Obrodziło nam ostatnio w gry mocno osadzone w przestrzeni kosmicznej. Na rynku ukazały się już kooperacyjne Space Alert i Battlestar Galactica, dodatek do Race for the Galaxy i eksploracyjno-wojenna Supernova, a do debiutu szykują się Ascendancy i Ad Astra. Dość interesująco zapowiada się również Carpe Astra – nieco abstrakcyjna strategia typu tile-laying
W grze rywalizować będziemy o przywództwo nad kosmicznym imperium, starając się zyskać poparcie sześciu gildii (wojskowi, inżynierowie, osadnicy, kapłani, handlarze i politycy). Kto, poprzez przemyślnie umieszczonych agentów, zyska największe poparcie – tego senat ogłosi Cesarzem… Mechanika opiera sie na manipulowaniu wyłożonymi żetonami i rozmieszczaniu agentów, dających w efekcie kontrolę nad daną gildią (a co za tym idzie – głosy w Senacie)
Gra, przeznaczona dla 2-4 osób, ukaże się wkrótce nakładem wydawnictwa ReiverGames, znanego z całkiem nieźle przyjętej gry ‘It’s Alive!’. Ze strony wydawnictwa można ściągnąć instrukcję. Pierwsze komentarze testerów zwracają uwagę na dobre zbalansowanie rozgrywki i dość umiarkowaną interakcję. Krótka zapowiedź gry ukazała się w serwisie Boardgamenews
Przyznaję, że zasad z PDFu jeszcze nie czytałem, ale z tak skrótowego opisu miałem nieodparte skojarzenie z Samuraiem.
Powstrzymując wszelkie emocje, jakie we mnie aktualnie kipią i starając się zachować kulturalny chłód, powiem tylko: okładka nie jest ładna.
Ale wiadomo, nie oceniaj po okładce, itp.