Home / Aktualności / Zapowiedź: World of Tanks: Rush – Ostatni Bastion – REBEL

Zapowiedź: World of Tanks: Rush – Ostatni Bastion – REBEL

rebelWorld of Tanks: Rush – Ostatni Bastion

Już za kilka dni nakładem naszego wydawnictwa ukaże się tytuł World of Tanks: Rush – Ostatni Bastion. To najnowszy dodatek do  karcianki opartej na znanej i lubianej grze komputerowej, wprowadzający do podstawowej wersji szereg zmian i usprawnień, które znacząco urozmaicają wrażenia płynące z rozgrywki. Dodatek nie tylko wprowadza do gry nową frakcję – Japończyków – ale też dodaje jednostki: są to zarówno pojazdy dla pięciu poprzednich nacji, które dysponują zdolnościami odmiennymi od dotychczasowych, jak i całkowicie nowe Pojazdy Wielozadaniowe, nie przynależące do żadnego z państw obecnych w grze

 

 

Ostatni Bastion nie jest produktem samodzielnym – do gry wymagana jest podstawowa wersja World of Tanks: Rush. Możliwe jest natomiast jednoczesne dołączenie do gry Ostatniego Bastionu oraz wcześniejszego rozszerzenia zatytułowanego Drugi Front.

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się ze znajdującym się poniżej opisem, w którym przybliżamy wszystkie elementy wprowadzane do rozgrywki przez rozszerzenie.

 

 

 

Nowe państwo – Japonia

World of Tanks: Rush – Ostatni Bastion wprowadza do gry zupełnie nową nację – Japończyków. W dodatku znajdują się 33 karty reprezentujące pojazdy działające w ramach armii Kraju Kwitnącej Wiśni. W zestawie znajdują się równie karty japońskich medali z wizerunkami Orderu Złotej Kani – 9 z jednym medalem oraz 3 z dwoma medalami – a także odpowiadająca im karta osiągnięcia, przyznająca na koniec gry dodatkowe punkty graczowi, który zbierze najwięcej japońskich medali.

  

Nowe zdolności jednostek

Oprócz nowej nacji w rozszerzeniu znajdują się po 3 karty dla każdego z pozostałych państw obecnych w grze: ZSRR, USA, Francji, III Rzeszy, a także wprowadzonej w dodatku Drugi Front Wielkiej Brytanii. Przedstawione na kartach pojazdy dysponują zupełnie nowymi zdolnościami, które zmieniają oblicze rozgrywki.

 

Zniszczenie – zdolność ta reprezentowana jest przez niebieski symbol bomby lotniczej. Gdy gracz zdecyduje się aktywować tę zdolność pojazdu, każdy z przeciwników zabiera 1 Kartę Zniszczenia z nowego stosu wprowadzonego w dodatku i kładzie ją na wierzchu swojej talii. Karty Zniszczenia „zapychają” talie graczy, gdyż w trakcie gry nie mają żadnego działania, natomiast na koniec rozgrywki każda Karta Zniszczenia w talii odejmuje 1 medal od wyniku gracza. Ponadto w puli osiągnięć pojawiła się nowa karta, przyznająca 5 medali graczowi, w którego talii znalazło się najmniej Kart Zniszczenia.

 

Rozwój – symbolizowany na kartach poprzez wizerunek białego cyrkla. Zdolność ta używana jest wyłącznie pod koniec gry przy wyłanianiu zwycięzcy. Każda karta rozwoju daje jeden medal graczowi, który ją posiada (bez określonej przynależności). Dodatkowo w fazie przyznawania osiągnięć karty ze zdolnością rozwoju mogą być uważane za dowolną, wybraną przez gracza kartę pojazdu, zwiększając tym samym ogólną liczbę posiadanych przez niego kart danego rodzaju, co może w ostateczności zdecydować o tym, komu przypadną punkty za określone osiągnięcia.

Pojazdy Wielozadaniowe 

Ostatni Bastion wprowadza do rozgrywki cztery zupełnie nowe pojazdy wielozadaniowe, oznaczone złotym kolorem. Pojazdy te nie przynależą do żadnego z występujących w grze sześciu państw, gdyż zostały wyprodukowane przez kraje nie biorące udziału w rozgrywce. 

Wykonując atak gracz może dodać dowolną ilość kart pojazdów wielozadaniowych z ręki, tak jakby przynależały do kraju, którego jednostki są używane podczas atakowania. W przypadku zniszczenia wrogi jednostek gracz otrzyma medale państwa, do którego przynależą główne jednostki uczestniczące w ataku.

Możliwe jest także przeprowadzenie ataku wyłącznie „złotymi” pojazdami, jednak w takim wypadku gracz nie otrzyma żadnego medalu.

Operatorzy

Karty Operatorów to nowe karty koszar, nie wchodzą one jednak w skład kart startowych. Zamiast tego karty te tworzą na początku gry osobny stos i można je kupić na normalnych zasadach, z zastrzeżeniem, że każdy z graczy może kupić wyłącznie jednego Operatora.

 

Karty te charakteryzują się wyjątkowo korzystnym stosunkiem kosztu karty do ilości generowanych surowców.

Warianty rozgrywki

Łączna liczba kart pojazdów w podstawowej wersji gry oraz obu dodatkach wynosi 202 karty. Liczba ta daje ogromne możliwości planowania i strategii, a jednocześnie pozwala na swobodne dopasowanie zawartości talii. Od teraz rozgrywka może przebiegać według jednego z poniżej przedstawionych wariantów:

  • Nie wszystkie państwa – podczas przygotowywania gry można stworzyć talię składającą się z od 3 do 6 państw. Im mniej nacji bierze udział w rozgrywce, tym łatwiejsze staje się zebranie czołgów tego samego pochodzenia. Dzięki temu rozgrywka staje się agresywniejsza, gdyż graczom łatwiej uzbierać zestaw czołgów, a tym samym częściej mogą atakować.
  • Niesymetryczny rozkład jednostek – mechanika gry pozwala na użycie różnej liczby kart dla poszczególnych państw. Przed rozpoczęciem rozgrywki z wybranych państw można usunąć wybraną liczbę losowych kart. W ten sposób można modyfikować, czołgi których państw będzie łatwiej lub ciężej zebrać w trakcie rozgrywki.
  • Nie wszystkie zdolności – możliwe jest usunięcie z rozgrywki wszystkich kart posiadających wybraną zdolność/zdolności w zależności od preferencji graczy.
  • Chaos wojny – wariant ten przewiduje użycie w grze dokładnie 100 kart pojazdów, wybranych losowo przed rozpoczęciem rozgrywki.
  • Gra drużynowa – instrukcja do rozszerzenia przedstawia zasady rozgrywki prowadzonej w drużynach dwu- bądź trzyosobowych.

Szacowana data premiery: pierwsza połowa sierpnia 2016

Instrukcja: World of Tanks: Rush – Ostatni Bastion

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

four × 4 =