Home / Zapowiedź / Zapowiedzi 2014 – cz. XVI: RedImp

Zapowiedzi 2014 – cz. XVI: RedImp

LOGO_REDIMP_Nasze plany na ten rok są dość skromne, ale postawiły one przed nami spore wyzwanie w postaci gry, na której skupiliśmy wszelkie siły. Konkretnie chodzi o grę planszową na podstawie powieści Jarosława Grzędowicza  pt. „Pan Lodowego Ogrodu”.  Po dwunastu miesiącach pracy stworzyliśmy grę, która niejednemu wypali zawartość czaszki. Po tym, co stało się z testerami poważnie rozważamy umieszczenie na pudełku gry wyraźnego komunikatu „Używasz na własne ryzyko – grozi kalectwem lub zanikami pamięci”.  

Naszym celem od początku było stworzenie strategicznej eurogry typu „area controll” od 2 do 4 graczy, której mechanika daje graczom mnogość wyborów w drodze do zwycięstwa i taki cel osiągnęliśmy.

Gra nie wymaga kompletnie znajomości treści książki ze względu na wprowadzenie, jakie umieścimy w instrukcji i to wystarczy graczom do wczucia się w swoją postać jak i otaczający ją świat Midgaardu kryjący w sobie rasę istot rozumnych oraz magię, który z niewyjaśnionych przyczyn, utknął w rozwoju kulturowym i technicznym na poziomie uniwersum średniowiecznych wikingów. Świat, w którym interwencja naukowców z Ziemi burzy kruchy ład i porządek. Władza zyskana dzięki magii zmienia naukowców w ludzi opętanych żądzą zmieniania, naprawiania świata – bogów, którzy dla realizacji w ich mniemaniu szczytnych idei są w stanie poświęcić życie – oczywiście cudze, nie swoje.

Prototyp w akcji

Prototyp w akcji

Gracze wcielają się w rolę naukowców walcząc o dominację Wybrzeża Żagli a także o pozostanie na Midgaardzie, bo wkrótce po nich na planetę przybywa doskonale wyszkolony Vuko Drakkainen z zadaniem odstawienia członków ekspedycji naukowej z powrotem na Ziemię lub w najgorszym wypadku musi zatrzeć po naukowcach wszelkie ślady. Czy gracze będąc czyniącymi bogami dadzą mu na to szansę ?

Od pierwszej tury gracze zostają wrzuceni w sam środek walki odczuwając przypływ adrenaliny, strach, gorączkę walki, ból, zapach krwi i potu, szczęk oręża, jęki rannych i konających.

Już 1 marca 2014r. startujemy z projektem finansowania gry na platformie crowdfundingowej wspieram.to i akcja zbierania funduszy potrwa do końca kwietnia. Kiedy jesteśmy pytani o datę premiery gry drapiemy się po głowie, bo kampania na wspieram.to jest niejako jej początkiem. Jeśli projekt zostanie sfinansowany nastąpi jego realizacja oraz dostawa gier. Czy gra będzie dostępna zwykłym kanałem dystrybucji sklepowej tego nie wiemy. Istnieje spora szansa, że w tym roku gra będzie dostępna tylko dla wspierających projekt na kampanii crowdfundingowej. Do gry staramy się włożyć naprawdę sporo elementów np. 26 figurek jednostek specjalnych, dużą planszę, karty graczy i masę elementów drewnianych.

A tak prezentuje się okładka gry

A tak prezentuje się okładka gry

Nasze dalsze plany wydawnicze nie będą się ograniczały tylko do pozycji na podstawie książek. Mamy kilka ciekawych pomysłów i być może będziemy chcieli się z nimi zmierzyć.  Teraz zapraszamy wszystkich chętnych do wsparcia naszego obecnego projektu.


 

Facebook Comments

3 komentarze

  1. Avatar

    Okładka mega!

  2. Avatar

    Okładka mocna – do Spiel des Jahres raczej nominacji nie dostaniecie 😉

  3. Avatar
    schizofretka

    Trochę generyczna i posklejana, ale może być. Ważne by gra spełniła oczekiwania miksu DS z Chaosem!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

four × 2 =