Home / Zapowiedzi / Castles and Dragons w grudniu na Kickstarterze

Castles and Dragons w grudniu na Kickstarterze

Castles and Dragons
(Zamki i Smoki)

Strategiczna gra planszowa z rozbudowanym aspektem ekonomicznym. Osadzona w mrocznym uniwersum fantasy: „Mortron”. Świecie w przeszłości dotkniętym magiczną apokalipsą i wojną stoczoną z półbogiem. Po milenium zaczyna znów na nowo być kolonizowanym.

d1b511_e588fb7fcd214f3eab6535ccc1c9de85-mv2_d_5374_5374_s_4_2Gracz wciela się w rolę jednego z czerech władców. Pod swoim panowaniem otrzymujemy ląd, gdzie możemy budować kolejne wioski oraz fabryki, które będą przynosić nam surowce potrzebne do budowy. Z czasem wioski zamienią się w tętniące życiem miasta. Będziemy mogli je bronić wznosząc zamczyska oraz wieże magów. Zapełnić nasze skarbce pomogą nam wozy handlowe, te będziemy wysyłać poprzez dzikie tereny do innych władców. Oczywiście w tym wszystkim nie może zabraknąć wojska, dzięki któremu będziemy zdobywać dzikie tereny pod władzą orczych plemion. Gdy wzniesiemy nasze królestwo na wyżyny, przyjdzie czas zwerbować potężnego smoka – jedną z najsilniejszych istot i zacząć toczyć wojny z innymi władcami o panowanie na kontynencie. Zapewne pomocni okażą się szpiedzy. Nasyłani na wrogów doprowadzą ich do szewskiej pasji. Skrzętnie podpisane pakty dadzą nam przewagę nad rosnącymi w siłę innymi królestwami.

d1b511_633fd51275174528835a7cef43f6e0ec-mv2_d_5292_3528_s_4_2Każde nasze posuniecie jako władcy odbije się na zadowoleniu ludu. Jedne czyny obniżą współczynnik, jak na przykład: podniesienie podatków, albo bitwy toczone na posiadanych włościach. Natomiast inne przyniosą pozytywny odzew: wysyłanie powozów handlowych czy nasyłanie szpiegów. Gdy będziemy dobrze zarządzać królestwami, dam nam to szansę zakończyć rozgrywkę w bardziej pokojowy sposób, mianowicie: tworząc z posiadanych królestw kraj.

d1b511_063907954510407b9f92be78646c0b17-mv2_d_2432_3648_s_4_2Rozgrywka toczyć się będzie przez 10 tur. Każda z tur podzielona jest na 8 faz. W każdej z faz gracze wykonują pewne czynności, które mają dać im przewagę w późniejszej rozgrywce. Zatem mamy fazę podatków, gdzie władcy ściągają daniny z włości oraz fabryki generują zasoby. Kolejna; to faza utrzymania wojska, w której należy uiścić żołd naszym żołnierzom. Później przystępujemy do knowań i podpisywania paktów z innymi graczami. Zawsze dobrze jest zawrzeć jak najwięcej paktów na początku gry z jak największą ilością władców., wtedy nikt nie wie jaką politykę mamy w stosunku do nich. Po czym przystępujemy do fazy zakupów. Tutaj mamy do czynienia z „żywym rynkiem”, gdzie ceny zmieniać się będą co turę w zależności od ilości kupionych czy sprzedanych towarów. Czasem można nieźle zarobić, bądź wydać fortunę na uzupełnienie strat wojskowych. Później wznosimy budowle za posiadane surowce. Dobrze jest zliczyć wcześniej co będzie potrzebne i w razie czego dokupić na rynku. Po tej fazie jest czas na ekspedycje. Możemy tutaj wysyłać wozy handlowe oraz przemieszczać wojska na naszych terenach. Armie rozesłać do ochrony wiosek i miast, bądź zebrać wojsko z zamku i przygotować na wojaczkę. Przed ostatnią fazą jest faza bitew. Tutaj każdy z graczy skrzętnie notuje, gdzie jego armia ma się udać. Po czym wszyscy ujawniają plany w tym samym czasie i poruszają wojsko. Może dojść do przedziwnych sytuacji jak trzech różnych władców będzie się biło o prawie pustynny teren. System walki został bardzo porządnie skonstruowany, gdzie możemy w łatwy i szybki sposób rozegrać najzacieklejsze bitwy. Na sam koniec przychodzi faza zadowolenia ludu. Każdy zlicza plusy i minusy, które zebrał podczas tury i wprowadza zmiany na karcie postaci. Będzie można starać się założyć kraj jeśli zadowolenie ludu sięgnie zenitu. Zostaje tylko rzut na inicjatywę i możemy zaczynać kolejną turę.

d1b511_83b1a10745a949cfad2029d97f622fc0-mv2_d_5472_3648_s_4_2W pudełku znajdziemy ślicznie ilustrowaną mapę świata, podzieloną na dwa duże kontynenty z dziesięcioma różnymi krainami. Dwadzieścia kart terenów, które to dadzą za każdym razem inną rozgrywkę. Trzydzieści sześć kart szpiegów. Cztery kości dwunastościenne w różnych kolorach. Małe, malowane, drewniane sześciany do oznaczania poziomu zadowolenia ludu, cen oraz własności terytorium. Do tego masę żetonów: wioski, miasta, surowce czy armie. Srebrne monety, które robią za walutę w grze. Podręcznik z zasadami, który specjalnie dla polskich fanów będzie dostępny również w tym języku. Na sam koniec należy położyć wisienkę na torcie: prześlicznie wykonane plastikowe modele wojsk oraz zamków, które zachwycą nawet fanów gier bitewnych.

Kampania na rzecz gry rusza 6 grudnia na kickstarterze.

Więcej o grze na stronie firmowej: http://www.elfenixgames.com

oraz na profilu FB http://www.facebook.com/castlesandragons/

Odpowiedz

Twój adres email nie będzie widoczny publicznie.Pola wymagane są oznaczone *

*

two × two =