Home / Patronaty / Lucrum Games prezentuje Wyspę Kwitnącej Wiśni

Lucrum Games prezentuje Wyspę Kwitnącej Wiśni

Cesarz Japonii zebrał architektów i nakazał, aby u podnóża góry Fudżi powstało miasto godne Cesarstwa. Architekci przyjęli wyzwanie. W tajemnicy zbierali pomysły, a gdy się wreszcie spotkali… odsłonili karty.

Wyspa Kwitnącej Wiśni (org. Honshu) to prawdziwa perełka wyszukana na targach w Essen 2016 u fińskiego wydawcy Lautapelit.fi. Patent na jakim opiera się rozgrywka można opisać jako unikalne połączenie mechaniki trick-taking i układania własnej planszy na zasadach znanych z takich gier jak Patchistory, czy na nasz rodzimy Witkacy. Ujmując rzecz jeszcze prościej to mieszanka gry karcianej i puzzli, w których o pasujące nam elementy musimy twardo zawalczyć z przeciwnikami.

Zasady można wytłumaczyć raptem w kilka minut:

  1. Wykładacie karty walcząc o kolejność ich dobierania, aby zyskać przewagę możecie użyć zmagazynowanych zasobów.
  2. Dokładacie zdobytą kartę do swojego projektu (budowanej przez siebie mapy) powiększając miasta i budując fabryki w otoczeniu lasów i jezior.
  3. Mapy, fabryki, lasy i jeziora przynoszą punkty na koniec gry. Gracz-architekt, który wykonał najbardziej prestiżowy projekt zyskuje względy i uznanie samego Cesarza. Krótko mówiąc, zostaje zwycięzcą.

projekt jednego z graczy, fot. Jacky Pohl (BGG)

W ramach tych prostych reguł znajdziecie szerokie pole dla różnych taktyk i ciekawych decyzji. Tym bardziej, że jedną z zasad punktacji wybieracie losowo spośród 8 dostępnych w grze. Zarówno gracze lubujący się w interakcji, jak i wielbiciele „uprawy własnego poletka” znajdą w Wyspie Kwitnącej Wiśni coś dla siebie.

Planowana data premiery: marzec/kwiecień 2017.

Games Fanatic objął patronat nad grą.

Odpowiedz

Twój adres email nie będzie widoczny publicznie.Pola wymagane są oznaczone *

*

eighteen + 18 =