Home / Aktualności / Ruszyła kampania crowdfundingowa Dized

Ruszyła kampania crowdfundingowa Dized

Playmore Games, pochodzące z Helsinek w Finlandii wydawnictwo gier planszowych, rozpoczęło 28 sierpnia na platformie Indiegogo kampanię crowdfundingową aplikacji Dized, wspomagającej naukę zasad gier. W ciągu pierwszych 24 godzin projekt osiągnął ponad 35% minimalnego celu.

Dized to aplikacja na smartfony i tablety, która pozwala ominąć czytanie papierowej instrukcji przed rozgrywką i zacząć grać od razu po otwarciu pudełka. Multimedialne, interaktywne instrukcje prowadzą graczy krok po kroku przez grę, spełniając rolę osoby przy stole, która zna już zasady i tłumaczy je współgraczom.

bloodrage-email.jpg

Ciągły rozwój rynku gier planszowych i potencjał takiej aplikacji jak Dized stanowią dużą szansę dla platformy crowdfundingowej Indiegogo. Rynek rozwija się m.in. dzięki kampaniom finansowania społecznościowego, a Indiegogo ma ambicje, by dorównać konkurencji w branży i stać się najlepszą platformą crowdfundingową dla graczy. Dlatego nawiązała ona współpracę z twórcami Dized, jednego z najbardziej obiecujących produktów w tej kategorii, dodatkowo łączącego gry planszowe z technologiami mobilnymi.

„Odkryłem Dized ponad rok temu i od razu zakochałem się w tym pomyśle. To dobry sposób na zwiększenie popularności growego hobby poprzez usunięcie największej bariery dla początkujących graczy, czyli instrukcji. Dized to unikalny, innowacyjny, wręcz przełomowy projekt, a Indiegogo takich właśnie szuka,” mówi Nate Murray, konsultant w dziale gier Indiegogo.

Firma Playmore Games już wcześniej ujawniła pierwsze tytuły gier, które znajdą się na Dized. Są to m.in. takie hity jak Carcassonne, 7 cudów świata, Bang!, Blood Rage, Kingdomino i Scythe z ilustracjami polskiego autora, Jakuba Różalskiego.

“Jeśli kochasz grać w planszówki, ale nie lubisz czytać instrukcji, nie masz powodu, żeby nie wesprzeć Dized. Aplikacja różni się od typowego filmu “how to play” przede wszystkim tym, że film nie jest interaktywny. Z Dized możesz nie tylko cieszyć się grą jednocześnie się jej ucząc, ale nawet zadawać pytania,” wyjaśnia Eric M. Lang, autor Blood Rage i partner projektu, który, jeśli kampania się powiedzie, ukaże się również w polskiej wersji językowej.

Ponadto, udana kampania crowdfundingowa pozwoli na przyspieszenie tempa prac nad nowymi treściami dostępnymi na Dized, tak aby w przyszłości publikować instrukcje do większości nowych gier. Aplikacja to jednak nie tylko wspomniane instrukcje – twórcom przyświeca cel stworzenia kompleksowej platformy dla graczy w gry planszowe: z dodatkami do gier, bazarem, funkcjami społecznościowymi i innymi użytecznymi narzędziami. Wspierający kampanię mają dostęp do takich nagród, jak możliwość zakupu subskrypcji po niższej cenie, wczesny dostęp do nowych funkcji, odznaki czy zestawy kolekcjonerskich kości.

Strona projektu: http://igg.me/at/dized

 

Odpowiedz

Twój adres email nie będzie widoczny publicznie.Pola wymagane są oznaczone *

*

four × 1 =