Home / Aktualności / Might & Magic Heroes

Might & Magic Heroes

heroesŚwiata gry komputerowej Heroes chyba nikomu nie trzeba przedstawiać – kolejne części tej legendarnej pozycji podbijały serca graczy na całym świecie. Już w listopadzie nakładem wydawnictwa Axel ukaże się planszowa wersja tej niezmiennie popularnej strategii turowej.

Będzie to rozbudowana gra strategiczna z elementami przygodowymi. Jej fabularną bazą jest najnowsza odsłona serii, Might&Magic Heroes VI. Gracze obejmą kontrolę nad jedną z czterech frakcji (Przystań, Twierdza, Nekropolia lub Sanktuarium) i staną do walki o koronę i władzę nad wschodnimi terenami cesarstwa – Księstwem Gryfa.

W grze pojawi się modularna plansza pozwalająca tworzyć niepowtarzalne mapy dla każdej rozgrywki oraz mnóstwo kart przedstawiających herosów, zaklęcia, magiczne artefakty, umiejętności czy skarby. Armie oraz istoty pojawiające się na planszy i utrudniające graczom podboje i wędrówkę przedstawione zostaną w postaci żetonów. W grze nie zabraknie też drewnianych elementów przedstawiających zamki i pionki herosów.

Każdy gracz będzie rozbudowywał stolicę, werbował bohaterów i armie, dążąc do przejęcia kontroli nad jak największym obszarem mapy. Zdobycie określonej liczby punktów zwycięstwa zapewni książęcą koronę!

Obecnie trwają testy gry oraz prace nad oprawą graficzną. Już wkrótce ruszy poświęcona grze sekcja na stronie wydawcy oraz ukaże się wpis o grze na portalu Boardgameegeek.com.

Autorem gry jest Marcin Tomczyk, znany min. z takich tytułów jak SGK Veto, Bonaparte czy Wyprawa.

Premiera Listopad 2011
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 2h+
Wiek: 12 +


 

Facebook Comments

17 komentarzy

  1. Avatar

    Brzmi jak Runewars, może być ciekawe.

    Skoro jeszcze trwają testy to zdążą wyprodukować grę w dwa miesiące ?

  2. Avatar

    To chyba jest jakiś dowcip. Ale do 1 kwietnia daleko…

  3. Avatar

    Ciekawe jak się ma tytuł planszówki do praw autorskich do wersji komputerowej. Bo chyba trudno by było uznać podobieństwo za przypadkowe.

  4. Avatar

    Korekta, zauważyłem dopiero znaczek Ubisosftu, więc chyba jest OK.

  5. Avatar

    No ciekawe – tak z kapelusza – ale ciekawe, a prawa autorskie chyba załatwione bo logo Ubisoft na pudełku nie znalazło się przypadkiem.

  6. Avatar

    Geko: na okładce jest logo Ubisoft więc Axel widać ma prawa do wykorzystania nazwy w grze planszowej. (elRojo był szybszy 😉 )

  7. Avatar

    Tak, wszystko jest legalne i prace nad nią z tego co wiem już trochę trwają.
    Prawdopodobnie w najbliższym numerze ŚGP, jeżeli pozwoli na to objętość, napiszemy coś więcej o tej grze.

  8. Avatar

    Sam byłem szybszy 😉

  9. Avatar

    Proszę, proszę – jak dla mnie spore zaskoczenie. W końcu to mocna marka, a tu Polak odpowiedzialny za przełożenie jej na planszę. Dość niespotykane, ale jak najbardziej wskazane 🙂

    Bonaparte było grą wysoce niezłą, o Veto słyszałem niezłe opinie, Wyprawa to koszmarek, który kolega stara się sprzedać od lat za tabliczkę czekolady… Ciekaw jestem, co wyniknie z tego miksu.

    Trzymam kciuki i jestem dobrej myśli!

  10. Avatar

    Jeśli to prawda i prace są tak zaawansowane jak na to powinna wskazywać data wydania to trzymam kciuki!!!

  11. Avatar

    Marcin Tomczyk jest także autorem takich gier jak “Wróg u bram” i “Lis pustyni” – gier,które powinny znajdować się w gablocie w Sevres pod Paryżem opatrzone tytułem “wzór najgorszej gry”.

  12. Avatar
    Christoforos

    Znów punkty zwycięstwa? Ble A nie można by po prostu wyciąć przeciwnika w pień albo zająć jego terytorium?

  13. Avatar

    Punkty zwycięstwa … tak się robi jak autor nie może wymyślić jakiejś ciekawej związanej z tematem mechaniki gdzie zrobienie “czegoś” pozwala wygrać.

    Właściwie to dobrze, bo jest tyle tytułów, które muszę kupić a kasy brak :P. Przynajmniej tego już nie muszę. PZ w HEROESACH? PLIS!

  14. Avatar

    Co za problem wprowadzić zasadę, że gracie do momentu kiedy zostanie tylko jeden gracz na planszy?

  15. Avatar

    Wszystko można 🙂 ale nie chcę też niepotrzebnie wydłużać gry.

    Nie będę marudził bo gra nawet nie wyszła, nie grałem. Narzekam być może bezpodstawnie. Chociaż wolę być później miło zaskoczony.

  16. Avatar

    Zobaczymy jak będzie. Sugeruje aby zasady były proste i intuicyjne – na poziomie Talismana dosłownie (tak odbieram rozgrywkę w HoMM na kompie). Tak czy inaczej już teraz widze plusy: 1) gra wyjdzie od razu po polsku, 2) wreszcie będą Heloes na planszy, 3) co skopią narawi się własnymi house-rule.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

3 + 4 =