Home / Aktualności / 5 porażek i sukcesów w 2015 roku

5 porażek i sukcesów w 2015 roku

unnamed (1)

Szczęśliwego Nowego Roku życzy cała ekipa Portal Games! Fury planszówek w nadchodzącym lepszym 2016 roku oraz niekończącego się wolnego czasu do ich ogrywania!

Za nami rok 2015. Jaki był? Oto spojrzenie na mijający rok z naszej perspektywy! Oto jak sami postrzegamy największe sukcesy i porażki minionych dwunastu miesięcy. Oto pięć naszych największych wpadek i pięć największych sukcesów 2015!

unnamed

Porażka number 1 – Heroes of Normandie.
Międzynarodowy hit, produkt, który miał być naszym produktem flagowym roku 2015, gra którą zaprezentowaliśmy po raz pierwszy już w 2014 roku i dzielnie promowaliśmy na Pionku czy Portalkonach wbrew solennym zapowiedziom nie ukazała się w zapowiadanym terminie. Zamiast dumnie prężyć się w naszym katalogu, sprawia, że na forach ludzie śmieją się z Portal Games, sprawia, że wszystkie nasze zapowiedzi kwitowane są złośliwym uśmiechem, sprawia, że przez długie lata za każdym razem gdy coś ogłosimy, będziemy słyszeć złośliwe “Taa, tak jak wydawaliście Heroes of Normandy…”.

Wyciągnęliśmy wnioski z tej katastrofalnej przygody. Od stycznia 2016 wprowadzamy system informacji podobny do tego jaki stosuje FFG. Każdy z naszych zapowiedzianych produktów będzie miał jasną i przejrzystą informację dotyczącą statusu produkcji, będziecie dokładnie wiedzieli kiedy skończyliśmy tłumaczenie, kiedy wysłaliśmy pliki do partnerów, kiedy ruszyła produkcja, kiedy produkt jest na statku w drodze do Polski…

Sukces number 1 – Powstanie linii 2 Pionki.
Portal Games to mocno sprofilowane wydawnictwo – od lat produkujemy ciężkie, klimatyczne tytuły dla graczy, stąd w 2015 zdecydowaliśmy się na otwarcie drugiej linii gier – linii 2 Pionków. W 2015 wydaliśmy Wesołą Farmę, Szalone Zegarki, 3 Bajkogry, Zapraszamy do podziemi oraz Istanbul – łącznie 7 świetnych tytułów skierowanych do dzieci i młodzieży. Istanbul to zwycięzca nagrody Kennerspiel des Jahres, Bajkogry to zwycięzcy całego szeregu nagród z nagrodami Origins Best Childern Game, Golden Geek Best Children Game czy The Dice Tower Seal of Excellence!

Linia 2 Pionków została świetnie przez Was przyjęta, gry mają rewelacyjne recenzje, a my na 2016 szykujemy masę kolejnych tytułów. Jesteśmy przekonani, że siostrzana linia to był strzał w dziesiątkę i będziemy mieli dzięki niej możliwość prezentowania Wam wielu świetnych tytułów.

Porażka number 2 – polskie premiery
Opóźnienie polskich premier gier tworzonych przez Portal Games było dramatyczne. Angielskie edycje Statków, Łupów, Atlantydów, Poprzez wieki, Strongholda, Pięciu rodzin miały miejsce w październiku na targach w Essen, podczas gdy polscy fani wciąż czekają na niektóre z tych gier! To olbrzymi problem jaki napotkaliśmy w tym roku.

Od wielu lat Portal Games współpracuje z jedną, zaufaną drukarnią, która zapewnia najwyższą jakość produktów, terminowość, rzetelne podejście do naszych tytułów. Od wielu lat Portal Games zwiększa nakłady gier – w tym roku zaś doszło do apogeum. Nie tylko zwiększyliśmy nakłady w jakich produkujemy gry, ale i ilość gier. Dla przypomnienia – od lat jeździliśmy na targi w Essen z dwoma tytułami, w tym roku było ich czterokrotnie więcej! W roku 2016 będziemy dywersyfikować produkcję i pilnować, by w żadnym wypadku nie dochodziło do zatorów w drukarniach, a tym samym do opóźnienia produkcji. Pliki angielskich i polskich edycji będziemy słać do druku równolegle, tak by polscy gracze nie byli pokrzywdzeni. Wierzymy, że rok 2016 będzie pod tym względem o wiele lepszy.

Sukces number 2 – Gen con i Essen 2015
W roku 2014 mieliśmy jedną premierę na Gen conie (Imperial Settlers) oraz trzy premiery na Essen (Imperial Settlers, Bots, Mississippi). W roku 2015 mieliśmy trzy premiery na Gen conie (Statki Łupy, Atlantydzi, Poprzez wieki) oraz osiem (!) premier na Essen (Statki Łupy, Atlantydzi, Poprzez wieki, Konwój, Stronghold, Łowcy, Pięć rodzin, Stalowa Policja 3.0). Trzykrotnie zwiększyliśmy ilość nowych tytułów!

Nasze stoisko na targach w Essen było czterokrotnie większe niż w roku poprzednim i znalazło się w głównej, najważniejszej hali targów, tuż obok gigantw rynku – IELLO, ZMAN i Pegasus Spiele. Z kolei nasz plan działań na Gen conie obejmował ponad 600 godzin dodatkowych odbywających się poza stoiskiem atrakcji (pokazy gier, turnieje, prelekcje!). Naszą obecnością na tych dwóch największych imprezach potwierdziliśmy, iż Portal Games jest w chwili obecnej jednym z największych w Europie wydawców gier.

