Flow of History to gra tajwańskiego wydawnictwa Moaideas, zaprojektowana przez Jesse Li, autora mającego na koncie bardzo dobrze przyjęte przez graczy tytuły: Guns & Steel oraz Ponzi Scheme. Dzięki wydawnictwu Lucrum Games z dziełem tego utalentowanego projektanta będzie miała okazję zetknąć się szersza publiczność w Polsce.
Flow of History to elegancka i zwięzła gra cywilizacyjna. Pięcioosobowa rozgrywka w gronie sprawnych graczy nie powinna trwać dłużej niż półtorej godziny. Z naszych testowych doświadczeń wynika, że po pewnym ograniu standardowy czas rozgrywki oscyluje koło godziny. Wciąż jest to jednak zdecydowania “gamers’ game” przesączona ciekawymi i niebanalnymi decyzjami. Cywilizacja w godzinę – brzmi kusząco, czyż nie?
Spotkamy tu typowe mechaniki gier cywilizacyjnych: wybór kart za kolejnych epok, liderów, ustroje, gospodarkę, kulturę i oczywiście mechanizm wojny i wyniszczenia przeciwnika. Unikalną mechaniką jest sposób zakupu kart, który lekko przypomina licytację, lecz jest bardziej dynamiczny i konfrontacyjny.
Każdy z graczy, jeśli chce pozyskać kartę musi w nią wpierw zainwestować pewną ilość zasobów. Inwestycja może zostać zakończona dopiero w kolejnej turze. W międzyczasie inny gracz może ją “odstrzelić” i dołączyć do swojej cywilizacji. Jednak w takim przypadku pierwotny inwestor zarabia dużą ilość zasobów. Gracze zmagają się zatem z dylematami. Czy dać ofertę zaporową, która uniemożliwi wykup karty przez innego gracza, czy zaryzykować i liczyć, że nikt nie będzie nią zainteresowany? Może lepiej zainwestować w kartę, na którą czai się przeciwnik, licząc na łatwy zarobek, a ryzykując, że przeciwnik z niej zrezygnuje, zostawiając nas kapitałem zamrożonym w średnio nam potrzebnej inwestycji?
Emocje, wybory, poczucie rozwoju cywilizacji i unikalne napięcie, a wszystko to zaklęte w godzinnej rozgrywce. Taka jest Krótka historią cywilizacji.
W polskim wydaniu zostanie uwzględniony wariant dwuosobowy. Ponadto przygotujemy unikalną ilustrację na pudełku. Poniżej: próbki grafik z samej gry.
Facebook Comments