Home / Aktualności / FUTURE.INC: The High-Tech Stakes

FUTURE.INC: The High-Tech Stakes

lans 4DLACZEGO KICKSTARTER?
Jesteśmy Lans Macabre: grupą gamedesignerów freelancerów z Polski. Od lat zajmujemy się rożnego rodzaju grami: RPG, planszówkami, LARPami. Jeśli kiedyś wpadniecie na polski konwent na pewno nas tam spotkacie. Ostatnia zaprojektowana przez nas gra – CARDIOALARM – powstała dla fundacji Dar Serca wspierającej walkę z chorobami serca. To ultraszybka partygame przeznaczona dla masowego odbiorcy. Tym razem chcieliśmy stworzyć coś dla bardziej wymagających graczy lubiących pokombinować nad grą. Stąd wziął się pomysł wydania FUTURE.INC:The High-Tech Stakes.

Ale rynek gier w Polsce jest bardzo mały, a znalezienie wydawcy na „dorosłą grę” piekielnie trudne. Wierzymy, że FUTURE.INC to gra, która może przynieść wiele emocji i radości ludziom z całego świata. Dlatego zwracamy się do Was i korzystamy z tej fantastycznej inicjatywy, którą jest Kickstarter. Mamy grę w formie prototypu, przetestowaną przez dziesiątki graczy w setkach partii. Mamy utalentowanych grafików, którzy sprawią, że FUTURE.INC będzie piękna. Mamy dogadanych ludzi od DTPu i drukarnię. Przeczytacie opis, pewnie zajrzycie do instrukcji, macie przed sobą próbkę ilustracji. Wiecie, co to za gra. Wydajmy ją razem. Dla nas to najbardziej wartościowy test naszych pomysłów – dla Was to okazja poznać świeże spojrzenie na planszówki zza oceanu. Prosimy o wsparcie.

lans 1

Plansza

GRA NA KRAWĘDZI
Dlaczego Cyberpunk? Bo kochamy ten bezkompromisowy, wizjonerski styl. To ten nurt w sf, który mówi, naszym zdaniem, najwięcej o pędzącym na złamanie karku współczesnym świecie. Odwróciliśmy w naszej grze porządek typowych historii spod znaku technoir. Uczyniliśmy głównymi bohaterami megakorporacje, a nie buntowniczych cyberpunków. Ale wciąż grają oni kluczową rolę. Dzięki licytacji są nieprzewidywalni, a walka o ich względy to najbardziej emocjonująca część gry. Cyberpunk’s not dead. Dlaczego licytacja? Ponieważ to ona najlepiej ukazuje, że w świecie mrocznej przyszłości każdy żyje na krawędzi, nawet korpy w garniturach. Świat jest areną niewidzialnej wojny. Jeden nierozważny krok może doprowadzić firmę do upadku. Jedna ryzykowna decyzja może podźwignąć ją na samą górę. Tak jak w pokerze o najwyższe stawki, wszystko zależy od Twojego sprytu i mocnych nerwów.

O CO CHODZI W FUTURE.INC: HIGH-TECH STAKES?
Gra przeznaczona jest dla 2-6 graczy. Pojedyncza rozgrywka trwa od 1,5 do 2 godzin. Każdy gracz reprezentuje jedną z megakorporacji, walczących o wpływy na świecie. Klucz do sukcesu to znaleźć odpowiedni sposób kontroli nad najemnikami. Każdy chce ich wynająć: oferując pieniądze lub technologie albo posuwając się do szantażu. Żeby móc posłużyć się cyberpunkami, musisz więc zaryzykować i przechytrzyć innych graczy. Tu w grę wchodzi licytacja. FUTURE.INC. The High-Tech Stakes to pokerowe starcie ludzkich charakterów.

Karty

Karty

 

ZASADY
Zdobądź najwięcej Punktów Dominacji i opanuj światowe rynki! Postaw swoje wieżowce. To początek gry, zdecyduj w których miejscach świata Twoja megakorporacja będzie mieć swoje filie. Obmyśl plan . Rozgrywka składa się z pięciu rund. Każda z nich dzieli się na trzy fazy: Fazę czerpania zasobów, Fazę licytacji i Fazę działań korporacji. Powodzenie w grze zależy od odpowiedniego zarządzania zasobami i trafnych decyzji podczas licytacji. Czerp zasoby. Pieniądze (forsa kręci wszystkim wokół mnie). Sprzęt (spluwy, spluwy, spluwy). Cybertechnologie (najgorętszy towar w wyścigu szczurów). Wpływy (mamy wspólnych przyjaciół). Programy (dla prawdziwych cyberkowbojów!). Od Twoich działań zależy, czy będziesz grać asekuracyjnie: np. gromadząc programy do obrony i pieniądze, za które kupisz nowe wieżowce. A może wolisz agresywną taktykę i postawisz na cybertechnologie i sprzęt? Rozłożysz siły równomiernie i będziesz improwizować, starając się wyczuć koniunkturę? Masz wiele możliwości. Wygraj licytację – zwerbuj cyberpunków i wykonaj misję. Sednem licytacji jest oczywiście blef. Gracz, ciągnie kartę, której nigdy nie pokazuje innym. Dzięki niej wie jak zareagują cyberpunki i obstawia własnymi żetonami. Teraz inni muszą głowić się, jak obstawiać: czy wyciągnięta karta jest dla nich korzystna, czy wręcz przeciwnie. Na szczęście zawsze można powiedzieć pas! Zrób sprytny manewr. W Fazie Działań korporacji możesz postawić swój wieżowiec na planszy, zniszczyć wieżowiec, przejąć wieżowiec, podejrzeć karty Cyberpunków albo zablokować czyjeś działanie. Za każdą z tych akcji płacisz żetonami zasobów, które pozostały Ci po licytacji, a koszt danego działania rośnie z każdym użyciem w grze. Stać Cię na jakieś działanie, czy roztrwoniłeś wszystko podczas licytacji? Wygraj partię o globalny rynek! Po 5 rundach policz wszystkie Punkty Dominacji uzyskane w licytacjach i zdobyte dzięki rozmieszczeniu wpływów na planszy – czy dobrze pokierowałeś swoją megakorporacją? Proste zasady i wielkie możliwości. Jak widzicie, zasady można opanować z łatwością. Pozwalają jednak na wiele możliwych zagrań i taktyk. Dzięki temu przebieg gry jest bardzo różnorodny i obfituje w zwroty akcji.

Żetony zasobów

Żetony zasobów

Poznaj szczegółowe zasady, ściągnij instrukcję FUTURE.INC: The High-Tech Stakes.

Postawcie na FUTURE.INC: High-Tech Stakes. Zobaczcie, ile możecie zyskać.

2 komentarze

  1. Veridiana

    Muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem. Klimat super, wciągający opis (byleby rozgrywka była tak samo wciągająca – jeszcze nie przeczytałam instrukcji) i świetne ilustracje! 🙂 tylko że nie mam ANI GROSZA… będę więc lamerem, co trzyma kciuki, aby inni sypnęli ;p

  2. scheherazade

    Fajnie, że chłopaki z L.M. podesłali ten tekst po polsku, może więcej ludzi zaciekawią.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

15 − 12 =