Porażka number 3 – Ambasadorzy
Wynikająca w stu procentach z tego o czym wspominaliśmy w punkcie drugim – obładowania drukarni zleceniami, stała się faktem. Zawaliliśmy premierę Ambasadorów, niestandardowy wymiar kart nieustannie spychał to zlecenie z kolejki w drukarni, cudem udało się wyrwać produkt z druku w grudniu i rozesłać do Was tuż przed świętami.

To kolejna ofiara błędnej oceny możliwości przerobowych drukarni, ofiara wiary w obietnice, że „na pewno się uda”. Zawiedliśmy Wasze oczekiwania. W roku 2016 zmieniamy procedurę współpracy z drukarniami, jesteśmy już po pierwszym spotkaniu (odbyło się w ostatnich dniach 2015) z naszymi partnerami, na którym zakolejkowaliśmy produkcję na Q1 2016 i zarysowaliśmy plan na cały rok 2016. Naszym planem na rok 2016 jest zwiększenie wydajności produkcji poprzez planowanie produkcji z dużym wyprzedzeniem i zakolejkowywanie następujących tytułów. Wierzymy, że w 2016 będzie lepiej.

Sukces number 3 – Portal Games USA
W 2015 roku odwiedziliśmy siedem (!) konwentów w USA. Byliśmy na GAMA Trade Show, byliśmy na ACD Days, The Dice Tower Con, Origins Fair, Gen con, PSI Days, GTS Days oraz Boardgamegeek con. Pozycja Portal Games w Stanach rośnie w niesamowitym tempie, nasze gry są tam szanowane i lubiane, Osadnicy są absolutnym hitem, który zgarnął w 2015 roku ponad 10 nagród, a wydane w 2015 roku Poprzez wieki zrobiło nieprawdopodobna furorę sprzedając się w rekordowym dla nas nakładzie!

Jesteśmy jednym z niewielu wydawców z Europy z tak silną obecnością na rynku amerykańskim, dzięki blisko 10 tysiącom fanów na Twitterze, dzięki aktywnemu kanałowi YT, dzięki bardzo aktywnej www i – ostatni, lecz nie najmniej ważny – dzięki naszemu przedstawicielowi na rynek USA, Cheveemu Dodd odnieśliśmy w 2015 gigantyczny sukces na rynku amerykańskim. Nasze gry dystrybuowane są przez wszystkich najważniejszych dystrybutorów w Stanach, a logo Portalu kojarzy się z kawałem świetnej planszówki.

Porażka number 4 – video instrukcje
Wciąż nie udało nam się zrealizować wideo instrukcji do wszystkich naszych gier. O ile unboxingi robimy do każdego naszego produktu o tyle video instrukcje można policzyć na palcach jednej ręki, a game playe, które wciąż prosicie można policzyć na jednym palcu (nakręciliśmy game play dla Poprzez wieki).

Na rynku amerykańskim mamy możliwość zlecać wideo instrukcje profesjonalistom (WatchItPlayed), na polskim rynku wciąż czekamy na równie profesjonalny i dobry kanał instruktażowy. Neuroshima Hex, Konwój, Dziedzictwo, Tezeusz mają świetne angielskie filmy nakręcone przez WatchItPlayed, polscy fani wciąż muszą czekać na rozwiązanie tego problemu.

Sukces number 4 – Planszówki TV
Udało nam się stworzyć kanał, który tryska pozytywną energią, kanał wokół którego zgromadziła się duża i wiecznie uśmiechnięta grupa fanów gier planszowych, udało nam się zbudować niesamowitą atmosferę, wprowadzić do słownika wyrażenia takie jak ‚proszę się sfokusować’ czy ‚graj Andrzeju’, udało nam się rozkręcić na skalę całego kraju szaleństwo ciasteczkowe, udało nam się przekazać do domów dziecka blisko sto gier planszowych dzięki Waszemu wsparciu i datkom od sponsorów, udało nam się pokazać, że gry planszowe to super pozytywna energia.

Będziemy dalej rozwijali formułę Planszówek TV, będziemy Was zachęcali do oglądania kanału, będziemy wysyłali prezenty do domów dziecka i będziemy dzielić się pozytywną energią. 2015 to rok kiedy powstały Planszówki TV i mamy nadzieję, że za pięć, dziesięć i piętnaście lat będziemy go dobrze wspominać!

Porażka number 5 – dodatek do Robinsona
Od poprzedniego dodatku do Robinsona minęły już ponad dwa lata, fani na konwentach nieustannie pytają kiedy będzie kolejny – nie wiemy. Plany są, pomysły są, czasu tylko nie ma.

Sukces number 5 – zespół Portal Games
W roku 2015 Portal Games powiększył się o kolejnych pracowników – wkraczamy w rok 2016 w mocnym dziesięcioosobowym składzie. Udało mi się – a piszę to ja, trzewik – zbudować niesamowity zespół ludzi. Jestem dumny z grupy, która każdego dnia przychodzi do pracy w Portal Games i jestem pewien, że to ludzie, którzy zapewnią Wam jeszcze wiele wspaniałych chwil. To niesamowita mieszanka doświadczenia i pasji, to grupa zakochana w swojej robocie i każdego dnia nawzajem się motywująca do pracy i kolejnych osiągnięć. Rok 2015 to nie tylko nowi ludzie na pokładzie, ale to także świetne ich przyjęcie przez dotychczasowych pracowników i zgranie się zespołu.

Portal Games ma najlepszy skład na tej planecie. I z tym składem jesteśmy gotowi podbijać świat.

unnamed

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

4 × five =