Home / Aktualności / Plan wydawniczy 2016 – wydawnictwo Game Fabrica

Plan wydawniczy 2016 – wydawnictwo Game Fabrica

screen_gfWydawnictwo Game Fabrica pracowało wytrwale przez ostatnie kilkanaście miesięcy przygotowując dla Was nowe tytuły, w które będziecie mogli w tym roku zagrać. Przygotowywane do wydania gry rozszerzają naszą ofertę – będzie coś nowego dla miłośników euro-gier, ale także będą tytuły familijne, coś dla młodszych, oraz pierwszy wydany polski tytuł deck-building’owy!

Wydane przez nas gry będą niepełne, jeśli nie znajdą chętnych do zagrania. A więc już dziś, wraz z prezentacją listy naszych nowości, zapraszamy do śledzenia informacji o tych grach, abyście mogli wybrać coś dla siebie na premierę. Ceniąc sobie współpracę z Wami – gronem graczy dla których właśnie pracujemy – mamy też mały konkurs odnośnie pierwszej z prezentowanych pozycji. I Polecamy się także do komentowania. Chętnie odpowiemy na Wasze wrażenia, a może i pomysły 🙂

Zaznaczamy też na wstępnie, że grafiki do poniższych tytułów nie są jeszcze produktem finalnym – nad nimi też prace intensywnie trwają. Ale chwalimy się nimi, by oprócz suchego tekstu też coś z klimatu tych gier od razu Wam zaoferować 🙂

A oto, co dla Was przygotowaliśmy na rok 2016!

—————————————————————–

1. (A) Leśna draka / (B) Żołędziowa polana / (C) Leśne harce

Pod jednym z tych tytułów kryje się nasza pierwsza rodzinna pozycja, z zasadami złożonymi w sposób umożliwiający rozgrywkę zarówno młodszych graczom (w wieku już od sześciu lat), jak i wytrawnym planszowym twardzielom. W grze będziemy kierować wiewiórką, która chce jak najlepiej wykorzystać swój dzień na leśnej polanie i zebrać jak najwięcej zapasów na nadchodzącą zimę. Aby to uczynić nie wystarczy się po prostu przespacerować po tej polanie. Naszą drogę musimy sobie dobrze zaplanować, tak żeby zebrać jak najwięcej żołędzi, zanim słońce schyli się nisko ku zachodowi zapowiadając nadejście nocy. A jak już nasza wiewiórka będzie miała ułożony plan, to niestety trzeba będzie jeszcze wziąć pod uwagę pozostałe zwierzęta, które zawędrowały także dziś na naszą polanę. I taki się na niej zrobił gwar, że żołędzie zostały porozrzucane na wszystkie strony. A czasu na zbiory coraz mniej!

Gra przygotowana do rozgrywki w dwóch wariantach: rodzinnym, gdzie dobrze bawić się będą na pewno młodsi gracze, oraz zaawansowanym, który pozbawiony elementu losowego czyni z niej dobrą rozrywkę strategiczną. W naszym zamyśle powstał tytuł z cechą, która występuje np. w „Pędzących Żółwiach” – czyli w grze bardzo dobrze czują się i bawią młodsi, a jednocześnie jak „starsza młodzież” do niej zasiądzie, to dopiero się ciekawe rzeczy dzieją 🙂

Gra oparta na kafelkach, na których będą widnieć żołędzie, po obu stronach różne ilości. Gdy wiewiórka wejdzie na kafelek by zebrać z niego zapasy, to jest on odwracany i zmienia się liczba widniejących na nim żołędzi. I tak po małym spacerze kilku wiewiórek gracz, którego kolejka właśnie się rozpoczęła musi tak pokombinować, by przejść po kafelkach dających mu jak największą liczbę zebranych zapasów. A jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, by trochę poprzeszkadzał poprzez poodwracanie tych kafelków wiewiórką biegającym koło niego.

W grze będą kafelki, które stworzą pole do gry (naszą Polanę), drewniana kostka z symbolami specjalnych akcji, które będą dostępne dla naszych wiewiórek, masę żetonów, i sześć drewnianych modeli wiewiórek – specjalnie zaprojektowanych meepli.

Ale chwila? Czy nie napisaliśmy powyżej, że gra wyjdzie pod jednym z trzech tytułów? Ano tak 🙂 Chcemy żebyście pomogli wybrać nam tytuł, więc ogłaszamy konkurs: głosowanie! A wśród wszystkich osób, które zagłosują wylosujemy kilka, które nagrodzimy. A w puli nagród znajdą się np. egzemplarze naszych nowości 🙂 Konkurs będzie trwał od 2 marca (szczegóły na naszej stronie i profilu Facebook’owym).

Tytuł gry: Leśna draka -lub- Żołędziowa polana -lub- Leśne harce (zdecydujecie już niedługo!)
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria: 
gra familijna,
Liczba graczy: 2-6
Wiek graczy: 6+
Czas gry: 20 minut
Premiera: maj/czerwiec 2016

 

draka

 

2. Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu

Muzeum było tego dnia zamknięte, by nie zacierać śladów. Drepcząc w te i we wte po czerwonym dywanie, zrozpaczony kustosz rwał sobie włosy i jęczał z cicha za każdym razem, gdy zerkał na puste miejsce po obrazie. Strażnicy stali pod ścianą i wpatrywali się w czubki własnych butów. Niestety inspektorzy nie mieli dla nich dobrych wiadomości. Sprawca był prawdziwym profesjonalistą – nie pozostawił niczego, co mogłoby do niego doprowadzić. Jedynie dziwne plotki o mężczyźnie przechadzającym się ulicami miasteczka z prostokątnym pakunkiem pod pachą…
Inspektorzy postawili sobie za cel znalezienie złodzieja dzieła sztuki. Ten, któremu się powiedzie, zasłuży na awans albo wspomnienie w lokalnej gazecie!

„Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu” to pozycja przygotowana jako gra imprezowa. Mechanika gry z wykorzystaniem kafli, które wykładane przez graczy na pole gry będą tworzyć poszlaki pomagając ująć sprawcę i odnaleźć zaginiony obraz. To będzie gra oparta na dedukcji. Gracze będą starać się tak wykorzystać dostępne im kafelki z wizerunkami podejrzanych by zdobyć jak najwięcej Punktów Dochodzeniowych podczas rozgrywki i tym samym być pierwszym inspektorem, który dotrze do sprawcy. Rozgrywka zaplanowana na 15 minut, dająca dzięki temu możliwość szybkich rewanżów.

W pudełku z grą będą także znajdować się zasady i dodatkowe komponenty do mini gry „Tożsamość”, w której to dwaj gracze będą mogli rywalizować w poszukiwaniach świadka zdarzenia. „Tożsamość” to rozgrywka dla dwóch graczy przypominająca trochę klasycznego Masterminda 🙂

Tytuł gry: Komisarz Wiktor i sprawa zaginionego obrazu
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria: 
gra dedukcyjna, logiczna
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 8+
Czas gry: 15 minut
Premiera: maj/czerwiec 2016

 

3. Karczemne opowieści

„Karczemne opowieści” to gra deck-buildingowa. I to pierwsza wydana gra tego typu polskiego autora. Rozgrywka dla 2-4 graczy, którzy wcielając się w role znudzonych życiem szlachciców będą starali się trochę rozerwać szukając typowych bohaterskich przeżyć i przygód. Do nich należeć będą takie atrakcje jak: wyprawy zbójeckie, poszukiwania skarbów, ratowanie księżniczek, czy też klasyczne ubijanie smoków (względnie mniej klasyczne, acz częściej spotykane: ratowanie się przed smokami). Sami tego jednak zrobić nie mogą, wszak co oni wiedzą o szerokim świecie? Więc swoją przygodę z bohaterstwem zaczną od wizyty w znanej w całej okolicy Karczmie, gdzie pierwszym ich zadaniem będzie zebranie odpowiedniej drużyny. A później pozostanie już tylko wyprawa, a po niej wielkie opowieści aż do późnej starości (panie drogi, z kim ja tam nie byłem, i kogo ja teraz nie znam!…).

Gracze będą podczas gry tworzyć talie bohaterów, dzięki którym będą mogli uczestniczyć w przygodach. Ich wyczyny będą wraz zebraną drużyną punktować na koniec gry, by wyłonić szczęśliwca, o którego wyprawach śpiewać będą pieśni i pisać poematy.

Gra będzie wykorzystywać ciekawe i klimatyczne grafiki postaci, których drobną próbkę możecie ujrzeć poniżej.


Tytuł gry:
Karczemne opowieści
Autor: Krzysztof Matusik
Kategoria:
Gra karciana, Deck Building.
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 30 minut
Premiera: maj/czerwiec 2016

 

karczma

 

4. Silesia

„Silesia” to ekonomiczna gra planszowa, przedstawiająca piękno i historię Śląska. Jest to tytuł, który był w wersji prototypowej prezentowany na kilku konwentach i spotkaniach planszowych w ubiegłym roku.

„Silesia” to kolejny nasz produkt, który będziemy chcieli wydać z Waszą pomocą poprzez platformę Wspieram.to. Akcja crowdfundingowa ruszy w wakacje tego roku. Już teraz zapraszamy do śledzenia postępu prac nad grą – wystarczy mieć polubiony nasz profil na Facebook’u, lub odwiedzać co jakiś czas naszą stronę.

Tytuł gry: Silesia
Autorzy: Krzysztof Matusik, Aleksander Biela
Kategoria: 
Gra ekonomiczna
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 12+
Czas gry: 60 minut
Premiera: akcja crowdfundingowa rusza w wakacje 2016

 

silesia

5. Lokomotywy

„Lokomotywy” to pierwsza gra samodzielnie zaprojektowana przez Aleksandra Bielę, współautora szeroko już rozpoznawalnej gry Thrash’n Roll.

Gra o tematyce kolejowej, w której przewozić będziemy pasażerów. Gra będzie stopniem trudności odpowiadała tytułowi „Ticket to Ride / Wsiąść do Pociągu”.

Więcej informacji o tej pozycji już wkrótce. A premiera zapowiedziana jest na czas tegorocznych targów Essen!

Tytuł gry: Lokomotywy
Autor: Aleksander Biela
Kategoria: 
Familijna. Gra kolejowa.
Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: 10+
Czas gry: 60 minut
Premiera: październik 2016

loko

 

 

——————————————————

Tyle od nas! Zapraszamy do komentowania i podsyłania w szeroki świat 🙂
Zapraszamy też do śledzenia naszego Fanpage na Facebook’u

Odpowiedz

Twój adres email nie będzie widoczny publicznie.Pola wymagane są oznaczone *

*

five × 1 =