Home / Aktualności / Ruiny do 51. Stanu w tym tygodniu!

Ruiny do 51. Stanu w tym tygodniu!

front plW tym tygodniu będzie miała miejsce premiera najnowszego dodatku do gier 51. stan / Nowa Era. Ruiny to 40 nowych kart w małym pudełku przypominającym zestawy dodatkowe do gier LCG. Zapraszamy do zapoznania się ze zwiastunem na platformie YouTube, z instrukcją w formacie PDF na stronie Portal Games oraz z krótkim artykułem prezentującym nowe zdolności kart. Od czwartku dodatek powinien być dostępny we wszystkich dobrych sklepach z grami! 😉

3 komentarze

  1. Rafal_Kruczek

    Z instrukcji wynika, że zdolność do wzięcię karty z odrzutu dotyczy tylko karty z wierchu stosu.
    Ogromne rozczarowanie z takiego sformułowania – ze zdolności która mogła wymagać jakiejś ciekawej decyzji, zrobił się automat do recyklingu ostatnio użytej karty.
    Nie ma podane czy „Zdolności pozostałych Lokacji Produkcyjnych” triggerują się z innych to znaczy ma przykład, czy 1. robotnicy z Rozgłośni licza się do Dostawcy Niewolników? 2. Po zdobyciu 4 PZ w fazie produkcji Rozgłośnia aktywuje się trzeci raz sama z siebie?

  2. Portal Games

    Rafale,
    gdyby gracz miał możliwość przeglądania całego stosu kart odrzuconych, to znacznie spowolniłoby grę i mogłoby wywołać paraliż decyzyjny, a 51. Stanie czy Nowej Erze nie brakuje decyzji do podejmowania.
    W kwestii pozostałych pytań:
    2. Po tym jak będziesz wiedział, ile PZ uzyskałeś z produkcji, to wtedy sprawdzasz, ile dostajesz z Rozgłośni. Sama siebie już nie aktywuje.
    1. Jeśli zdarzy Ci się taka sytuacja, że będziesza miał i Rozgłośnie i Dostawcę Niewolników, to musisz przyjąć jakąś kolejność – najpierw wszystko inne, potem Rozgłośnia, potem Dostawca Niewolników. Ewentualnie znowu Rozgłośnia. Jest to dość wyjątkowy przypadek.

  3. Rafal_Kruczek

    Czlyli jak wynika z powyższego Radiostacja może mieć na siebie wpływ pośredni, ale nie bezpośredni. Ma to pewna logikę 🙂

    AP ( paraliz decyzyjny) przy przeszukiwaniu odrzutu to raczej wymówka niż argument. Gracz który chce wrócić konkretną kartę musi dużo więcej czasu poswięcić żeby opracować „timing” takiej operacji gdy musi operowac tylko na górnych kartach z odrzutu.
    Mozliwość wzięcia tylko górnej karty rodzi kilka problemów:
    – nie można rozgrywać fazy produkcji równocześnie gdy któryś z graczy na zdobycz lub umowe z dobieraniem odrzuconej. gdyby mozna buło wziąć dowolną czasami gracz bardzo zainteresowany karta głeboko na odrzucie mógłby ją wziąc i nie musiałby czekać na to co odrzuci poprzedni
    – pierwszy gracz korzytsajacy z tego podczas fazy produkcji dostaje karte odrzucona podczas wypatrywania co zazwyczaj oznacz najgorsza z 5.
    – konieczne jest utrzymywanie stosu odrzutu w określonej niezmiennej kolejności. Pamiętam jak uciazliwe były takie karty w MtG. Desinerzy to też zauwazyli i od chyba ponad 10 lat nie wypuslili kolejnych kart dla których kolejność na cmentarzu miałaly znaczenie.

    – Ograniczenie do górnej karty z odrzutu wcale nie utrudnia recyklowania niezbalansowanych kart. Ja osobiście wolałbym żeby recykling był na przykłąd ograniczony do dowolnej karty Lokacji z odrzutu. Recykling Liderów jest ZŁY i neguje to prawie całą korzyść jaką do balansu gry wprowadziła plansza Winter.

    Ograniczenie sie z recyklingiem do górnej karty ma pewne pozytywne cechy.
    – Wykonanie jest szybkie
    – możliwe są taktyczne rozgrywki w celu zakopania niebezpiecznych kart pod innymi (przebudowy, przewroty, wymiana 2 kart na 1 , itp. ) gdy przeciwnik ma zdolność recyklingową

    Zobaczymy jak się mechanika sprawdzi w praktyce. Pewnie w dużej talii i tak te zdolości nie beda pojawiać sie wystarczająco często żeby mialy znaczący wpływ na rozgrywkę.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

20 − 4 =