Home / Patronaty / Patronat GF: NiQczemni – kilka nikczemnych słów o grze Pana Vaccarino

Patronat GF: NiQczemni – kilka nikczemnych słów o grze Pana Vaccarino

BOX-3D-nIQczemni-RGBPinky: Móżdżku, co będziemy robić dziś w nocy?
Mózg: Dokładnie to samo co robimy każdej, Pinky, opanowywać świat!

Pamiętacie ten cytat? Oczywiście pochodzi z kreskówki, w której dwie myszy laboratoryjne próbują przejąć władzę nad światem :). A my tą małą dygresją chcielibyśmy ogłosić, że Games Fanatic objęło swoim patronatem grę, która ukaże się w sierpniu nakładem wydawnictwa FoxGames – nIQczemni szaleni naukowcy! Odkryjemy w sobie pokłady nikczemności, aby stać się największym i najbardziej przebiegłym wynalazcą, a w konsekwencji – zmiażdżyć przeciwników i opanować świat! Jeśli jeszcze Was nie zainteresowaliśmy, to warto wspomnieć, że autorem gry jest Donald X. Vaccarino, autor takich hitów, jak choćby Dominion. Zapraszamy do poczytania o pierwszych wrażeniach naszych redaktorów!

Nieśmiertelność. Dla wielu ludzi oznacza to bardzo długie życie. Ale dla Ciebie to coś więcej. Chcesz, aby Twoje dokonania były największymi osiągnięciami w dotychczasowej historii świata zarówno na płaszczyźnie technicznej, jak i artystycznej. Pragniesz pozostawić nieprzemijający ślad w annałach ludzkości. A w tym celu potrzebujesz zasobów. Podbicie świata powinno rozwiązać ten problem.

Ale nie tylko Ty wpadłeś na ten pomysł. Inni szaleni naukowcy również knują, jak podbić świat. To tak bardzo ludzkie: rozwijać naukę i dążyć do potęgi. W laboratorium nie rządzą przecież myszy. Ale dla Ciebie inni uczeni to również banda strachliwych gryzoni, którym pokażesz, gdzie ich miejsce.

Pingwin:

Wydaje się, jakoby w tej grze nie było wiele do zrobienia. Raptem cztery pola, na które możemy wysłać szpiegów. Raptem cztery akcje, z których wybieramy. Jednak myliłby się ten, kto by sądził, że gra jest schematyczna a wybory oczywiste. Jaki jest cel? Zapunktować za wykonane konstrukcje (wyłożone przed sobą karty wynalazków). Żeby to zrobić (konstruować wynalazki), trzeba mieć karty tych wynalazków i trzeba mieć fundusze. Żeby mieć fundusze, trzeba je jakoś zdobywać poprzez trzy pozostałe akcje: szpiegostwo, badania i pracę. Ale uwaga! Żeby wysłać szpiega na przeszpiegi też trzeba opłacić jego koszt! Dzięki temu jednak każda akcja twojego sąsiada, którą szpieguje twój przebiegły szpieg, będzie przynosiła ci dochód. Ale uwaga po raz wtóry! Liczba szpiegów jest ograniczona, bacz więc uważnie, w który rejon ich wysyłasz, by ci ich nie zabrakło. To lekka gra, ale z niesamowitym potencjałem. Podoba mi się zależność od sąsiadów (szpiedzy przynoszą dochód tylko za akcje twoich sąsiadów, nie wszystkich graczy), podoba mi się, że trzeba rozważnie decydować, na co wydać fundusze, podoba mi się, że wynalazki to nie tylko punkty na koniec gry, ale również efekty, z których korzystamy. I podoba mi się, że każda następna partia będzie inna, dzięki kartom konwersji. I po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że Donald X. Vaccarino to mój ulubiony autor.

Ginet:

Niebanalny fillerek/gra rodzinna mistrza Vaccarino, do którego może zasiąść (co jest dla mnie niebywałym plusem) aż 6 osób. Akcje wykonywane są symultanicznie, więc z downtimem nie powinno być problemów, a cała partia zamykać się będzie w 2–3 kwadransach. W grze wcielamy się oczywiście w naukowców, którzy parają się nie tylko pracą (ta daje spory przychód) czy badaniami (mniejszy przychód, ale do tego możemy dociągnąć kartę wynalazków), ale również szpiegostwem (to przynosi nam korzyści w zależności od tego, czy posiadamy szpiegów na zagrywanych przez przeciwników akcjach). Przede wszystkich jednak naukowcy kochają konstruować szalone wynalazki (ona przynoszą punkty zwycięstwa i dają określone efekty, ale potrafią czasami słono kosztować). Gra kończy się po uzbieraniu przez któregoś z graczy 20 punktów. Więcej nie pamiętam, poza tym że bycie nikczemnym naukowcem mi się szalenie podobało… Buaha ha ha!

 

Plansza
nIQczemni to humorystyczna gra strategiczna zaprojektowana przez Donalda X. Vaccarino (znanego z takich gier jak Dominion czy Kingdom Builder). Gracze wcielają się w szalonych naukowców zamkniętych w swych tajnych laboratoriach i próbujących podporządkować sobie świat za pomocą niesamowitych wynalazków. Ich konstruowanie wymaga badań, ciężkiej pracy oraz szpiegostwa. Gracze podejmują decyzje jednocześnie i nieraz zaskakują się nawzajem swoimi działaniami. Ale trafne przewidywanie kolejnych ruchów innych szalonych naukowców może okazać się bardzo opłacalne!

czerwony-V2nIQczemni to prosta gra, w której gracze zagrywają karty akcji, a następnie rozwiązują je równocześnie. Mają do wyboru dającą im fundusze Pracę, Badania, które pozwalają uzyskać nowe koncepcje wynalazków, aby móc je w kolejnych turach Konstruować. Ostatnią akcją jest Szpiegostwo, które pozwala na czerpanie zysków z akcji innych graczy.

Cała rozgrywka trwa około 30 minut i z racji rozgrywanych symultanicznie akcji nie zmienia się zbytnio w zależności od ilości graczy – a może w nią zagrać od 2 do 6 osób!

Ogromną zaletą gry jest 36 kart Konwersji.  W każdej grze wykorzystywane są dwie karty, które zmieniają reguły gry. Dzięki temu w każdej grze znajdziesz nową łamigłówkę do rozwiązania albo po prostu zmieni się sposób rozgrywki, forma stosowania Wynalazków lub metoda najbardziej efektywnego wykorzystania swoich szpiegów.

Wiek graczy: 10+image001

Liczba graczy: 2-6 graczy

Długość rozgrywki: ok. 30 min.


 

Facebook Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

13 + 1 =