Home / News / Conflict of Heroes – oficjalne plany wydawnicze serii

Conflict of Heroes – oficjalne plany wydawnicze serii

Od kilku miesięcy krążyły w serwisach planszówkowych i wargamingowych okruchy informacji o planach rozwoju serii Conflict of Heroes – taktycznych gier wojennych, z wielkim sukcesem zapoczątkowanych przez Awakening the Bear! Russia 1941-42
W wywiadzie na blogu Phalanx Games (niemieckiego wydawcy CoH), Uwe Eickert, pomysłodawca serii CoH, sprecyzował wreszcie swoje plany wydawnicze na najbliższe dwa lata.

  • W maju 2009 roku planowana jest premiera Storms of Steel! Kursk 1943, w którym nacisk położony będzie na duże starcia pancerne i wprowadzenie lotnictwa szturmowego (i naturalnie artylerii p-lot)
  • Jeszcze w 2009 roku ukazać ma się poświęcona starciom na froncie zachodnim gra Allied Airborne Battles: D-Day 1944
  • W 2010 roku czeka nas premiera Under Burning Skies: Afrika 1942, w której można będzie zagrać oczywiście jednostkami niemieckimi, ale także brytyjskimi i włoskimi
  • Również w 2010 roku ma zostać wydana gra poświęcona walkom o Kretę w 1941 r, opatrzona tytułem jako żywo przypominającym… jeden z filmów o agencie 007  – Operation Mercury: Island of Doom (prawda, że się kojarzy? 🙂

Powyższe tytuły, według zapowiedzi, będą osobnymi, kompletnymi grami, nie wymagającymi posiadania któregokolwiek z wcześniejszych tytułów. Oprócz nich wyjdą oczywiście tzw ‘nation packi’ (m.in. fiński i polski – ten ostatni przygotowywany przez grupę Los Diablos Polacos). Uwe obiecuje wprowadzenie w nowych częściach serii spadochroniarzy, rakiet niekierowanych, a także… okrętów! Te ostatnie zapewne w postaci kart wsparcia artyleryjskiego.

Interesująco brzmi również zapowiedź opracowania ‘rewolucyjnego’ systemu w skali operacyjnej. Tłumacząc ten wywiad korzystałem (tak, przyznam się Wam…) z internetowego translatora Yahoo Babelfish, więc nie jestem w stanie zrozumieć kontekstu tej informacji tak dokładnie, jak osoba znająca język niemiecki. Tym niemniej, ów zapowiadany ‘system operacyjny’ rozumiem nie jako serię nowych gier w tej skali, ale jako wprowadzenie pewnego elementu kampanijnego do serii CoH. Dzięki temu poszczególne (osobne dzisiaj) starcia, stanowiłyby część większych operacji, determinujących OdB i cele poszczególnych starć taktycznych. Oj, obym się nie mylił… Wszak ‘rewolucyjnych’ systemów operacyjnych mamy na rynku całkiem sporo, i taka dynamiczna kampania dla gry taktycznej byłaby chyba znacznie, znacznie ciekawsza. Jeśli ktoś zrozumie wypowiedź Eickerta precyzyjnie – proszę o komentarz (i z góry przepraszam, za popuszczenie wodzów fantazji…:)

Zainteresowani (i znający język niemiecki!) mogą tutaj przeczytać całość wywiadu, w którym Uwe opowiada także o swoich zainteresowaniach taktyką walki piechoty, początkach serii CoH i planach debiutu na rynku eurogier (gra ‘Hessen’).


 

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

jedenaście − 7 =