausa Teubera, a także popularnością eurogier jako takich. Rzuca robiącymi wrażenie liczbami (15 milionów sprzedanych egzemplarzy, 30 wersji językowych), uważa, że Osadnicy z Catanu mogą stać się w USA większym hitem od Riska, wreszcie zastanawia się czy eurogry są w stanie zagrozić bestsellerom Hasbro. Ciekawa lektura.

Dzięki yakos za info


 

Facebook Comments

10 komentarzy

  1. Oj, M. oberwało po głowie w tym artykule.

  2. dominusmaris

    O, to ci z Hasbro będą pewnie śpiewali:

    Nie będzie Niemiec pluł nam w twarz…;)

    To aluzja do mojej ,,piosenki” i określenia ,,german style games” na eurogry.

  3. yyyy a jak sie nazywa styl który reprezentuje Monopoly? 🙂

  4. dominusmaris

    ,,W koło Macieju”
    ,,Dookoła Wojtek”

  5. Zwróćcie jednak uwagę na zacytowaną w artykule wypowiedź przedstawiciela Hasbro (tak, to ten sam Mike Gray, z którym wywiad, zacytowany przeze mnie w cyklu “Tworzenie Gier”, wywołał ogromną dyskusję na forum). Otóż wypowiada on się sceptycznie o szanasach Osadników na masowym rynku, ponieważ gra mna skomplikowane przepisy i nie trwa wcale krócej niż Monopoly.
    Nawiasem mówiąc wypowiedzi autora artykułu na temat Monopoly nasuwają podejrzenia, że opinię na temat Monopoly wyrobił sobie (podobnie jak draco), w wieku 6 lat.

  6. proszę.. tylko nie kolejna wojna Monopoly-jest-be-i-nie-można-skończyć-w-90-minut. Błagam

  7. @MichałStajszcak – jak zwykle nie mogłeś obejść się bez docinku?

    Przeczytałem cały artykuł i bardzo mi się podoba. Autor zadał sobie trud dotarcia do niemałej liczby osób z różnych stron, aby naświetlić temat. Do tego meritum bardzo cieszące i opis Derka Solo zgodny z moimi własnymi doświadczeniami.

  8. kurcze wyglada na to, ze nawet hasbro nie wie, ze w M gra sie szybko i przyjemnie. do tego interakcyjnie i bez nudy. tylko udziwniaja:

    This engages everyone at the board and pushes property into the mix much faster, cutting the 74-year-old game’s playing time by more than half. “It makes the game more intense and much quicker,” says Helen Martin, Hasbro’s vice president of global marketing for Monopoly. “And we know that people who play that way play more often.” Hasbro similarly revamped Risk to speed up play; new rules make winning the game possible in less than an hour.

    ———
    a wielkosc sprzedazy i pozycje na rynku (i to sie wg mnie nie zmieni) wielkiego M opisauje najlepiej to zdanie:

    The average board game buyer, according to Hasbro, is a mom getting her kids a gift. She’s not going to take a chance on something she doesn’t know.

    ludzie kupuja to co znaja, a na eksperymenty stac (nie tylko finansowo ale i czasowo) nielicznych.

  9. W Polsce sytuacja jest podobna. Jeżeli mama, a tym bardziej babcia, kupuje grę, to wybierze raczej taką, którą zna. Chociażby dlatego, że prawdopodobnie będzie grała z dzieckiem, więc kupując chińczyka czy Grzybobranie nie będzie musiała uczyć się zasad.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

4 × 1 =