Home / Aktualności / Nadjeżdża Polska Luxtorpeda

Nadjeżdża Polska Luxtorpeda

Wydawnictwo Egmont Polska wydaje nową, rodzinną grę planszową związaną z polską kulturą, historią, przyrodą, rodzimą kuchnią ale i językiem polskim. Polska Luxtorpeda to dynamiczna, towarzyska, bardzo emocjonująca planszówka, w efektownej szacie graficznej. 11 kwietnia br. gra trafiła do sprzedaży na terenie całej Polski.

Wybierz się w podróż w czasie i jednocześnie poznaj współczesną Polskę. W grze występuje 98 różnych obiektów, postaci i wydarzeń nawiązujących do polskiej przyrody, kultury i historii. Polska Luxtorpeda to planszówka o bardzo prostych zasadach, każdy gracz nawet niewprawiony ma szansę pokonać przeciwników. Każde rozdanie kart dostarcza mnóstwo rozrywki. Dobra zabawa to nie wszystko, przy okazji gry można się wiele nauczyć. Sporo ciekawostek, ważnych dat związanych z Polską to tylko niektóre walory edukacyjne.

Gra rodzinna szybka jak lokomotywa!

Gracze wykładają kolejne karty z różnych kategorii (np. Dzikie zwierzęta, Rośliny uprawne, Potrawy, Pojazdy, Krajobrazy, Trudne słowa czy Sławni Polacy) i muszą zapamiętać ich położenie na stole. Cały czas pojawiają się nowe karty, a niektóre są zabierane, więc łatwo się pomylić, co wywołuje wiele emocji i salwy śmiechu. – Jest to jedna z najlepszych gier towarzyskich, przy której świetnie będą bawić się młodsi i starsi gracze. – mówi Tomasz Kołodziejczak, wydawca gry Polska Luxtorpeda. – Polacy szukają tytułów, w które mogliby zagrać we dwójkę, ale interesują ich również gry, które dostarczą tyle samo rozrywki większej liczbie graczy, jeśli przyjdą na obiad albo zechcą spędzić wspólnie wieczór. Zasady muszą być proste, aby dało się je szybko wytłumaczyć, a gra nie znudziła się zbyt szybko. To wszystko ma w sobie „Polska Luxtorpeda” – dodaje wydawca.

Autorem tytułu Polska Luxtorpeda jest Reiner Knizia, niekwestionowany autorytet, jeden z najbardziej cenionych i popularnych twórców gier planszowych. Ilustracje do gry przygotował Robert Konrad. Planszówka przeznaczona jest dla graczy w wieku już od 5 lat. W pudełku znajdują się 2 talie kart – podstawowa i dodatkowa. Graczom, którzy grają po raz pierwszy albo z młodszymi dziećmi, rekomenduje się talię podstawową – z kategoriami i obrazkami łatwiejszymi do zapamiętania i nazwania. Wśród dzikich zwierząt, które pojawiają się na kartach są m.in.: Żubr, Żmija, Jaskółka czy Karp. Wśród pojazdów, z którymi gracz będzie miał do czynienia znajdą się: Samochód Syrena, Samolot Iskra, Pociąg Luxtorpeda i Autobus Solaris. A trudne słowa, które mogą zaskoczyć np. gości obcokrajowców to: Chrząszcz, Źdźbło, Szczotka, Rzeżucha. Kolejne rozgrywki można urozmaicić o karty dodatkowe, opisane na końcu instrukcji do gry.

Odpowiedz

Twój adres email nie będzie widoczny publicznie.Pola wymagane są oznaczone *

*

four × 3 =