Home / Aktualności / Rozszyfruj przeciwnika!

Rozszyfruj przeciwnika!

Już jest! Dla wszystkich miłośników gier lekkich, ale skłaniających szare komórki do małej gimnastyki. Dla wszystkich, którzy lubią szybkie rozgrywki i szpiegowskie klimaty. Dla wszystkich… po prostu dla wszystkich!

„Kryptos” w nowych szatach!
Informacja jest najcenniejszą bronią w arsenale każdej armii. Wiedza o planowanych działaniach przeciwnika i poznanie jego słabości jest kluczem do zwycięstwa. Gra „Kryptos” polega na jak najszybszym odszyfrowaniu tajnych kodów. Gracz wciela się w rolę kryptologa i otrzymuje klucze do tajemnic, wskazówki i ukryte wiadomości. By wygrać w walce wywiadów trzeba myśleć, planować i analizować. I śpieszyć się, by konkurenci nie zdobyli bezcennych danych przed nami! 
 
Wiek graczy: od 8 lat w górę
Czas rozgrywki: ok. 15 min.
 
 
Patronat nad grą objęli:
Miłośnicy zagadek znajdą w „Kryptosie” szyfrową niespodziankę o Muzeum Armii Krajowej!
Kryptos to przede wszystkim genialna rozrywka dla wielbicieli gier dedukcyjnych: prosta, acz wyborna mechanika, przyjazne zasady, szybkie i bardzo satysfakcjonujące partie.”
Arek Lewandowski, Kostkarnia
„Wiecie zapewne, że szyfr Enigmy po raz pierwszy udało się złamać Polakom. Jeśli chcecie poczuć choć namiastkę tej pracy, sięgnijcie po Kryptos.”
Mateusz Gołaszewski, Polter.pl
Kryptos to bardzo szybka i prosta gra bez negatywnej interakcji (w żaden sposób nie przeszkadzamy innym graczom w zdobywaniu punktów) (…) Łatwo będzie namówić na niego osoby posiadające uczulenie na ludziki z mieczami, albo statki kosmiczne na kartach. Gra nadaje się też dla młodszych graczy.”
Borys Wołkowiecki, Board Times
Gra znalazła się w Top 10 Deduction Games znanych vlogerów z Dice Tower, a w światowym rankingu Board Game Geek uzyskała ocenę 6,6.

Piotr Siłka z poczuciem humoru opowiada o projektowaniu gry „Kryptos” na stronie Games Fanatic:

„Niesiony chęcią pomocy w krzewieniu niezbędnych umiejętności dedukcyjnych w społeczeństwie i wychowaniu kolejnego pokolenia kryptologów postanowiłem stworzyć edukacyjne narzędzie, które pozwoli rozwijać te umiejętności wśród naszych obywateli. Zainspirowany dobrym wzorcami zachodnimi przystąpiłem do procesu projektowania wraz z członkami tajnego stowarzyszenia Monsoon Group. Od początku chciałem stworzyć prostą grę opartą na kartach, dzięki czemu zostaną zmniejszone koszty produkcji, a co za tym idzie, będzie ona dostępna szerszemu gronu odbiorców. W swej naiwności myślałem, że na samych kartach się skończy.”

Piotr Siłka – oprócz „Kryptosu” jest autorem m.in. Kosmicznej misji, Pamiętnych historii i Wyprawy do dżungli. Zajął drugie miejsce (wraz z Ewą Jakaczyńską) w konkursie na najlepszą grę planszową, zorganizowanym przez Rzecznika Praw Dziecka. Przez dwa lata był redaktorem naczelnym Games Fanatic, współpracował też ze Światem Gier Planszowych. Jest członkiem warszawskiej grupy testerów i autorów gier Monsoon Group. Wychował się na serialu Friends i zespołach w kraciastych koszulach z Seattle, ale nie zdradził nam czy ta fascynacja trwa nadal.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

twenty − five =