Home / Aktualności / Przepowiednie na rok 2013 cz. 11

Przepowiednie na rok 2013 cz. 11

przepowiedniaRóżni wieszcze, wróżbici, astrologowie, korzystając ze swoich narzędzi, próbują nam przepowiedzieć nadchodzące wydarzenia na rok 2013. Na pewno zastanawiacie się, co szykuje dla nas wydawnictwo  REBEL.pl. Ja już znam przepowiednie, a teraz Wam przekazuję słowa rebelowej wieszczki – Magdaleny Jedlińskiej.

 

W 2013 roku mamy nadzieję wydać jeszcze więcej gier polskich autorów. Dostajemy aktualnie bardzo dużo propozycji, około 3-4 tygodniowo. W tej chwili na warsztacie mamy około 30 prototypów, z czego 19 ma dość realną formę, nad którymi pracują nasi testerzy (około 150 osób). Ile z tego faktycznie zostanie wydanych? Trudno nam powiedzieć.

Na dzień dzisiejszy pewników mamy pięć:
1) Gra roboczo nazwana „Droga do chwały” – gracze wcielają się w rycerzy, którzy wszelkimi możliwymi sposobami starają się zdobyć chwałę na turniejach rycerskich. Natychmiast zauroczyła nas niecodzienna mechanika tej gry, która świetnie współgra z tematem. Każdy rycerz decyduje się, jak rozporządzić własnym czasem, by zdobyć jak najwięcej korzyści jak najniższym kosztem. Wiadomo, że czasu nie da się rozciągnąć, więc każdy z graczy ma zawsze tyle samo czasu do „rozdysponowania”. Odmienną cechą tej gry od większości gier typu „worker placement” jest fakt iż to, co gracz dostaje za daną akcję jest stałe, ale koszt akcji zmienia się (w przewidywalny sposób). Dzięki temu walka o inicjatywę nabiera rumieńców. W średniowieczu dostępność do wysokiej klasy trenerów była niska, więc nasi gracze będą musieli się z tym liczyć. Wisienką na torcie są turnieje – rozgrywki między graczami, w których zdobyte przez nich umiejętności owocują wygranym turniejem lub nie. Taka bezpośrednia interakcja między graczami ma znaczenie w wyniku końcowym gry.
2) Dice – również robocza nazwa – gra autorstwa Łukasza Woźniaka. Szybka, bardzo dobra gra imprezowa z kostkami, kartami i symbolami. Na stole rozkłada się karty, każda z innym symbolem. Jeden z graczy rzuca kostkami i każdy stara się szybko przeliczyć ile ikonek danego symbolu zostało wyrzuconych. Należy jak najszybciej zakryć wybrany symbol ręką i powiedzieć, ile ikonek zostało wyrzuconych. Oczywiście to tylko preludium do całej zabawy, bo za chwilę wchodzą kostki modyfikujące rzuty.
3) Slavika: Pomeranie . Dodatek typu „stand alone”, czyli można go łączyć z pierwszą grą „Slavika”, ale można też grać w niego osobno. Tytułowi Pomorzanie, posiadający nowe zdolności, wniosą nowe klany, nową frakcję, więcej krain, które zaoferują nowy sposób rozliczania ich i ustabilizują czas rozgrywki. Pomeranie stawią czoła nowym potworom, które będą miały nowe zdolności wzbogacające rozgrywkę. Grafiki oczywiście przygotuje Jarek Nocoń.
4) Drako 2 (nazwa robocza). Gra, opierająca się na mechanice Drako, ale jednak zmieniona na tyle, że będzie zupełnie inną grą. Tym razem weźmiemy udział w potyczce dwóch troli i trzech elfów. A może to będzie troje ludzi i dwa giganty…? Jeszcze nie zdecydowaliśmy, stąd też brak ostatecznego tytułu.
5) Magemaze – tytuł roboczy. Kolejna gra Łukasza Woźniaka, niewielka, ale oferująca niesamowitą zabawę. Jest to gra logiczna, w której celem jest unieruchomienie przeciwnika w magicznym labiryncie. Po wejściu na dany kafel gracz może uruchomić specjalną pułapkę – stworzyć huragan, ustawić skały blokujące drogę, przesunąć pułapkę itp. Gracz w swojej turze musi również obrócić jeden z kafli planszy, który natychmiast zmienia swoje właściwości.

Zagraniczne tytuły:
1) Rialto – gra Stefana Felda, autora takich gier jak „W Roku Smoka” czy „Zamki Burgundii.” Ma świetnie zazębiające się, niestandardowe mechanizmy, dzięki którym gra jest bardzo atrakcyjna. Ciekawym elementem jest system wybierania kart, w którym widać jakie karty inni gracze potencjalnie mogą mieć w kolejnych turach. Gracze aktywnie wypływają na to, która lokacja ile da punktów na koniec rozgrywki.
2) Mały Książę – przyjemna, lekka gra familijna okraszona grafikami z oryginalnego wydania Małego Księcia. Gracze, korzystając z niezwykle miodnej mechaniki, budują planety (każdy swoją) dla Małego Księcia, tak aby rosło na niej jak najmniej baobabów, ale też by znalazło się miejsce dla przyjaciół małego bohatera.
3) Abalone Travel – mniejsza, podróżna wersja tej klasycznej już gry logicznej w przepychanie kulek.

Dodruki gier, których nakłady się skończyły lub są na ukończeniu, a których daty mamy już w pewnym stopniu potwierdzone: Fauna, Mercurius, K2, Drako, Slavika, Dobble, Amber, Abalone Classic, dodatki do 7 cudów świata (Liderzy i Miasta), Zakazana Wyspa, Tzolkin.

3 komentarze

  1. Avatar

    Wygląda obiecująco 🙂

  2. Avatar

    Zapowiada się ciekawie. A kto jest autorem „Drogi do chwały”?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

five × three =